Gå til innhold

Dette sa svigerfar til meg i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerfar er ikke av den mest sympatiske sorten. Jeg er litt smålubben (160 og 70 kg) og 20 uker på vei. Han slenger stadig ut spydige kommentarer om det meste. Barnebarnet hans sa til han at hun ville bli like stor som meg (mamma). Da lo han og sa "ja, da må du spise masse mat."

Kanskje ikke den verste kommentaren, men er så lei av hele fyren.

Anonymous poster hash: 37b5b...560

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da forteller du til han i fullt alvor at du ikke liker at han sier sånt om deg og at det faktisk sårer. Spør han gjerne om hvorfor han liker å såre andre, er det kanskje fordi han føler seg bedre da? Og syns han det er greit å såre andre bare for at han skal føle seg bedre? Det bruker å stoppe kjeften på sånne idioter.

Skrevet

Svigerfar sa vel strengt tatt ikke noe til deg. Du overhørte noe han sa til barnet.

Anonymous poster hash: 0241a...726
Skrevet

Jeg blir stadig overrasket over hvor hårsåre folk er. Hvorfor er nå det noe å ta på vei for da? Når folk syter over slike kommentarer så tenker jeg at man ikke kan ha opplevd særlig mye motgang her i livet.

Anonymous poster hash: fc934...e5a

Skrevet

Du er utrolig overfølsom, hun må jo spise mye mat for å bli stor. Han jo rett og hvis det er så grusomt får du slanke deg da

Anonymous poster hash: fe710...925

Skrevet

Høres ut som om du har overtatt min eks svigerfar...han kikket på meg under hele svangerskapet..Det var sårende der og da, men ved et tilfelle ble jeg så forbannet at jeg tok igjen med samme mynt.. Eks svigerfar ble både flau og taus resten av det sv.skapet :-)

Gi han svar på tiltale hvis han henvender seg direkte til deg.. eller gi han yndlingskommentaren min... bedre å være tykk i rompa enn tykk i hodet... da blir det som regel stille :)

Anonymous poster hash: ad25b...d40
Skrevet

Jeg synes ikke du er hårsår, og synes ikke man skal finne seg i å bli negativt omtalt av nær familie. Vekt og kropp er et vanskelig tema for mange, spesielt når man er gravid.  

Mange eldre menn synes det er "morsomt" å komme med stygge kommentarer.  Du har egentlig bare to alternativer, du kan lukke ørene og ignorere det meste han sier, eller konfrontere ham med at du ikke er interessert i å bli trakket på, at han får stoppe hvis han har lyst til å fortsette å treffe dere.  

Snakk også med mannen din.  Jeg lurer på om han synes det er OK at menn generelt kommer med stygge kommentarer om/til deg, eller om det bare er faren hans som kan tråkke på deg?  

Hva du/mannen din skal gjøre avhenger vel mest av hvordan du ellers kommer overens med svigerfaren din.  Er han en kjernekar som har et nært forhold til barnebarna, stiller opp for dere og normalt er kjempehyggelig, eller er han en sur gammel mann.  Hvis du ellers har et godt forhold til svigerfaren så kan kanskje mannen din minne ham på at gravide kvinner kan være litt nærtagende med tanke på kropp?  

Dagens småjenter har IKKE bruk for å høre stygge kommentarer om kropp fra nære slektninger.  

Anonymous poster hash: 65417...6e8
Skrevet

Vet du, jeg er overvektig og var tidligere veldig sår på slike kommentarer. Men det var jo bare en kommentar til et barn som er helt rett. Hun må spise masse for å bli stor, Men det er kun du som bestemmer deg for hvordan du tar slike kommentarer.

Nå når du er gravid er det ikke noe å gjøre med enn å spise sunt og nok og gjøre det som er best for deg. Etterpå kan du over tid begynne å gå ned i vekt om du ikke er førnøyd. Om du derimot er fornøyd slik du er må du bare drite i det, eller gjøre som meg og si: Jaja, om jeg har lyst kan jeg slanke meg, værre med deg som er mindre pen. 

Anonymous poster hash: a5f67...6b3
Skrevet

Det er vel ganske vanlig å si til barn at de må spise opp maten sin hvis de skal bli store og sterke.

Jeg velger å tro at det var det din svigerfar mente, og ikke et sleivspark om at du er tjukk.

Litt hårsår kanskje?

Hva synes du han skulle svart?

Skrevet

Nei. Kjenner han såppas godt at man mente at jeg var tykk. En gang så sa han at jeg fløt ut i sofaen :( han bare er sånn. Sier slik til sønnen sin også. Mannen min har slanket seg mye nå, men før var han kraftig. Han kommenterte vekten hver gang de møttes.

HI

Anonymous poster hash: 37b5b...560

Skrevet

1: Hvis han faktisk mente det på den måten, så forklarer du at slikt vil du ikke høre.

Min svigermor kommenterte min vekt da jeg gikk høygravid, type "WOW, NÅ er du blitt DIGER". Jeg svarte, "Ja, jeg er høygravid jeg, hva er DIN unnskyldning?" (Mens jeg dasket henne litt på sideflesket).

2: Nå er jeg normalvektig, slank. Sønnen min sier ofte at han vil bli like stor som mammaen sin. Da sier alle i familien at "da må du spise masse leverpostei og grønsaker, så blir du også stor en dag"..

Det kan ikke ha blitt ment på sistnevnte måte fra din svigerfar, med en bare litt snublende forklaring? :)

Anonymous poster hash: 82b10...6be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...