Gjest Skofantomet Skrevet 28. september 2013 #26 Skrevet 28. september 2013 Liker ikke pannekaker, men andre kan gjerne få ha det til middag uten at jeg tenker over det
LilleBjella Skrevet 28. september 2013 #27 Skrevet 28. september 2013 Ja. Dog en ganske usunn middag. Jeg er vokst opp med pannekaker hver onsdag før korpsøvelse. Med blåbærsyltetøy og flesk til. Ungene blir lykkelige om det er pannekaker til middag, men jeg begrenser det til ikke oftere en annen hver uke. Var fryktelig stolt av meg selv da jeg serverte grandiosa, pølser i brød, pannekaker, hamburger og risengrynsgrøt, fem dager på rad mot slutten av siste svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #29 Skrevet 28. september 2013 Pannekake med blåbær, bacon og suppe er middag for meg :-) spiser det ikke ofte, men det er fordi jeg ikke liker å steke pannekaker.. Anonymous poster hash: e86b0...643
smurfis Skrevet 28. september 2013 #30 Skrevet 28. september 2013 Pannekaker og tomatsuppe fra selveste Toro er en skikkelig slager her i huset:) Men vi spiser det kanskje en dag hver 14dag?
Mandala Skrevet 28. september 2013 #31 Skrevet 28. september 2013 Nei, derfor har vi det aldri. Men jeg reagerer ikke på at andre har det. Spesielt når de har andre unger på besøk.
stch85 Skrevet 28. september 2013 #32 Skrevet 28. september 2013 ja middag, selv med kun blåbærsyltetøy på, men gjerne med suppe ved siden av.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #34 Skrevet 28. september 2013 Er jo ofte når man har koen med hjem at vi serverer skvip, gjerne mer heltisk, og så er vi jo vant med at barnas venner ikke liker verken ditt eller datt, så da blir det gjerne grandis, hot dog, tomatsuppe etc. Vi lager ikke pannekaker, men det er fordi jeg ikke får dem til, det bare revner. Men ellers så synes jeg pannekaker er like myemiddag somde andre tingene jeg nevnte der, like lite næring i det andre skvipet. Anonymous poster hash: 586b2...a7d
Sjøgress Skrevet 28. september 2013 #35 Skrevet 28. september 2013 Vi anser det som middag, ja. Men vi har ikke sukker i røra. Det er vel det som er forskjellen på pannekaker og vafler? Uansett er det jo ikke sunn middag - men vi greier ikke i hverdagen å ha sunn middag hver eneste dag. Vi har sjelden pannekaker til middag, men det er jo en av tingene ungene velger hvis de får lov til å bestemme Da er det alltid pannekaker, pizza, pølser eller risengrynsgrøt. Derfor spør vi dem heller ikke hva de vil ha til middag med mindre vi synes det er ok med et av disse fire alternativene.
marsbaby2014 Skrevet 28. september 2013 #36 Skrevet 28. september 2013 Her spiser vi det til middag- gjerne med en suppe til. DOg ikke så ofte. Vi lager både de og valfer (kun lunsj/kvelds) med grovt mel og lite sukker. Bacon og blåbær er nydelig i pannekakene!! Gode dagen etter med ost og skinke, rett i matboksen. Ha i cottage cheese i vaflene, så blir de supergode. Rømme, fløte og H-melk fungerer kjempefint å ha i røra til begge. Kom på at da vi var fri for koketopp en uke, (der man legger stekepanna og kasseroller) så fikk jeg telefon fra min mann. Han : "henter du i BHG" Jeg; ja, du kan lage middag. Hva med pannekaker og suppe? Han; ok (Ikke ofte han er hjemme før meg forresten, så var deilig med en pannekakelukt på utsiden av huset da vi kom) Kom inn på kjøkkenet, da både han og jeg brast ut i latter! Der sto stakkaren å stekte pannekaker på PRIMUSEN! Og lurte på om jeg hadde tulla med han??!! Før han ga svaret selv; nei, vi er vel ganske like begge to. Så du mente det nok helt seriøst. Og ikke hadde han husket det selv før han la ingrediensene på benken. Heheh.. ler enda bare med tanken. For å avslutte den laaange kommentaren- samme kveld hadde vi ny koketopp. Induksjon! ) Om noen vil høre historen om hva som skjedde den kvelden da jeg testet koketoppen.---- he he.. ja, så si ifra. Det er også en morsom historie.
millemille Skrevet 28. september 2013 #37 Skrevet 28. september 2013 Ja, jeg kaller det middag, men lager det aldri. Synes ikke det er så godt.
Siamese Hellhound Skrevet 28. september 2013 #39 Skrevet 28. september 2013 Jaa, kaller det middag. Har ikke sukker i røra, men blåbærsyltetøy oppå. Vet at det ikke er så sunt, da, men både jeg og guttungen synes det smaker veldig godt, så vi har det når vi skal kose oss ordentlig. Tror ingen dør av å spise usunn middag innimellom, vi spiser stort sett ordentlige middager, laget fra bunnen. Men pannekaker med is og norske jordbær på, DET er verdens beste dessert!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #40 Skrevet 28. september 2013 Jeg kaller det egentlig ikke middag nei, men vi skeier ut i blant og har det til middag likevel. Ser her også at det er en populær middag å servere når man har venner med seg hjem. Men gutten min (2.kl.) og vennene hans er såpass ofte med hverandre hjem nå at alle foreldrene vet at det blir for mye å ha pannekaker hver gang. Men at han i snitt spiser pannekaker til middag en gang i uka, det gjør han nok. Anonymous poster hash: 23aa5...eb5
Miamimom Skrevet 28. september 2013 #41 Skrevet 28. september 2013 Ja, uten sukker og med bittelitt smør og hjemmelaget tomatsuppe - helt greit til middag en gang i blant ;-) Har vokst opp med en mor som var husmor og en fantastisk kokk - og selv hun syntes at pannekaker var " bra nok " middag en gang i blant.
Elsker livet Skrevet 28. september 2013 #42 Skrevet 28. september 2013 Da jeg var barn hadde vi av og til pannekaker med stekt flesk til middag. Kalte det middag. Nå vil jeg ikke kalle det middag. Middag for meg er en varmrett med god sammensetning av næringsstoffer. Tradisjonelle pannekaker inneholder for mye raske karbohydrater og i grunnen ikke så veldig mye mer bortsett fra litt fett og proteiner.
mamma_bergen Skrevet 28. september 2013 #43 Skrevet 28. september 2013 Morsomt å lese at det er middag Her har det alltid vært dessert eller noe man serverer når man har besøk, spesielt av barn Jeg har smakt det med kjøttdeig og det var ikke så gale, bare uvant
Løvinna30 Skrevet 28. september 2013 #44 Skrevet 28. september 2013 Hos oss er vanlige pannekaker middag :-)Er en favoritt hos alle her
Mrs. Kaizer Skrevet 28. september 2013 #45 Skrevet 28. september 2013 Serveres det med bacon til, er det en slags middag. Selv har vi sjelden eller aldri pannekaker til middag. Ikke fordi vi ikke liker det, men fordi det tar en evighet å steke nok pannekaker til å mette 6 personer.
Honningmelon Skrevet 28. september 2013 #46 Skrevet 28. september 2013 Jeg kaller det middag da vi har det til middag innimellom. Men, jeg syns ikke det er ordentlig mat. Er mest vomfyll.
Voilà Skrevet 28. september 2013 #48 Skrevet 28. september 2013 (endret) Nå ser jeg bort fra hva HI spurte om... Tomatsuppe til pannekaker? Det har jeg aldri hørt om. Hvordan spiser man det? Dypper man eller spiser man en skje suppe og en gaffel pannekake om hverandre? Må prøves Ellers spiser jeg pannekake til frokost, lunsj, middag, dessert eller kvelds, men det kommer an på hva vi har spist eller skal spise resten av dagen. Må ha litt av alt hver dag, føler jeg, men pannekaker er en fin kos. Blir oftere søndagsfrokost enn middag, dog. Da jeg vokste opp lagde mamma fylte pannekaker. Kjøttdeig med spaghettisaus, div. grønnsaker og gjerne litt ost. Knallgodt! I voksen alder lager jeg vegetarvarianten de gangene mann og barn er borte, med grønnsaker, bønner og en god saus. Hadde også fleskepannekaker til middag en sjelden gang da jeg var liten. Røren lages utifra formålet, og tilbehøret kommer jo an på. Men pannekaker med frukt, is og sjokolade er den mest spiste desserten. Hvert fall på utenlandsreiser. Pannekaker er uansett fantastisk, og jeg kunne sikkert spist det fem ganger om dagen om sunt kosthold ikke hadde spilt noen rolle Endret 28. september 2013 av New Girl
MammantilNurket Skrevet 28. september 2013 #49 Skrevet 28. september 2013 Jeg synes pannekaker er KJEMPESTAS!! Hadde det nesten aldri hjemme da jeg var liten: min mor syntes det var sååå kjedelig å stå og steke dem Kjæresten er superflink til å steke pannekaker - de blir perfekt tynne og sprø i kantene og alle blir likt stekt, like tynne osv. jeg lager røren med laktosefri melk eller sojamelk, uten sukker også spiser vi dem med blåbær, bacon/(blå)muggost m/salat ved siden av eller ost&skinke. Alt etter humør. Vet at mange bruker suppe ved siden av pannekaker. Det vil nok fungere dårlig hod oss. Jeg lager suppene våre fra bunnen og de er så "rike" at det vil bli altfor voldsomt med begge deler.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 28. september 2013 #50 Skrevet 28. september 2013 Oooh, varme pannekaker med smør og sukker på!! :D (Shoot me...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå