Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #1 Skrevet 28. september 2013 Jeg er litt splittet i min mening. I utgangspunktet så er jeg ikke for abort, men har forståelse for det i situasjoner hvor fosteret har store avvik, mor er syk (psykisk eller fysisk) og i voldektssituasjoner. Men der det bare ikke passer?! Kunne ikke en annen familie som ikke kan få barn, fått gleden av å adoptere?! Hva tenker du? Nå skal det sier at jeg aldri selv har blitt ufrivvilig gravid. Så skal ikke si at jeg er så bastant i mine meninger. Anonymous poster hash: 7ad7e...93f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #2 Skrevet 28. september 2013 Med adopsjon ville det for de som sliter med graviditeten får enda større konsekvenser. Hva med de psykisk syke? Skal de være nødt til å forholde seg til en adopsjon midt oppi alt. Det er jo nettopp derfor abort er lov i mange land. hvis det "bare" var å adoptere bort barnet, så hadde det jo ikke vært noe problem. Anonymous poster hash: f9522...2b3
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #3 Skrevet 28. september 2013 Jeg er for å ha det slik de har det i Sverige, selvbestemt frem til og med uke 18. Det må være helt opp til hver enkelt kvinne i hver enkelt situasjon å bestemme selv. Anonymous poster hash: a201d...5a3
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. september 2013 #4 Skrevet 28. september 2013 Abort er helt ok, men synes grensa burde vært litt lavere.
Elsker livet Skrevet 28. september 2013 #5 Skrevet 28. september 2013 Jeg er for det meste enig med deg. Men har forståelse for at det er vanskelig å fullføre et svangerskap og adoptere barnet. Er lettere å kvitte seg med "problemet" tidligere. Jeg har mer tro på å endre holdningene til abort slik at færre velger den løsningen.
Mandala Skrevet 28. september 2013 #6 Skrevet 28. september 2013 Jeg syns abort uten tvil er ok. Under alle omstendigheter.Akkurat det med å adoptere bort barnet høres enklere ut enn det er i virkeligheten. Både med tanke på byråkrati, regler etc og med tanke på den psykiske påkjennelsen.
Edelweis Skrevet 28. september 2013 #7 Skrevet 28. september 2013 Abort er ok. Men grensa kunne vært på 9 uker
skjotta Skrevet 28. september 2013 #8 Skrevet 28. september 2013 Jeg forstår aldri hvordan folk kan si "abort er ikke bra!... bortsett fra ved voldtekt og sånn da... da er det greit" En abort er det det er. Man fjerner ett foster som kunne blitt til ett barn. Hba man synes om det kommer ann på hva man tror og føler ang når livet og bevisstheten starter. Her krangler forskerne fælt og til syvende og sist er der ingen som VET så her er det magefølelsen som gjelder. Det som er så fantastisk med valgfri abort er at ingen kommer løpende med en hammer når du tester positivt og vil tvinge deg til en abort. De mot abort derimot... de vil løpe rundt med hammer og tvinge alle verdens kvinner til å føde og oppdra barn. (Nei, der er ikke nok mennesker som vil adoptere til å dekke alle abortene som taes.)
Mrs. Kaizer Skrevet 28. september 2013 #9 Skrevet 28. september 2013 Jeg er splitta i min mening. Synes jo ingen skal måtte få barn mot sin vilje, men samtidig er jeg kristen og mener at livet tar til ved unnfangelsen og at derfor abort er drap. Jeg har også stor forståelse for de som tar abort ved voldtekt og dersom det er fare for livet til mor og barn. Det er et svært vanskelig tema, men jeg synes at grensen burde gått ved 9 uker og at det skulle vært vanskeligere for vanlige, friske kvinner å få innvilget abort. Samtidig bør og prevensjonsmidler være lett tilgjengelig for alle kvinner som ikke ønsker barn.
