Bustetroll Skrevet 29. september 2013 #26 Skrevet 29. september 2013 Jeg forstår aldri hvordan folk kan si "abort er ikke bra!... bortsett fra ved voldtekt og sånn da... da er det greit" En abort er det det er. Man fjerner ett foster som kunne blitt til ett barn. Hba man synes om det kommer ann på hva man tror og føler ang når livet og bevisstheten starter. Her krangler forskerne fælt og til syvende og sist er der ingen som VET så her er det magefølelsen som gjelder. Det som er så fantastisk med valgfri abort er at ingen kommer løpende med en hammer når du tester positivt og vil tvinge deg til en abort. De mot abort derimot... de vil løpe rundt med hammer og tvinge alle verdens kvinner til å føde og oppdra barn. (Nei, der er ikke nok mennesker som vil adoptere til å dekke alle abortene som taes.) Beklager men du må nok slutte å tenke at verden er sort/hvit. Jeg er imot abort men har ingen problemer med å følge norsk lov Om ett voldtekts offer tar abort så forstår jeg det fullt ut, hun trenger ikke å bli minnet på voldtekten resten av livet (om hun adopterer bort så vil hun likevel alltid lure på om en person med rett kjønn og alder krysser hennes vei om dette er ett resultat av voldtekten) Så du syntes det er ok, at en kvinne som overhodet ikke ønsker barn, ikke skal få lov å ta abort? Syntes du det er bedre, at det stakkars barnet må gjennomgå omsorgssvikt, barnevern, omsorgsovertakelse, fosterhjem, etc etc, og kanskje ende opp med å bli rusmisbruker/kriminell eller noe i den duren, pga utrygg og ustabil oppvest? Unner du et barn en slik oppvekst? Ingen kan noe for at de blir født.. Den gravide derimot, kan skåne et barn en slik oppvekst, ved å aldri la det bli født (jada, jeg vet at de FLESTE som beholder barnet, skjerper seg, og faktisk tar ansvar)
Håper<3 Skrevet 29. september 2013 #27 Skrevet 29. september 2013 Jeg er for å ha det slik de har det i Sverige, selvbestemt frem til og med uke 18. Det må være helt opp til hver enkelt kvinne i hver enkelt situasjon å bestemme selv. Anonymous poster hash: a201d...5a3 Selvbestemt frem til uke 18?!?!?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #28 Skrevet 29. september 2013 Jeg er for abort! I noen tilfeller også når barn ikke er ønsket, overhodet.. Har vært vitne til ALTFOR mange saker der uønskede barn blir mishandlet, puttet vekk og har blitt en kasteball i systemet! Det er ikke alle som klarer å skjerpe seg selv om de skal bli foreldre. Tenk å vokse opp slik, vite at man aldri har vært ønsket.. Det er verre å ødelegge et liv så totalt, enn å la det aldri bli til fra begynnelsen av.. Anonymous poster hash: 3d7e4...090
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #29 Skrevet 29. september 2013 Jeg mener at så lenge vi har den abortloven vi har i Norge så skal hverfall ikke jeg dømme de som velger å utføre dette. På samme måte som noen har rett til fostervannsundersøkelse og velger å flerne barn som har funksjonsavvik- så lenge vi har en lov som gir kvinner et valg så velger jeg og ikke å legge meg bort i dette. Jeg er usikker på hva jeg ville valgt i siste tilfellet. Anonymous poster hash: 5a10e...79b
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #30 Skrevet 29. september 2013 det eneste jeg er imot er kvinner som bruker abort som prevensjon! det finnes så mange grunner for abort: alder på foreldre, sterkt funksjonshemmede barn (tenker ikke da på downs), økonomisk situasjon (der man vet man ikke har råd til å ivareta barnets eller dit eget beste), man kan allerede sitte med et svært krevende barn, bare for å nevne noe. sikkert mange som er uenige med meg i disse påstandene, men jeg har selv opplevd noen av disse tilfellene. har en abort bak meg, ikke stolt av det, men står hardt på at dette var det rette å gjøre både mot meg og barnet. jeg satt alt alene med et barn, ung og uten nettverk rundt meg. et svært krevende barn som i dag har fått en diagnose. jeg studerte full tid for på litt sikt kunne forsørge meg selv og det barnet jeg alt hadde. skulle jeg bært frem det barnet jeg aborterte, hadde jeg ikke kunnet fullføre utdannelsen min, sannsynligvis nåd "kjelleren" med et brak og gått inn i en depresjon. noe som meget sannsynlig ville ha blitt til omsorgsvikt på litt sikt. JEG nekter å stå ansvarlig for at mine barn skal ha så vanskelige oppvekst vilkår, og dere som mener det bare er å adoptere bort, vet dere hvor vanskelig det er å adoptere her i norge? Anonymous poster hash: 0fc45...952
