Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Oppdaget lus og egg på jenta nå ikveld.. Akkurat gitt en lusekur.. Og hun skal ta ny kur om åtte dager.. Når kan hun gå på SFO igjen? Vil ikke smitte alle andre... Og hva gjør jeg med tingene hennes og sengetøy osv? Aldri vært borti lus før, så alle tips og all hjelp mottas med stor takk!! Anonymous poster hash: ae61b...48c
Plutselig_gravid Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Da gutten min fikk lus holdt jeg han hjemme en dag etter påbegynt behandling. Vi oppdaget at han hadde lus samme dag som han ble "smittet". Heldigvis! (Jeg har nemlig tjukt langt hår ned til bena omtrent ) Moren til en han hadde lekt med den dagen ringte oss og sa at hennes sønn og hele familien var full i lus og egg. Vi fant heldigvis kun en svær lus. Ingen egg. Nå var han gutt så jeg skrellet bort det meste av håret hans i tillegg. Da slapp jeg å tenke på at han skulle få svineriet tilbake med en gang.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Du kjøper denne silikon behandlingen, og kjører den daglig. Du klipper håret så kort som du greier, før du føler jenta di ser ut som en gutt. Du kjemmer og grer hver eneste dag! Du kjøper en god lusekam, ikke den som er med i pakken, og ikke den svarte billigkammen. Anonymous poster hash: 1ecc5...3f7
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 lusene dør av første behandling, så ingen vits i å holde barnet hjemme Den neste kuren er for eggene som da vil være klekket. Vask sengetøy og evt. kosdyr fra senga på 60 grader, eller du kan legge det i fryseren over natten. Lua bør sikkert også vaskes, og hårbørsten kan jo også ta seg en tur i fryseren eller oppvaskmaskinen. Lus dør etter max to døgn når de er borte fra hodet, så du trenger ikke vaske alle klærne og lekene. Anonymous poster hash: 83cf2...02b
Wopi Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Hold barnet hjemme til du har gjennomført første kur. Så er det bare å sende barnet på skolen. Sengetøy, kosebamser, håndklær og sånt vasker du på 60 grader. Hårbørster og sånt fryser du ned. Ikke klipp håret hennes! Herregud, stakkars. Kjør lusekuren ordentlig, du, så går det helt bra!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 Du kjøper denne silikon behandlingen, og kjører den daglig. Du klipper håret så kort som du greier, før du føler jenta di ser ut som en gutt. Du kjemmer og grer hver eneste dag! Du kjøper en god lusekam, ikke den som er med i pakken, og ikke den svarte billigkammen. Anonymous poster hash: 1ecc5...3f7 Tuller du? Har du lest noe som helst om dette? Trenger ikke klippe håret og etter første kuren kan de i bhg og skole, men du må gi beskjed om dette til skole/bhg Anonymous poster hash: 35014...534
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå