Gå til innhold

Pannekaker, kaller du det middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker pannekaker og vi spiser det til middag av og til. Har ofte kjøttdeig med hjemmelaget kjøttsaus og ost inni. Ellers har vi bacon, syltetøy, sukker eller ost på. Pannekakene mine er veldig populære hos store og små og en herlig kjapp middag vi aldri blir lei :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri smakt søte pannekaker, et jo ikke sukker i røren, og har bacon på. Så aldri tenkt på det som dessert, men heller ikke middag. Mer type søndagsfrokost, og av og til har man det i stedet for middag, akkurat som at vi av og til bare har ostesmørbrød i stedet for middag...

Anonymous poster hash: 27947...c7f

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Pannekaker uten ertesuppe og/eller Bacon er ikke middag, men vi har det til middag en skjelden gang, likens som grøt ikke er middag men vi har det jo for det :P

Skrevet

Pannekake og bacon er helgefrokost her i huset :-)

Skrevet

Jeg kaller det middag når jeg skal lage noe ekstra godt til middag til ungene. De elsker det!

Anonymous poster hash: b33bc...0be
Skrevet

Vi bruker å ha pannekaker med bacon en sjelden gang til middag. Oftest når mannen er bortreist og jeg trenger enkel middag til barna, eller når de har med seg noen hjem.

Anonymous poster hash: fd48f...a9f

Skrevet

Med suppe til, så er det helt klart middag. Men sunt er det ikke.

Skrevet

Er oppvokst med pannekaker og suppe til middag en gang i uka. Tomatsuppe, purreløksuppe eller blomkålsuppe. Alltid hjemmelaget blåbærsyltetøy på. Gode barndomsminner!

Skrevet (endret)

Lager pannekaker med grovt mel og havregryn, uten sukker. Hadde det vært opp til ungene hadde vi hatt det 3 dager i uken, holder med rundt 1 gang pr.mnd

Suppe er fra bunnen med hjemmebakt foccacia eller rundstykker, det blir for mye med pannekaker da.

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Vi har pannekaker som middag ja :) Ikke veldig ofte da. Tror naboungene lukter det for de gangene det står på middagsbordet har vi gjerne 5 nabobarn til middag ;)

Har aldri hatt sukker i pannekakerøren, men har det oppå. Sukker, blåbærsyltetøy og bacon som tilbehør.

Skrevet

Svigermors pannekaker kaller jeg dessert, for hun bruker mye sukker i røra.

Jeg er ikke vant med sukker i røra, så pannekakene i seg selv er ikke søte. Så jeg ser på pannekaker som middag, ja.

Anonymous poster hash: 75435...ba7

Skrevet

Her spiser vi det til middag- gjerne med en suppe til. DOg ikke så ofte. Vi lager både de og valfer (kun lunsj/kvelds) med grovt mel og lite sukker. Bacon og blåbær er nydelig i pannekakene!!

Gode dagen etter med ost og skinke, rett i matboksen.

Ha i cottage cheese i vaflene, så blir de supergode. Rømme, fløte og H-melk fungerer kjempefint å ha i røra til begge.

Kom på at da vi var fri for koketopp en uke, (der man legger stekepanna og kasseroller) så fikk jeg telefon fra min mann. Han : "henter du i BHG" Jeg; ja, du kan lage middag. Hva med pannekaker og suppe? Han; ok

(Ikke ofte han er hjemme før meg forresten, så var deilig med en pannekakelukt på utsiden av huset da vi kom)

Kom inn på kjøkkenet, da både han og jeg brast ut i latter! Der sto stakkaren å stekte pannekaker på PRIMUSEN! Og lurte på om jeg hadde tulla med han??!! Før han ga svaret selv; nei, vi er vel ganske like begge to. Så du mente det nok helt seriøst. Og ikke hadde han husket det selv før han la ingrediensene på benken. Heheh.. ler enda bare med tanken.

For å avslutte den laaange kommentaren- samme kveld hadde vi ny koketopp. Induksjon! :))

Om noen vil høre historen om hva som skjedde den kvelden da jeg testet koketoppen.---- he he.. ja, så si ifra.

Det er også en morsom historie. :lol::D

Den vil jeg gjerne høre! :)

Skrevet

Suppe først så pannekaker, det er middag. Det er jeg oppvokst med og sånn har mine barn det også. Trenger ikke spise kjempe sunn middag hver dag bare resten av matdagen har vært sunn.

Anonymous poster hash: 89817...007
Skrevet

Hjemmelaget tomatsuppe først, så pannekaker :) Nam, nå vet jeg hva jeg skal ha til middag i morgen ;)

Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg kaller det middag.Her har jeg heller ikke sukker i røren.

Skrevet

Ja her bruker vi det som middag. Spiser tomatsuppe først så pannekaker. Serverer med hjemmelaget blåbærsyltetøy stort sett. Bryr meg ikke så mye om det er sunt eller ikke for vi spiser såpass variert og med mye grønt hvis man ser på helheten i familiens kosthold.

Anonymous poster hash: 3d52e...46d

Skrevet

Ja, har alltid kalt pannekaker middag, men gubben kaller det dessert så vi har det sjelden.. :/

Skrevet

Det er ikke sukker i pannekaker. Da heter det crepes Suzette og er dessert.

Hvordan vet du HI at det ikke er fullkornsmal i pannekakene når ungene dine er på besøk?

Jeg lager med grovt mel, bacon og gjerne med suppe til. Har det ikke så ofte, men kanskje 2-3 ganger i året. Noen av ganger fyller jeg de med noe. F.eks spinat og fetaost eller kjøttdeig.

Er det røre igjen steker jeg de gjerne i vaffeljernet som lunsj. Fortsatt uten sukker og men fullkornsmel/grovmel.

Anonymous poster hash: 0479a...441
Skrevet

Jeg er vant til pannekaker med blåbærsyltetøy, sukker, eller sirup som middag hjemmenfra. Foreldrene mine spiste litt mer middagaktige pannekaker med løk og flesk i, mens vi barna fikk velge mellom det jeg nevnte litt før her i innlegget.Det var bare en sjelden gang vi spiste det som middag da, og det må jo være lov en sjelden gang i blant. Sånn har jeg det nå og, men planen er å gå over til skikkelige "middagspannekaker" etterhvert, nå er jeg jo voksen  :P

Skrevet

suppe først og så pannekaker til "dessert". men blir jo middag for så vidt ;)

Skrevet

Det er ikke sukker i pannekaker. Da heter det crepes Suzette og er dessert.

Hvordan vet du HI at det ikke er fullkornsmal i pannekakene når ungene dine er på besøk?

Jeg lager med grovt mel, bacon og gjerne med suppe til. Har det ikke så ofte, men kanskje 2-3 ganger i året. Noen av ganger fyller jeg de med noe. F.eks spinat og fetaost eller kjøttdeig.

Er det røre igjen steker jeg de gjerne i vaffeljernet som lunsj. Fortsatt uten sukker og men fullkornsmel/grovmel.

Anonymous poster hash: 0479a...441

Jeg har spurt foreldrene, derfor vet jeg det. (Og nei, jeg spurte selvfølgelig ikke på en frekk måte.)

Anonymous poster hash: 61f22...a62

Skrevet

Her spiser vi det til middag- gjerne med en suppe til. DOg ikke så ofte. Vi lager både de og valfer (kun lunsj/kvelds) med grovt mel og lite sukker. Bacon og blåbær er nydelig i pannekakene!!

Gode dagen etter med ost og skinke, rett i matboksen.

Ha i cottage cheese i vaflene, så blir de supergode. Rømme, fløte og H-melk fungerer kjempefint å ha i røra til begge.

