Gå til innhold

Når bør jeg ringe fødeavdelingen?

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 35 og har de siste dagene hatt noen helvetes smerter i magen og korsryggen. Våkner av at jeg gråter fordi jeg har så vondt og klarer så vidt bevege meg når smertene er på sitt verste. Har hatt noe kynnere siste tiden, men det de har aldri vært særlig vonde og har alltid gått over når jeg slapper av. Nå er det ikke noe annet enn banning og sverting (stakkars samboer) og tid som får det  til å gå over. 
Kjennes ut som helt syke mensensmerter blandet med at jeg holder på å gjøre i buksa. "Problemet" er det at jeg ikke tørr ringe sykehuset i tilfelle det bare er en kraftig kynner. Er førstegangsgravid og føler meg så dum  om jeg får beskjed om at "sånn er det bare å være gravid". Noen som kanskje har noen tips som kan dempe smertene? 

Ikke noe vann som har gått, ikke noe blod, masse liv, men jeg blir jo litt bekymret..
Håper det er noen som kan svare =)

Fortsetter under...

Er bare på besøk fra 2. trim, men har tre fra før, så drister meg til å svare ;)

Er det rier tror du? Du skriver det har vart over flere dager, så jeg forstår deg som om dette "bare" er smerter. Og i og med at du kjenner godt med liv høres alt veldig greit ut. Det som har fungert best for meg med vonde smerter er å dusje i varmt vann, det har lindret godt.

Men er du i tvil om alt er ok, så ringer du føden. De er flinke til dette, og kan nok gi deg help over telefon. Det er mye viktigere at du føler deg trygg, enn om du tar en telefon for mye til føde. Lykke til :)

Verste som finnes er gravide som ikke tør å ringe føden.

Ring føden NÅ!

Hva i himmelens navn venter du på? Det er da ikke normalt å gå med så sterke smerter. 

Hva tror du skal skje? At de kjefter på deg for å være bekymret?

Ta opp telefonen og ring.

Bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite.

Anonymous poster hash: f6021...f2e

RING! Bedre føre var enn ettersnar! 

For all del kan det være rier.. Har du prøvd å ta deg en tur i dusjen og ser om de gir seg da? Om ikke er det rier, frøken ;) 

Anonymous poster hash: eed96...d75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...