Elsker livet Skrevet 28. september 2013 #10 Skrevet 28. september 2013 Jeg forstår aldri hvordan folk kan si "abort er ikke bra!... bortsett fra ved voldtekt og sånn da... da er det greit" En abort er det det er. Man fjerner ett foster som kunne blitt til ett barn. Hba man synes om det kommer ann på hva man tror og føler ang når livet og bevisstheten starter. Her krangler forskerne fælt og til syvende og sist er der ingen som VET så her er det magefølelsen som gjelder. Det som er så fantastisk med valgfri abort er at ingen kommer løpende med en hammer når du tester positivt og vil tvinge deg til en abort. De mot abort derimot... de vil løpe rundt med hammer og tvinge alle verdens kvinner til å føde og oppdra barn. (Nei, der er ikke nok mennesker som vil adoptere til å dekke alle abortene som taes.) Jeg er i mot abort og jeg er langt fra alene, men ingen av de jeg kjenner kommer løpende med hammer og prøver å tvinge noe. Ikke skriker vi høyt eller går i fakkeltog heller. Det er nesten slik at man er redd for å tørre å si sin mening så lenge man ikke er for abort.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #11 Skrevet 28. september 2013 når man ser alle tragediene med mennesker som har fått barn og som under ingen omstendigheter burde ha fått det så er jeg ikke imot abort... det er mye omsorgsvikt og et abortforbud ville nok ha økt den statistikken.... Anonymous poster hash: f50ef...e35
skjotta Skrevet 28. september 2013 #12 Skrevet 28. september 2013 Jeg forstår aldri hvordan folk kan si "abort er ikke bra!... bortsett fra ved voldtekt og sånn da... da er det greit" En abort er det det er. Man fjerner ett foster som kunne blitt til ett barn. Hba man synes om det kommer ann på hva man tror og føler ang når livet og bevisstheten starter. Her krangler forskerne fælt og til syvende og sist er der ingen som VET så her er det magefølelsen som gjelder. Det som er så fantastisk med valgfri abort er at ingen kommer løpende med en hammer når du tester positivt og vil tvinge deg til en abort. De mot abort derimot... de vil løpe rundt med hammer og tvinge alle verdens kvinner til å føde og oppdra barn. (Nei, der er ikke nok mennesker som vil adoptere til å dekke alle abortene som taes.) Jeg er i mot abort og jeg er langt fra alene, men ingen av de jeg kjenner kommer løpende med hammer og prøver å tvinge noe. Ikke skriker vi høyt eller går i fakkeltog heller. Det er nesten slik at man er redd for å tørre å si sin mening så lenge man ikke er for abort. Men det å være mot abort er på en måte å ønske å tvinge. Dersom abort ble avskaffet ville det i praksis bli tvang. Å være mot abort for seg selv er noe annet enn å generelt være mot abort. Og der er nok av protester, skremselspropaganda, fæle videoer og bombing av klinikker ute i verden. .. og i lille Norge.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #13 Skrevet 28. september 2013 Jeg forstår aldri hvordan folk kan si "abort er ikke bra!... bortsett fra ved voldtekt og sånn da... da er det greit" En abort er det det er. Man fjerner ett foster som kunne blitt til ett barn. Hba man synes om det kommer ann på hva man tror og føler ang når livet og bevisstheten starter. Her krangler forskerne fælt og til syvende og sist er der ingen som VET så her er det magefølelsen som gjelder. Det som er så fantastisk med valgfri abort er at ingen kommer løpende med en hammer når du tester positivt og vil tvinge deg til en abort. De mot abort derimot... de vil løpe rundt med hammer og tvinge alle verdens kvinner til å føde og oppdra barn. (Nei, der er ikke nok mennesker som vil adoptere til å dekke alle abortene som taes.) Jeg er i mot abort og jeg er langt fra alene, men ingen av de jeg kjenner kommer løpende med hammer og prøver å tvinge noe. Ikke skriker vi høyt eller går i fakkeltog heller. Det er nesten slik at man er redd for å tørre å si sin mening så lenge man ikke er for abort. Men det å være mot abort er på en måte å ønske å tvinge. Dersom abort ble avskaffet ville det i praksis bli tvang. Å være mot abort for seg selv er noe annet enn å generelt være mot abort. Og der er nok av protester, skremselspropaganda, fæle videoer og bombing av klinikker ute i verden. .. og i lille Norge. Men i visshet om at et foster faktisk en dag blir et barn...Er ikke det da samme som å ta livet av barnet sitt? Tvang til hva? Og ikke ta livet av barnet sitt? Anonymous poster hash: 7ad7e...93f
Gilette Skrevet 28. september 2013 #14 Skrevet 28. september 2013 Jeg forstår aldri hvordan folk kan si "abort er ikke bra!... bortsett fra ved voldtekt og sånn da... da er det greit" En abort er det det er. Man fjerner ett foster som kunne blitt til ett barn. Hba man synes om det kommer ann på hva man tror og føler ang når livet og bevisstheten starter. Her krangler forskerne fælt og til syvende og sist er der ingen som VET så her er det magefølelsen som gjelder. Det som er så fantastisk med valgfri abort er at ingen kommer løpende med en hammer når du tester positivt og vil tvinge deg til en abort. De mot abort derimot... de vil løpe rundt med hammer og tvinge alle verdens kvinner til å føde og oppdra barn. (Nei, der er ikke nok mennesker som vil adoptere til å dekke alle abortene som taes.) Beklager men du må nok slutte å tenke at verden er sort/hvit. Jeg er imot abort men har ingen problemer med å følge norsk lov Om ett voldtekts offer tar abort så forstår jeg det fullt ut, hun trenger ikke å bli minnet på voldtekten resten av livet (om hun adopterer bort så vil hun likevel alltid lure på om en person med rett kjønn og alder krysser hennes vei om dette er ett resultat av voldtekten)
skjotta Skrevet 28. september 2013 #15 Skrevet 28. september 2013 Jeg forstår aldri hvordan folk kan si "abort er ikke bra!... bortsett fra ved voldtekt og sånn da... da er det greit" En abort er det det er. Man fjerner ett foster som kunne blitt til ett barn. Hba man synes om det kommer ann på hva man tror og føler ang når livet og bevisstheten starter. Her krangler forskerne fælt og til syvende og sist er der ingen som VET så her er det magefølelsen som gjelder. Det som er så fantastisk med valgfri abort er at ingen kommer løpende med en hammer når du tester positivt og vil tvinge deg til en abort. De mot abort derimot... de vil løpe rundt med hammer og tvinge alle verdens kvinner til å føde og oppdra barn. (Nei, der er ikke nok mennesker som vil adoptere til å dekke alle abortene som taes.) Jeg er i mot abort og jeg er langt fra alene, men ingen av de jeg kjenner kommer løpende med hammer og prøver å tvinge noe. Ikke skriker vi høyt eller går i fakkeltog heller. Det er nesten slik at man er redd for å tørre å si sin mening så lenge man ikke er for abort.Men det å være mot abort er på en måte å ønske å tvinge. Dersom abort ble avskaffet ville det i praksis bli tvang. Å være mot abort for seg selv er noe annet enn å generelt være mot abort. Og der er nok av protester, skremselspropaganda, fæle videoer og bombing av klinikker ute i verden. .. og i lille Norge. Men i visshet om at et foster faktisk en dag blir et barn...Er ikke det da samme som å ta livet av barnet sitt? Tvang til hva? Og ikke ta livet av barnet sitt? Anonymous poster hash: 7ad7e...93f Kan bli til ett barn... det kan sædceller og eggceller og... hvor vil du dra streken? Er angrepillen greit? Hva med prevensjon? Jeg tenker ikke på ett foster som ett barn, selv om du kanskje gjør det? Og det er helt greit for meg, du trenger ikke ta abort og jeg kommer ikke til å prøve å gi deg dårlig samvittighet for valget du gjør basert på hva du personlig tenker og tror :-) Og nei, ikke "tvang til å ikke ta livet av barnet sitt" da det, etter min mening og tro ikke er et barn. (men ett godt eksempel på hvordan mange som er mot abort driver med det som her inne kalles "herske teknikk" psykisk press er et annet ord for det) Heller tvang til å gjennomgå en uønsket graviditet og fødsel med et levende barn som resultat. Ikke en dukke eller et marsvin, men et barn som meget mulig er uønsket, kanskje resultat av en voldtekt eller incest? Kanskje mor er psykisk syk? Hva med fysisk syk? Hva om ingen kan ivareta barnets behov etter fødsel?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #16 Skrevet 28. september 2013 Hvis et befruktet egg er "et bittelite barn" hvem skal da straffes for en spontanabort? Blir mange kvinner i fengslene det. Anonymous poster hash: a201d...5a3
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #17 Skrevet 29. september 2013 Pass på at mannen ikke runker, går det for han å han ikke får sprutet det inn i kvinnen er han et monster som dreper noe som kan bli et bran. Anonymous poster hash: e43db...e26
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #18 Skrevet 29. september 2013 Barn....... Anonymous poster hash: e43db...e26
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #19 Skrevet 29. september 2013 Jeg forstår aldri hvordan folk kan si "abort er ikke bra!... bortsett fra ved voldtekt og sånn da... da er det greit" En abort er det det er. Man fjerner ett foster som kunne blitt til ett barn. Hba man synes om det kommer ann på hva man tror og føler ang når livet og bevisstheten starter. Her krangler forskerne fælt og til syvende og sist er der ingen som VET så her er det magefølelsen som gjelder. Det som er så fantastisk med valgfri abort er at ingen kommer løpende med en hammer når du tester positivt og vil tvinge deg til en abort. De mot abort derimot... de vil løpe rundt med hammer og tvinge alle verdens kvinner til å føde og oppdra barn. (Nei, der er ikke nok mennesker som vil adoptere