Gå til innhold

Skinntøfler - anbefalinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som har noen gode skinntøfler å anbefale?

Jeg har sett meg lei på at sokker med antigli og "gymsokker" glir av når mini ålekryper. Nå har han begynt å reise seg også, så antigli må han ha!

Så jeg har tenkt på sånne myke skinntøfler der sålen er helt myk, slik at det ikke blir som en sko.

Babyen er 9 mnd.

På forhånd takk for svar :)

Skrevet (endret)

Jeg hadde noen fine skinntøfler til eldste her for bhg-bruk, men han er så varmblodig at han ikke kunne bruke dem. Ble rød som en tomat i toppen stakkars, hehe :P

Endret av Madolyn
Skrevet

Jeg har kjøpt sånne "sokketøfler". Skinntøffel under, sokk resten.

Er mest fornøyd med de fra junior. Jeg har noen fra H&M også, men de var veldig store i størrelsen. :)

Fungerer kun til innebruk da.

Skrevet

Kanskje det var det du mente med gymsokker.. I så,fall kan du glemme det. Hehe ;)

Skrevet

Jeg bruker "gymsokker" fra polarn o pyret på minsten, de sitter utrolig godt på føttene hans. De fra cubus og HM er ikke gode

Skrevet

Sjekk ut toflus.no

Anonymous poster hash: d647d...5ee

Skrevet

Skinntøfler fra star child - helt supre! Bruker de både inne og ute (ikke ute nå som det har blitt kaldt da)!

Bruker de også som innsko i barnehagen til treåringen

Anonymous poster hash: b0502...600

Skrevet (endret)

Har brukt disse til 3-åringen siden han begynte med tøfler, og er kjempefornøyd.

http://www.lillemartine.no/product.html/tofler-elmo-sesam-stasjon-robeez?category_id=76

Nettopp sånne jeg har tenkt på :) vil ha de heeelt myke så de ikke hemmer utviklingen av foten og gangen. Er jo alt for tidlig med sko/såle på så små.

Men blir så forvirra av alle merkene, så ser tøflene helt like ut!? MÅ man kjøpe merke, eller er billigvariantene like gode?

Takk for svar :)

Endret av Tromsøprinsen
Skrevet

Kanskje det var det du mente med gymsokker.. I så,fall kan du glemme det. Hehe ;)

Hehe jepp kaller de gymsokker! Ser ut som slike vi brukte i gymmen som liten, bare med skinnsåle, ikke gummi ;)

Har også fra HM, men de er for store ja...

Skrevet

Jeg bruker "gymsokker" fra polarn o pyret på minsten, de sitter utrolig godt på føttene hans. De fra cubus og HM er ikke gode

Hmmm, har fra HM. Kanskje jeg må se på polarn sine! :) har også noen dyre, fra en babybutikk, men de er fryktelig stive, selv etter vask.

Skrevet

Skinntøfler fra star child - helt supre! Bruker de både inne og ute (ikke ute nå som det har blitt kaldt da)!

Bruker de også som innsko i barnehagen til treåringenAnonymous poster hash: b0502...600

Kjempefine!! Ser ut som de jeg tenker på. Men du bruker de ute også altså? Er sålen kun et lag skinn?

Skrevet

Sjekk ut toflus.noAnonymous poster hash: d647d...5ee

Noen her i fra du anbefaler..? :)

Skrevet

Bruker de også som innsko i barnehagen til treåringenAnonymous poster hash: b0502...600

Kjempefine!! Ser ut som de jeg tenker på. Men du bruker de ute også altså? Er sålen kun et lag skinn?

kun et tynt lag skinn ja - og har brukt de ute i hele vår og sommer.. når det har vært varmt nok og tørt selvfølgelig! :)

de er helt perfekte for små barneføtter som gjerne vil prøve å stå og gå litt, men som ikke er helt klare for sko :)

Anonymous poster hash: b0502...600

Skrevet

Tynne og flotte skinntøfler fra Infant bruker vi. Selger de på Barnas Hus når for 149 kr paret. Kjempefornøyde. De beste er de som er glatte på oversiden, da de semskede har en tendens til å plukke opp endel fra gulvet og blir fort flekkete. ;-)

Anonymous poster hash: 859d2...4fc
Skrevet

Jeg har skinntøfler fra nøstebarn, og er kjempe fornøyd med de. Myke pg deilige :)

Skrevet

Hmmm, har fra HM. Kanskje jeg må se på polarn sine! :) har også noen dyre, fra en babybutikk, men de er fryktelig stive, selv etter vask.

De jeg har fra polarn er kjempemyke, får ikke denne snublekanten som andre jeg har prøvd har fått :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Takk for alle svar på denne tråden!

Endte opp med disse: http://lekmer.no/bar...oes-babysko-i-lær-svarte-med-hest fra playshoes og disse: http://lekmer.no/bar...babysko-ape-blå fra celavi.

De kostet hhv 199,- og 149,-.

Bestilte de i to ulike str, celavi sine i største str. Men de er like store, så en av de er enten knapp på str, eller den andre store på str, -men tror det er celavi sine som er små på str.

Er mest fornøyd med playshoes sine, de er mykest (og sannsynligvis mest riktig i str). Men begge holdes godt på foten og er lette å få på.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hi her!

En liten oppfatering her (i tilfelle noen googler og har nytte av tråden): vi har nå begynt å bruke tøflene fra calevi. Disse kan jeg dessverre ikke anbefale!

De falle av hele tiden, skinnet ved hælen legger seg liksom flatt og blir trødd ned. Strikken rundt ankelen har også begynt å bli slakk allerede. Har flere ganger fuktet dem og tørket dem i fasong, men det hjelper bare et par timer før de blir helt flate igjen.

De fra playshooes var vi veldig fornøyd med, men nå er de blitt for små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...