Gilette Skrevet 29. september 2013 #31 Skrevet 29. september 2013 Jeg forstår aldri hvordan folk kan si "abort er ikke bra!... bortsett fra ved voldtekt og sånn da... da er det greit" En abort er det det er. Man fjerner ett foster som kunne blitt til ett barn. Hba man synes om det kommer ann på hva man tror og føler ang når livet og bevisstheten starter. Her krangler forskerne fælt og til syvende og sist er der ingen som VET så her er det magefølelsen som gjelder. Det som er så fantastisk med valgfri abort er at ingen kommer løpende med en hammer når du tester positivt og vil tvinge deg til en abort. De mot abort derimot... de vil løpe rundt med hammer og tvinge alle verdens kvinner til å føde og oppdra barn. (Nei, der er ikke nok mennesker som vil adoptere til å dekke alle abortene som taes.) Beklager men du må nok slutte å tenke at verden er sort/hvit.Jeg er imot abort men har ingen problemer med å følge norsk lov Om ett voldtekts offer tar abort så forstår jeg det fullt ut, hun trenger ikke å bli minnet på voldtekten resten av livet (om hun adopterer bort så vil hun likevel alltid lure på om en person med rett kjønn og alder krysser hennes vei om dette er ett resultat av voldtekten) Så din mening er at barn som er resultat av en voldtekt er mindre verd en andre barn og derfor kan "taes livet av"? Mens barn som er uønskede men unnfanget via en ons er verdifulle og bør reddes? Hva om barnet som er resultat av voldtekt fødes? Er han eller hun mindre verdt da også? Det er snakk om liv, det BØR være svart og hvitt da alle menneskeliv bør være likeverdige.er man mot abort og mener det er mord bør man mene det for alle. Alt annet er ganske så hyklersk. Nei mener deg ikke er mindre verdt men kan faktisk se de psykiske og sykiske problemene en kvinne ville hatt med å bære frem ett barn som er unnfanget ved voldtekt. Jeg vil ikke tvinge mitt syn på noen jeg er personlig imot abort men kan faktisk makte å se det at abort enkelte ganger kan være eneste løsningen for andre selv om det aldri vil være en løsning for meg. Har flere venninner som har tatt abort og har aldri fordømt de eller sagt noe fordømmende til de jeg prøver hell å backe de opp all den tid det er ett tøft valg å måtte ta og en kan få psykiske problemer pga det.
Gilette Skrevet 29. september 2013 #32 Skrevet 29. september 2013 Jeg forstår aldri hvordan folk kan si "abort er ikke bra!... bortsett fra ved voldtekt og sånn da... da er det greit" En abort er det det er. Man fjerner ett foster som kunne blitt til ett barn. Hba man synes om det kommer ann på hva man tror og føler ang når livet og bevisstheten starter. Her krangler forskerne fælt og til syvende og sist er der ingen som VET så her er det magefølelsen som gjelder. Det som er så fantastisk med valgfri abort er at ingen kommer løpende med en hammer når du tester positivt og vil tvinge deg til en abort. De mot abort derimot... de vil løpe rundt med hammer og tvinge alle verdens kvinner til å føde og oppdra barn. (Nei, der er ikke nok mennesker som vil adoptere til å dekke alle abortene som taes.) Beklager men du må nok slutte å tenke at verden er sort/hvit. Jeg er imot abort men har ingen problemer med å følge norsk lov Om ett voldtekts offer tar abort så forstår jeg det fullt ut, hun trenger ikke å bli minnet på voldtekten resten av livet (om hun adopterer bort så vil hun likevel alltid lure på om en person med rett kjønn og alder krysser hennes vei om dette er ett resultat av voldtekten) Så du syntes det er ok, at en kvinne som overhodet ikke ønsker barn, ikke skal få lov å ta abort?Syntes du det er bedre, at det stakkars barnet må gjennomgå omsorgssvikt, barnevern, omsorgsovertakelse, fosterhjem, etc etc, og kanskje ende opp med å bli rusmisbruker/kriminell eller noe i den duren, pga utrygg og ustabil oppvest? Unner du et barn en slik oppvekst? Ingen kan noe for at de blir født.. Den gravide derimot, kan skåne et barn en slik oppvekst, ved å aldri la det bli født (jada, jeg vet at de FLESTE som beholder barnet, skjerper seg, og faktisk tar ansvar) Jeg er personlig imot abort men det betyr ikke at jeg vil tvinge andre til å ha samme syn som meg. Se det innlegget jeg skrev rett før dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå