Gå til innhold

Vi blir jo ikke enige- jentenavn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine forslag: Ellinor, Molly, Olivia eller Oline

Hans forslag: Olava, Tilje, Tuve

Jeg liker absolutt ikke hans forslag og han liker ikke mine.... Noen som vil komme med sin mening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er dere på vei? Når vi ventet gutt i 2011, så var heller ikke vi enige om navn. Stod laaaangt fra hverandre. Men så, en kveld etter å ha sett på film, så kom bare navnet til meg. "Hva med Cornelis?" sa jeg til mannen min, og sånn ble det. Det var et navn ingen av oss hadde tenkt på. Men vi likte det umiddelbart begge to. Så det kommer nok til dere skal du se. Lykke til med navnevalg.

Skrevet

Hun er allerede rukket å bli 2 uker gammel:) vel, vi har 6 mnd på oss før staten begynner å mase;)

Skrevet

Oj. Såpass.. Hva med dobbeltnavn da?

Molly Olava?

Tilje Oline?

Da får dere begge navnene dere vil ha..

Skrevet

Av hans forslag likte jeg best Olava, av dine likte jeg Oline. Skulle jeg valgt mellom de tror jeg at ville valgt Olava. Vil dere ha dobbeltnavn? Isåfall er Olava veldig fint som andrenavn. Et kompromiss mellom Olivia og Olava kan jo være Oliva. Det syns jeg er nydelig!

Skrevet

Hva med Tilde? Ligner jo på Tilje, og er kanskje litt mer din stil, eller?

Om jeg skulle velge ett fra hver gruppe må det bli Tilje eller Olivia. Usikker på hvilket jeg liker best.

Vanskelig når dere har SÅ forskjellig smak, så skjønner dere sliter litt  :P

Kan prøve med noen andre forslag om du er åpen for det:

Nova

Liva

Live

Saga

Vilde

Alma

Lilja

Isa

Anonymous poster hash: a361e...a26
Skrevet

Var enklere med de to første for da hadde han ingen egne forslag;) mange lure forslag dere har kommet med, takker og bukker.

Skrevet

Mine forslag: Ellinor, Molly, Olivia eller Oline

Hans forslag: Olava, Tilje, Tuve

Jeg liker absolutt ikke hans forslag og han liker ikke mine.... Noen som vil komme med sin mening?

Må si jeg er enig med deg :)

Likte alle dine forslag, flotte navn!

Hva med Milja? Blanding av Molly og Tilje? 

Skrevet

Likte Tilje veldig godt!

Men synes jo det er viktig at begge synes navnet på barnet er fint, så hva med å finne helt nye navn, og se om dere kan finne et dere begge liker? :)

Slenger inn noen forslag:

Ylva

Thilie

Mali

Svea

Luna

Thelma

Millie

Frida

Skrevet

Min anbefaling vil være at dere i stedet for å lete etter navn dere selv liker forsøker å finne et navn som dere tror partneren vil like - og som dere selv kan se for dere å bruke.

Siden han ser ut til å like gamle norske navn så let i navnelistene etter et slikt navn som du også selv liker.

Så må han lete etter f eks et mer moderne, klangfullt jentenavn som han også kan like.

Kanskje kommer en av dere da over et navn som ingen av dere har tenkt på.

Lykke til! Det er vanskelig når man bare slett ikke er enige for navnesmak er så personlig. Det kan være mye følelser involvert.

Skrevet

Hva med å ta et navn fra hver deres liste,f.eks Tilje Oline,Molly Olava, Tuve Olivia osv? Da blir begge fornøyde :)

Skrevet

Jeg liker best Molly og Olava av deres forslag. Likte godt Molly Olava som kombinasjon! Ellinor Olava er og pent, men litt langt hvis dere bruker begge navnene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...