Gå til innhold

AAP og inntekt ved siden av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har minstesatsen på AAP (ca 11 000 i mnd.) og har endelig klart å få meg en jobb jeg klarer å håndtere ved siden av, kun hjemmekontor. Jeg har spurt NAV flere ganger om hvor mye jeg kan jobbe og tjene, og har hele tiden fått beskjed, fra flere saksbehandlere, om at jeg ikke kan jobbe mer enn 60% og at inntekten jeg har ved siden av ikke har noe å si.

Jeg klarer ikke å jobbe veldig mye, så det bli kun ett par timer i uken. Men jeg har dog en timeslønn på 550 kr. Har ved siden av AAP utbetalt ca 10 000 i mnd.

Jeg har akkkurat vært i familieselskap der dette ble tema, og alle mente at jeg hadde misforstått, og at det er inntektsgrense, og at AAP blir borte om man overstiger denne. Er det noen som egentlig vet hva som stemmer her?

Jeg vet at jeg ikke skal ta alt NAV sier for god fisk, men når flere mennesker der har gitt meg det samme svaret, tror jeg jo på det. Men ble plutselig veldig usikker!

Anonymous poster hash: f6dfe...068
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 99 % sikker på at det du sier er det som er riktig.

Også lurer jeg veldig på hva du jobber med:)

Anonymous poster hash: 2e41b...587
Skrevet

Min mann har AAP og har fått samme beskjed som deg. Han trekkes time for time av stønad, det tas ikke hensyn til timesbetaling i jobb.

Anonymous poster hash: f1492...28b

Skrevet

Du leverer vel meldekort og skriver opp timeantallet? Timelønn skal ikke ha noe å si :)

Skrevet

Jepp, jeg leverer meldekort, og trekker time for time. De jeg snakket med mente at det kom an på om lønnen eller tiden nådde 60% først. Jeg synes jo ikke det de sier  stemmer i forhold til hva jeg har lest og fått beskjed om.

Jeg jobber med å skrive om tekster på ulike  nettsteder ;)

HI

Skrevet

Jeg går på AAP og jobber ved siden av, jobber 30-40% og har også fått beskjed om at jeg kan jobbe opptil 60% uten å miste trygden. Hva jeg får i timelønn er helt uten betydning....

Men lurer på hva du driver med som har en slik timelønn da ;)

Anonymous poster hash: fb8c0...726
Skrevet

Godt å se andre har fått den samme beskjeden! Da gidder jeg ikke å surre mer med det ;)

Jeg jobber med å skrive om, eller pusse opp, tekster på ulike nettsider slik at de får flere treff.

Skrevet

Da er du gjerne selvstendig næringsdrivende? Det er min mann, og jeg har en litt uggen følelse i magen pga NAV og egenrapportering av timer. Når en arbeidsgiver rapporterer er det jo greit, men håper vi ikke kommer i en situasjon hvor NAV setter spørsmålstegn ved hans timesats. Den er naturlig nok høy fordi den inneholder utgifter som en arbeidsgiver vanligvis ville tatt. Det er bare det at NAV er så firkantet at jeg lurer på om de har plass til en selvstendig næringsdrivende i den boksen sin..

Skrevet

Da er du gjerne selvstendig næringsdrivende? Det er min mann, og jeg har en litt uggen følelse i magen pga NAV og egenrapportering av timer. Når en arbeidsgiver rapporterer er det jo greit, men håper vi ikke kommer i en situasjon hvor NAV setter spørsmålstegn ved hans timesats. Den er naturlig nok høy fordi den inneholder utgifter som en arbeidsgiver vanligvis ville tatt. Det er bare det at NAV er så firkantet at jeg lurer på om de har plass til en selvstendig næringsdrivende i den boksen sin..

Ærlig talt, SÅ firkanta er de da virkelig ikke. Det er bare å høre med de om noe er uklart! Det er vel samme for NAV om mannen din er ansatt eller driver for seg selv!

Anonymous poster hash: e3ccd...151

Skrevet

Som selvstendig nærimgsdrivende er det jo litt forskjell på fakturerte timer og reelle timer. Det er jo gjerne en del oppgaver som ikke kan faktureres, men likevel gjøres, slik som regnskap, markedsføring, rengjøring osv. Det skal NAV ta hensyn til.

Anonymous poster hash: 3bf27...99c
Skrevet

Akkurat i forhold til dette med antall timer så har jeg fått beskjed om at ALLE timer skal føres på meldekortet, altså ikke kun de timene du faktisk jobber og "produserer" noe, men også timene som går til for å generere inntekt på sikt- opprettelse av firma, regnskap og alt mulig. Jeg slipper dog billig unna her, for jeg driver med svært lite enn kun skriving. Jeg betaler ikke moms da tekstene mine sendes ut av landet, til firmaet jeg selger de til, altså mellomleddet.

Skrevet

Du skal skrive opp antall timer du får lønn for per uke, hva du tjerner skal ikke ha noe å si.

Utrolig bra timelønn du har da :)

Anonymous poster hash: 1b78a...10c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...