Kom på at da vi var fri for koketopp en uke, (der man legger stekepanna og kasseroller) så fikk jeg telefon fra min mann. Han : "henter du i BHG" Jeg; ja, du kan lage middag. Hva med pannekaker og suppe? Han; ok

(Ikke ofte han er hjemme før meg forresten, så var deilig med en pannekakelukt på utsiden av huset da vi kom)

Kom inn på kjøkkenet, da både han og jeg brast ut i latter! Der sto stakkaren å stekte pannekaker på PRIMUSEN! Og lurte på om jeg hadde tulla med han??!! Før han ga svaret selv; nei, vi er vel ganske like begge to. Så du mente det nok helt seriøst. Og ikke hadde han husket det selv før han la ingrediensene på benken. Heheh.. ler enda bare med tanken.

For å avslutte den laaange kommentaren- samme kveld hadde vi ny koketopp. Induksjon! :))

Om noen vil høre historen om hva som skjedde den kvelden da jeg testet koketoppen.---- he he.. ja, så si ifra.

Det er også en morsom historie. :lol::D

Den vil jeg gjerne høre! :)

OKI

skulle steke opp restene av den nå mye omdiskuterte pannekakerøren, som vi hadde til middag. Skulle lage meg en deilig kvelds, og ha noen til lunsj dagen etter. Det var planen ..

Fornøyd fant jeg fram en stekepanne og smør, og frosne blåbær fra frysen. Hadde de rett i panna. Noen i røra.

Den første pannekaka ble ganske svart, og det ble litt os i rommet. Begynte på nr 2 mens jeg hev opp vindu, og ventilatorn på 2. Den handye mannen min hadde stukket ut av døra 10 minutter før. Han som har montert nye brannalarmer i huset, som er tilkoblet hverandre....

Nådde å snu pannekaka før brannalarmen gikk. . SÅÅ- der sto jeg mens den ene etter den andre alarmen går av! Klokken var 8, så lillemann på 3 var sovende i senga si.

PANIKK- Hva skal jeg gjøre først??  Prøve å gjøre alt samtidig.....  skru av plata, snu kaka, skru ventilator på 3, se til lillemann, hoppe opp mot alarm 1 for å få den av. Springe til den som er nærmest soveromsdøra til lillemann. Fant en stol, drar ned alarmen og drar ut batteriet. Hører ingen roping fra lillemann. Lukker døra inn til det rommet jeg akkurat har dratt ut batteriet fra alarmen (ja, hvorfor lurer jeg på enda).

Drar ut batteri fra den som står ved kjøkkenet. STILLE! Bare os i hele rommet...

SUKKER- kveldskosen min er ødelagt! Spiste pannekakene på trass! Både til kvelds og lunsj. (ja, ble en svart og en lite stekt).

Fikk testet alarmene i hvertfall- og fikk etterpå vite av mannen at det står en i garasjen også. Og han skulle egentlig sette opp samme i hybelen :wacko: . Glad var jeg at den IKKE var satt opp den dagen. :D

Skrevet

Ja! Helt klart middag :-)

Kjempegod middag.

har det kanskje hver andre eller tredje fredag typisk.

Har måttet endret litt på oppskriften siden vi ikke kan ha egg, mel og melk med laktose, så vår er med spelt, eggeerstatning og soyamelk, men smaker helt topp!

Har masse bacon, brunsukker og egenplukka blåbær til (ikke syltetøy, men hele bær, det er helt klart  best).

Sist var vi elleve som spiste ( mye åpent hus her med barnas venner, og egen slekt som tar turen innom til middag) - og det så ikke ut etterpå hahaha, blåbær og barn har en tendens til å bli veldig blått.....

Skrevet

Ja, det er middag her i huset. Lager grove pannekaker, bruker hverken sukker i røre eller som fyll. Blåbær og bacon er obligatorisk.

Ser ikke på dette som mer usunt enn andre middager..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...