Gå til innhold

Hvis jeg flytter fra samboer nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jg krav på noe bo støtte eller noe fra Nav da? Er i full jobb til vanlig (mammaperm nå) men tviler på at jg klarer og betale full leie noe sted med de leie prisene som er nå til dags. Får jg noe andre støtter eventuelt? Synes det blir feil og fortsette og bo sammen med han kun for barnas skyld.

Anonymous poster hash: 1309a...93f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du velger å flytte fra din samboer med barn, og de er under 16 år, så skal dere ha en obligatorisk time på familievernkontoret.

Der vil du få en bekreftelse på at dere har vært der.

Deretter kan du søke om overgangsstønad, barnetilsyn når barnet er begynt i barnehage ( du får ikke det i mammapermisjon ), utvidet barnetrygd ( en ekstra barnetrygd i måneden).

Du kan søke om bostøtte hos husbanken.

Du kan søke om garanti for depositum, når du skal leie. Men det er sosialkontoret som utbetaler det. Husk også at det er mange utleiere som ikke godtar kommunal garanti.

Ellers,

Lykke til.

Er alene med to små, eget valg, og har akkurat kommet i orden :-)

Anonymous poster hash: 726d7...836

Skrevet

Om du velger å flytte fra din samboer med barn, og de er under 16 år, så skal dere ha en obligatorisk time på familievernkontoret.

Der vil du få en bekreftelse på at dere har vært der.

Deretter kan du søke om overgangsstønad, barnetilsyn når barnet er begynt i barnehage ( du får ikke det i mammapermisjon ), utvidet barnetrygd ( en ekstra barnetrygd i måneden).

Du kan søke om bostøtte hos husbanken.

Du kan søke om garanti for depositum, når du skal leie. Men det er sosialkontoret som utbetaler det. Husk også at det er mange utleiere som ikke godtar kommunal garanti.

Ellers,

Lykke til.

Er alene med to små, eget valg, og har akkurat kommet i orden :-)

Anonymous poster hash: 726d7...836

Signerer denne, men bostøtte må du nok se langt etter om du jobber fullt - da tjener du nok for mye.... Ta kontakt med familievernkontor og nav... 

Anonymous poster hash: 38b69...392

Skrevet

Alle disse stønadene forutsetter at du har hovedomsorgen for barnet, men det er vel mest sannsynlig du som får den så lenge barnet er så lite.

Skrevet

Og ikke minst, det fordrer at du har under 6 g i inntekt.

Anonymous poster hash: 40ed6...bb3

Skrevet

Hvis du er i full jobb, så vil du klare deg. Du kan jo ikke være sammen med noen bare fordi du ikke har økonomi til å bo alene. Du vil jo i tillegg få barnebidrag fra faren.

Jeg er alene med to små. Har som mål å kjøpe leilighet etter hvert, men akkurat nå leier jeg en liten leilighet for 8500 kroner i mnd. Ja, det er mye penger. Men trives mye bedre med det livet jeg har nå, enn da jeg var sammen med barnefaren.

Du vil klare deg helt fint:-) Lykke til!

Anonymous poster hash: 663ea...ea7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...