Gå til innhold

Ang å la barna lage middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte deres barn med enkle ting som å koke poteter? Når laget de en hel middag som feks spaghetti og kjøttdeig etc?

Anonymous poster hash: f6f04...bf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke så store barn, men husker når jeg selv begynte med å lage middag. Var rundt 10 år, lagde pannekaker, pizza (alt fra bunn), pasta og kjøttsaus, koke poteter, salat, fiskepinner osv. 

Skrevet

Min eldste blir 11 år om et par uker. Han klarer å lage enkle middager som tomatsuppe, hamburgere osv alene, men har aldri gjort det når jeg ikke har vært hjemme. Han er litt engstelig og vil ikke når vi ikke er der, og det er helt i orden. Nest eldste på 9 år er en veldig systematisk type som elsker å hjelpe til med maten, og han har laget mer kompliserte middager, bakt kaker osv flere ganger så godt som helt alene (vi har vært hjemme da). Han har også satt over poteter, satt pommes frites i ovnen ol flere ganger når han og broren er alene hjemme og jeg er på ei hjem fra jobb. Regner med at han om 1-2 år vil kunne lage en del middager helt alene mens vi er på vei hjem.

Anonymous poster hash: f5a04...4c2
Skrevet

Datteren min laget middag flere ganger i uka av eget ønske fra hun var 10-11 år. Da var det middag, og ikke "bare" ferdig-pyttipanne, hamburger eller spaghetti. Hun laget poteter/ris/pasta, grønnsaker/sakat og fisk/kjøtt, evt saus (pose) til. Litt forskjellig. Hun spurte om å få lov, syntes det var moro. Kom hjem fra jobb til ferdig middag 1-3 ganger i uka. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...