til å dekke alle abortene som taes.) Jeg er i mot abort og jeg er langt fra alene, men ingen av de jeg kjenner kommer løpende med hammer og prøver å tvinge noe. Ikke skriker vi høyt eller går i fakkeltog heller. Det er nesten slik at man er redd for å tørre å si sin mening så lenge man ikke er for abort.Men det å være mot abort er på en måte å ønske å tvinge. Dersom abort ble avskaffet ville det i praksis bli tvang. Å være mot abort for seg selv er noe annet enn å generelt være mot abort. Og der er nok av protester, skremselspropaganda, fæle videoer og bombing av klinikker ute i verden. .. og i lille Norge. Men i visshet om at et foster faktisk en dag blir et barn...Er ikke det da samme som å ta livet av barnet sitt? Tvang til hva? Og ikke ta livet av barnet sitt? Anonymous poster hash: 7ad7e...93f Hvor langt vil du dra den da? Er det greit at en mann runker? Har sex med kondom? All den spermen er jo også potensielle barn... Anonymous poster hash: c5b1e...1f5
skjotta Skrevet 29. september 2013 #20 Skrevet 29. september 2013 Jeg forstår aldri hvordan folk kan si "abort er ikke bra!... bortsett fra ved voldtekt og sånn da... da er det greit" En abort er det det er. Man fjerner ett foster som kunne blitt til ett barn. Hba man synes om det kommer ann på hva man tror og føler ang når livet og bevisstheten starter. Her krangler forskerne fælt og til syvende og sist er der ingen som VET så her er det magefølelsen som gjelder. Det som er så fantastisk med valgfri abort er at ingen kommer løpende med en hammer når du tester positivt og vil tvinge deg til en abort. De mot abort derimot... de vil løpe rundt med hammer og tvinge alle verdens kvinner til å føde og oppdra barn. (Nei, der er ikke nok mennesker som vil adoptere til å dekke alle abortene som taes.) Beklager men du må nok slutte å tenke at verden er sort/hvit.Jeg er imot abort men har ingen problemer med å følge norsk lov Om ett voldtekts offer tar abort så forstår jeg det fullt ut, hun trenger ikke å bli minnet på voldtekten resten av livet (om hun adopterer bort så vil hun likevel alltid lure på om en person med rett kjønn og alder krysser hennes vei om dette er ett resultat av voldtekten) Så din mening er at barn som er resultat av en voldtekt er mindre verd en andre barn og derfor kan "taes livet av"? Mens barn som er uønskede men unnfanget via en ons er verdifulle og bør reddes? Hva om barnet som er resultat av voldtekt fødes? Er han eller hun mindre verdt da også? Det er snakk om liv, det BØR være svart og hvitt da alle menneskeliv bør være likeverdige.er man mot abort og mener det er mord bør man mene det for alle. Alt annet er ganske så hyklersk.
Bustetroll Skrevet 29. september 2013 #21 Skrevet 29. september 2013 Heller intet barn, enn barn som vokser opp og har det vondt fordi foreldrene ikke ønsket det..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #22 Skrevet 29. september 2013 Dere er vel klar over at fostret ser ut som et bitte lite menneske lenge før uke 12? Så det er jo en baby da uansett. Jeg var for abort til jeg så det. Er nok for nå også, men tanken er mye mer ubehagelig nå når jeg vet hvordan et 8 uker gammelt foster ser ut... Anonymous poster hash: 3ad57...a5d
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #23 Skrevet 29. september 2013 Passe sprø fyr. Håper han får fengsel. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/usa/risikerer-15-aars-fengsel-for-aa-ha-gitt-kjaeresten-abortpiller/10152109/ Jeg har selv tatt abort etter en sprukket kondom da jeg var 16. Likevel synes jeg det er vel lett å ta abort i Norge. Har en venninne som jobber på gyn som forteller at de samme jentene kommer inn flere ganger i året for abort igjen og igjen. Jeg håper det blir enda strengere ift senaborter.Når det gjelder "vanlige" aborter tror jeg vi må satse på prevensjon. Tidligere informasjon inn i skolene, enda lettere tilgjengelig etc. Det kunne også vært litt vanskeligere å få innvilget abort. Måtte ta noen samtaler med feks Amathea, max to per person uten særlige grunner (uforenelig med liv utenfor magen etc). Anonymous poster hash: 99e9c...409
Edie Britt Skrevet 29. september 2013 #24 Skrevet 29. september 2013 Ja, abort er ok og vi er heldige som har denne muligheten her i landet. Så kan man heller diskutere tidsgrenssen og dette med senabort, som kan være litt tvilsomt. Takk gud for at vi får lov å bestemme over vår egen kropp.
rasekatten Skrevet 29. september 2013 #25 Skrevet 29. september 2013 Syns det er greit med abort, men ikke di som bruker det som prevensjon. Selv ble jeg ufrivillig gravid på pilla, vurderte aldri og ta det bort. Selv så mener jeg at sykdom og voldtekt er mere en god nok grunn til abort, men ikke alt annet. Men alle er forskjellige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå