Gå til innhold

Er jeg gravid igjen rett etter en SA??

Anbefalte innlegg

Det finnes sikkert masse om dette, men jeg er sykt dårlig til å lete, så her kommer det:

Jeg ble gravid og SA ved første forventet mens, altså to uker etter EL. To uker etter SA fikk jeg ny EL og jeg lurer nå på om jeg er gravid igjen. Følelsen er ikke den samme som sist, da fikk jeg smerter i brystvortene npr egget festet seg og fram til SA. Nå har jeg ømme bryster (noe jeg alltid har ved mensen), men skulle hatt mensen på torsdag spm var. Det kom sykt lite blod og jeg trengte ikke tampong, det samme gjaldt fredag og lørdag. Nå er det lyse lyse rosa to ganger ved toalettbesøk (men det kan også skyldes at vi hadde sex i stad??).

Er jeg to uker på vei nå? Går det uten å ha et opprom mellom syklusene? Håper så inderlig at jeg er det, men tør ikke ta testen da jeg er redd for å bli skuffet.. har også uren hud, små prikker i hele ansiktet, huden min har alltid vært fin tidligere...

Setter pris på svar!!:)

Fortsetter under...

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Det eneste som kan gi deg svaret du trenger er en graviditetstest, og Ja, det er fullt mulig å bli gravid rett etter en SA. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å ta testen :) Lykke til!:) håper du får det svaret du gjerne vil ha :)  PS: Når man er i uke 2 er man faktisk ikke gravid ennå, det er nemlig den uken eggløsningen skjer, og forhåpentligvis befruktningen=) mens er forventet  to uker etter EL, altså er man 4 uker på vei den dagen man skulle fått mens =) 

Tok testen nå, og den har et svakt plusstegn. Ifølge bruksanvisningen passer den til bilde a som er svakt, men positivt. Hvis den er negativ skal det ikke være et svakt pluss, men rent minus tegn. Så da er jeg kanskje gravid da??:) skal teste igjen onsdag da jeg jobber to døgn fra i dag ;)

Hehe, stemmer. Visste vel det, men er noe giret og sløv i tankegangen min ;)

Takk for svar!

Annonse

Nei.. At du kan ha hcg igjen i kroppen etter forrige graviditet, og at denne nå slår ut på graviditetstester..

Altså at det er "gammel" hcg etter SA som gjør at du får positivt resultat på tester..

Di burde ta en blodprøve hos legen på onsdag også en på fredag, for å se at hcg stiger (da er du nok gravid på nytt) og at den ikke synker (hcg rester etter forrige graviditet som endte i SA), altså at du ikke er gravid...

Igjen, lykke til! :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...