Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Vi bruker å kjøpe Havrebrød på Rema til 27kr stk. Det er helgrovt. Hvis jeg baker selv, baker jeg grove brød med så lite hvetemel som mulig og med mye korn. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal regne på det. Lurer på hvor mye jeg sparer på å kun bake selv. Anonymous poster hash: e59d5...37c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Regnet på det for en tid tilbake og tror jeg kom på ca.3 kroner per brød når jeg baker selv Anonymous poster hash: eb16d...540
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Sett opp alle ingrediensene du bruker i brødet. Del prisen på antall gram, slik at du får pris per gram. Vei alt du bruker i en standard brøddeig. Gang dette med prisen per gram. Legg sammen. Voíla, pris per brød (Hvis du vil være skikkelig nøye på det så inkluderer du strøm for bakeovnen og oppvasken, og eventuelt tid du bruker på å bake (hvis du hadde brukt den tiden på noe annet) ) Anonymous poster hash: 37494...fb3
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 Kommer jo an på hvilke ingredienser du bruker i brødene. De jeg baker kommer på ca 10 kr pr stk. Men er ikke for prisen at jeg baker, men det smaker så mye bedre med hjemmebakt Anonymous poster hash: 11565...556
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #5 Skrevet 29. september 2013 Sett opp alle ingrediensene du bruker i brødet. Del prisen på antall gram, slik at du får pris per gram. Vei alt du bruker i en standard brøddeig. Gang dette med prisen per gram. Legg sammen. Voíla, pris per brød (Hvis du vil være skikkelig nøye på det så inkluderer du strøm for bakeovnen og oppvasken, og eventuelt tid du bruker på å bake (hvis du hadde brukt den tiden på noe annet) ) Anonymous poster hash: 37494...fb3 Takk! Anonymous poster hash: e59d5...37c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #6 Skrevet 29. september 2013 Som de andre sier kommer det ann på hva slags ingredienser du bruker.. Det som hvertfall lønner seg er å dele opp brødet slik at du uansett ikke ender opp med å kaste mye brød.. Jeg baker rundstykker for jeg synes det er bedre og tar da opp et fra frysen når jeg vil ha.. lager de veldig grove slik at et er mer enn nok Vil tippe det stemmer med rundt 10kr brødet, men som sagt svært individuelt etter som ulike ingrediensene koster forskjellig.. Speltmel koster feks rundt 35kr/kg, imens bygg/rug og div koster 10 kr/kg Anonymous poster hash: d4169...47c
BellaSuz Skrevet 29. september 2013 #7 Skrevet 29. september 2013 Når jeg baker 4-kornbrød (oppskrift bakeren i Lom) kom jeg på råvarekost på 10kr pr brød. Det er masse frø i de og jeg kjøper økologiske, så det er ikke det billigste å bake med. Men likevel er ikke 10kr ille for et skikkelig grovt brød;-)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #8 Skrevet 29. september 2013 Har regner på det, og bruker ca. 8 kr pr brød når jeg baker helgrovt brød. Baker et eget til barna som er litt mindre grovt, og det kommer på 6 kr pr brød.Men jeg liker å bake, og synes kjøptbrød er grusomt stygt Anonymous poster hash: d25f2...3e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå