Gå til innhold

Utslitt av naboens unger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber natt, og kommer hjem i 08.00tiden og legger meg da. Uansett ukedag bråker ungene i bygget som et sabla uvær. Det begynner kl 07.00 og holder bare på. På ukedagene løper de gjennom gangen og slår på vegger og hyler. I helgene når jeg håper på noen timer søvn blir det bare umulig. Foreldrene har jo gitt beskjed om at barna kan bråke, men er det sånn at man skal slites ut pga uoppdragne unger? Får jo aldri sovet ut lenger:( Æsj, angrer på at jeg leide denne leiligheten. Et års kontrakt også. Hva kan jeg gjøre? Skal på vakt igjen nå og jeg fikk ikke sove mer en 2 timer i dag. Jeg sover ikke så lett heller.

Anonymous poster hash: 8adaa...b12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter kl. 07.00 skal det nok ganske mye til at du kan klage på bråk fra ungene når det til og med ble opplyst om før du flyttet inn. Har du forsøkt med "sov  i ro"?

Anonymous poster hash: 9f172...59a
Skrevet

Har ingen annen mulighet enn å prøve å bli løst ut fra kontrakten, og finne deg ett nytt sted å bo.

Anonymous poster hash: c6922...a7b
Skrevet

prøv valeriana forte

Anonymous poster hash: e2d91...8d2
Skrevet

Ørepropper, sovemaske og Imovane.

Anonymous poster hash: 83b59...942

Skrevet

Eh, de gav jo beskjed etter kontraken. Hadde jeg visst at det skulle bli slik hadde jeg ikke flyttet inn..

HI

Skrevet

Foresten bør det ikke være sånn at jeg må bruke preparater i eget hjem for å få sove.

HI

Skrevet

Du kan jo ikke forvente at barn som leker skal være stille fordi leieboeren jobber som nattevakt... Barn lager lyd, særlig barn som løper og leker (noe barn gjør store deler av dagen)

Når du selv valgte å flytte inn i et hus hvor det er barn hjemme hele dagen må du selv tilpasse deg ved f.eks sov-i-ro i ørene.

Anonymous poster hash: d5abc...7dc
Skrevet (endret)

Øreproppar.

Det er eingong slik at samfunnet er innretta på at støy føregår på dagen og søvn om natta. Ved dagsoving må ein kunne tole ein god del meir, samtidig som det i utgangspunktet er vanskeligare å få sove :(

Endret av ★
Skrevet

Har du forsøkt å snakke med dem om problemet?

Skrevet

Nei, virkelig ikke. Jeg var verken klar over at det bodde unger i hus eller at de var så høylytte. Jeg nekter å godta at fordi "du har unger skal alle ta hensyn til deg og de og ikke motsatt". Å begynne lørdag og søndasmorgen kl 07 aksepterer jeg bare ikke. Å ha barn gir ingen særrett. At man skal tåle mer når en jobber natt er en ting, men det er mulig å si til barna at skriking så tidlig i helgene ikke går an. Å vise hensyn går for f*** begge veier. Jeg mener det når jeg sier at jeg er utslitt. Dette har vart i månedsvis.

Skrevet

Det finnes inne- og utestemme det bør barna lære fra de er små.

Fortell barna og foreldrene at når en bor tett så skal alle ta hensyn til hverandre, for de hadde nok ikke likt hvis du bråket hele natten hvis du var hjemme.

Anonymous poster hash: ad2d4...91e
Skrevet

Foresten bør det ikke være sånn at jeg må bruke preparater i eget hjem for å få sove.

HI

Det er jo tydeligvis bare deg selv det går utover hvis du ikke gjør det?

Anonymous poster hash: 02114...a70

Skrevet

HI

Var det et motargument?

Skrevet

Får prøve å spørre om de kan gjøre noe med det. Hvis ikke blir det flytting fra Stavanger om et år.

Skrevet

Har du prøvd ørepropper? Da bør du ikke høre så mye.

Skrevet

HI

Var det et motargument?

Egentlig ikke, jeg syntes bare det var et rart prinsipp. Og når man velger å bi tett, så mener jeg at man ikke kan forvente at det er stille på dagtid. Hvis man vil sove da, så kan man bruke ørepropper ved behov. Og så kan man prøve å diskutere problemet med naboen og finne en løsning i fellesskap. Eller prøve å finne en annen bolig og forsikre seg om at det ikke er bråk der. Har du prøvd å spørre om det er mulig å flytte ut før tiden? Tror man kommer mye lenger ved å prøve å finne ut hva man kan gjøre selv for å løse problemene sine, enn ved å bare klage på andre og forvente at de skal endre seg.

Skrevet

Hadde noen kommet og ringt på her kl 7 om morran og bedt ungene være stille så hadde jeg bare ledd. Her står minstemann opp mellom 5 og 6, og begge mine er aktive og full av energi. De må da få lov til og lage lyder i dems eget hus. Putt på deg ØREPROPPER hvis ikke du klarer og sove i litt bråk. Eller flytt!!!!

Anonymous poster hash: d6d58...ac9
Skrevet

Skal bare være "almenn ro" mellomer 23 og 07, så utover det har du ingen rettigheter. 

Anonymous poster hash: c6922...a7b
Skrevet

Jeg bor i 4-mannsbolig og jeg lar IKKE ungene støye og herje vilt klokken 07 på morgenkvisten. Leke vanlig og med innestemme er greit, men vi er da folk med folkeskikk som vet å ta hensyn til andre og det skader ikke barn å lære seg å ta hensyn.

Anonymous poster hash: 152f6...383
Skrevet

Jeg bor i 4-mannsbolig og jeg lar IKKE ungene støye og herje vilt klokken 07 på morgenkvisten. Leke vanlig og med innestemme er greit, men vi er da folk med folkeskikk som vet å ta hensyn til andre og det skader ikke barn å lære seg å ta hensyn.

Anonymous poster hash: 152f6...383

Du og dei fleste oppegåande personar. Spørsmålet er kva som skjer når naboane dine har null sosiale antenner og bråkete barn, og svaret er at ein ikkje får gjort noko med det :(
Skrevet

Jeg er da klar over at jeg ikke har noen rettigheter. Men hva har skjedd mad allmenn folkeskikk. "Jeg hadde bare ledd", hva er det for slags anstendighet? Da får jeg feste hver kveld til kl 23.00. Burde jo ikke være et problem siden jeg har "retten" på min side?

Skrevet

Trodde kontrakt med ett års binding var ulovlig egentlig? Maks tre måneder?

Skrevet

Jeg er da klar over at jeg ikke har noen rettigheter. Men hva har skjedd mad allmenn folkeskikk. "Jeg hadde bare ledd", hva er det for slags anstendighet? Da får jeg feste hver kveld til kl 23.00. Burde jo ikke være et problem siden jeg har "retten" på min side?

Allmenn folkeskikk er ikkje særlig allmenn lenger, det blir meir og meir ei greie for spesielt interesserte :(

Samfunnets mantra no for tida er "meg, meg, meg".

Skrevet

Skjønner hva du mener, men du har ikke så mye og skulle sakt egentlig, må nok bare finne deg i det eller flytte. Hadde det vært på nattan hadde det vært noe annet.

Di som bor over oss begynner kl 5 om mårran med løping og skyve ting over gulvet, di over oss har fått utkastelsesvarsel selv om den eier selv.

Anonymous poster hash: f3821...c71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...