Gå til innhold

Pannekaker, kaller du det middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det snakk om vanlige pannekaker, ikke den nye typen med grovt mel eller havregryn.

Opplever at ungene ikke sjelden får servert dette de gangene de er med venner fra barnehagen/skolen hjem, og innrømmer at jeg reagerer litt på dette.

Jeg synes pannekaker passer bedre i dessert-kategori enn som middag.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 61f22...a62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri fått det servert som anna enn middag, men synes det må vere bacon og helst også suppe til.

Forresten har fått pannekake med is, hadde foretrekt kun is..

Skrevet

Eg er vant til pannekaker med flesk, og reknar det som middag.  Er ikkje så ofte me har det, og har letta samvitet med å ha i meir egg og grovare mjøl. 

Skrevet

Det er middag her, men jeg synes det er for søtt som middag. Barna elsker det som jeg gjorde da jeg var liten.

Skrevet

Kommer helt an på hvilke type pannekaker det er. Vi har det innimellom om vi skal ha en fort middag en dag. Men er ikke noe vi har til vanlig. Er noe som er raskt og greit å hive sammen.

Skrevet

Pannekaker har vi sjeldent, men anser det som middag ja.

Det er faktisk det som vi oftest lager når barna har besøk, da det er lettvint, noe de aller aller fleste barn liker, og morro for unga å være med å lage om de vil det;)

Skrevet

Er vokst opp med å ha pannekaker og suppe til middag så jeg regner det som middag, men liker ikke pannekaker så jeg serverer det kun som dessert eller helgekos til barna

Anonymous poster hash: aa764...456
Gjest Sekretøsa
Skrevet

De fleste ungene vi har i hus er så kresne at det er det de vil ha... men når vi har det bare oss er det med flesk og suppe, så ja, middag :)

Skrevet

Anser det som middag. Med suppe til. Men jeg liker ikke pannekaker så mannen og ungene pleier å lage det når jeg ikke er hjemme..

Anonymous poster hash: e1da5...fca

Skrevet

Jeg har vokst opp med bacon og potet til pannekaker, så for meg er det middag.

Har også fått servert pannekaker med fersk frukt (banan, ananas, jordbær) i utlandet.

Anonymous poster hash: 14feb...a0d
Skrevet

Pannekaker er ikke middag i mitt hode, til nøds lunsj eller kvelds. Jeg blir kvalmen når jeg spiser pannekaker, så her spiser mann og barn pannekaker når jeg ikke er hjemme!

Skrevet

Ja, men ikke sunn middag om det er alt som serveres.

Anonymous poster hash: f6dbc...eec

Skrevet

Ja, men ikke sunn middag om det er alt som serveres.

Anonymous poster hash: f6dbc...eec

Skrevet

Jepp! Har det til middag veldig sjeldent, ca. 4 ganger i året, men da er det helt vanlige pannekaker med syltetøy og sukker. Vokst opp med det og synes ikke det gjør noe så sjeldent

Gjest Julia1984
Skrevet

Nei, vi har aldri dette som middag når det bare er oss, men serverer dette når de har med venner hjem fa skole/bhg fordi dette er noe alle barn liker og synes barna skal få bestemme middag når de har med venner på besøk.

Skrevet

Vi hadde det til middag hjemme, da jeg var liten. Det er jo en del egg i, og fleskepannekaker lagde min mor uten sukker, men jeg synes det mangler grønnsaker for å kalle det middag. Jeg bruker det ikke til middag. 

Skrevet

Det er helt klart middag. Ikke sunn middag, men middag.

Skrevet

For meg er "vanlige" pannekaker masse egg, kun sammalt hvete, litt rapsolje og melk. Med hjemmelaget tomatsuppe kaller jeg det middag, selv om vi har det oftes til kvelds (uten suppe). Perfekt som matpakkemat dagen etterpå:)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vokste opp med det som middag, da med stekt bacon og tomatsuppe til, men bruker ikke varianten med sukker, aldri gjort hverken jeg eller mor.. Ungene her får av og til "frokost pannekaker" eller grove pannekaker til middag, men er ikke ofte det heller..

Fleskepannekake som man lager en stor av i ovnen er godt da :) Da med blomkålsuppe til :)

Skrevet

Ja det er middag her i huset. Her er minste jenta kjempe glad i pannekaker og vafler så vi har det til middag en dag i uken. Da steker vi både vafler og pannekaker slik at vi selv kan velge. :)

Skrevet

Helt klart middag. Lite sukker i røren og bacon ved siden av :)

Hadde jeg fått servert pannekaker til dessert hadde jeg stusset (ja, jeg vet at flere sydligere land bruker "pannekaker" til dessert, men stusser like mye der). Skal det være dessert kan man like godt lage vafler.

Anonymous poster hash: 56df1...a5c
Skrevet

Her i huset er det frokost, amerikanske pannekaker vel og merke, mannen er fra USA, han rynket på nesen da jeg fortalte at det er vanlig til middag her til lands.

Anonymous poster hash: 4e5ac...49b
Skrevet

Ja det er middag her i huset. Her er minste jenta kjempe glad i pannekaker og vafler så vi har det til middag en dag i uken. Da steker vi både vafler og pannekaker slik at vi selv kan velge. :)

Jeg er med på at pannekake er middag. Med røre laget med egg, og halvgrovt mel, melk og salt.

Men vaffel?? Det spiser dere vel ikke til middag? Vafler er jo fulle av sukker og smør...

Anonymous poster hash: e6bf5...8f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...