Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #1 Skrevet 28. september 2013 Trenger tips i vognjungelen! Bor landlig til og brøyting er ikke alltid en selvfølge så må ha en som er god på snøføre. Har stor bil så om vogna ikke er superliten er det helt greit, vil ha god plass til baby i baggen da det nok blir en del soving ute til våren. Er så mye å velge mellom, og det eneste jeg vet er at jeg IKKE skal ha Emmaljunga. Rett og slett fordi de er forferdelig stygge, og, som ei annen her skrev: ser ut som billig-østeuropeisk-fake-lær-vogn! Kikket på Stokke sin, men den er så ruvende, liksom, ser jo helt enorm ut. Min søster hadde tvillinger og hadde OTH som tippet over med begge barna, så er litt skeptisk til den også, men det er noen år siden så de er kanskje mer stabile nå? Noen som har noen gode tips (IKKE Emmaljunga)? Takker og bukker på forhånd. Anonymous poster hash: 10b4d...0d7
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #2 Skrevet 28. september 2013 TFK Anonymous poster hash: 60303...e64
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #3 Skrevet 28. september 2013 TFK Anonymous poster hash: 60303...e64 Er de gode på vinterføre, men en del snø på fortau, da? Siden den har slike små hjul? Anonymous poster hash: 10b4d...0d7
Kanutten83 Skrevet 28. september 2013 #4 Skrevet 28. september 2013 Jeg hadde faktisk gått for en dansk vogn, de har større bag enn de norske og større hjul som er helt fantastisk på snøføre Babytrold har en del fine synes jeg Er i hvertfall en nettbutikk som fører de her i Norge, vognverden.no.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #5 Skrevet 28. september 2013 Jeg hadde faktisk gått for en dansk vogn, de har større bag enn de norske og større hjul som er helt fantastisk på snøføre Babytrold har en del fine synes jeg Er i hvertfall en nettbutikk som fører de her i Norge, vognverden.no. Takk for tips, det merket har jeg aldri hørt om, faktisk. Skal googles Anonymous poster hash: 10b4d...0d7
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #6 Skrevet 28. september 2013 TFK Anonymous poster hash: 60303...e64 Er de gode på vinterføre, men en del snø på fortau, da? Siden den har slike små hjul? Anonymous poster hash: 10b4d...0d7 Små hjul? De er jo normal str. Jeg har ikke noe negativt å si om den vogna, og jeg bor på landet hvor det knapt brøytes Anonymous poster hash: 60303...e64
Appelsinpiken Skrevet 28. september 2013 #7 Skrevet 28. september 2013 Tfk har ikke små hjul, vi har tvillingvogna, og den komme seg frem overalt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #8 Skrevet 28. september 2013 Tfk har ikke små hjul, vi har tvillingvogna, og den komme seg frem overalt. Jeg bare googlet og så på bilder jeg, og det ser da ut som om de to hjulene foran er mye mindre enn de på f.eks. Brio og Simo..... Mulig jeg trenger briller... Anonymous poster hash: 10b4d...0d7
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #9 Skrevet 28. september 2013 TFK jogger twist får jo slakt i siste test, er det den dere anbefaler? Anonymous poster hash: 10b4d...0d7
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #10 Skrevet 28. september 2013 Jeg elsker tfk! Hadde emmaljunga i starten, som jeg var veldig fornøyd med mpt størrelse på babybagen, stor og romslig, men siden du ikke vil ha emmaljunga så er jo det utelukket. Vi bor landlig og triller hovedsaklig på grus og skogsstier på sommerstid og snø/slaps/is på vintern, tfk vogna har kommet frem over alt. først hadde vi tfk twist men var ikke helt fornøyd med den, så etter en anbefaling jeg fikk her inne kjøpte vi tfk joggster 3 i steden, den har fast fremhjul (alle hjul er 12", så store og gode, både på original fast fremhjul og på svinghjulet du kan kjøpe ekstra) og den er gull å kjøre om vintern, kan og kjøpe svingbart hjul foran til denne som vi har gjort og da er den super og manøvrere på asfalt/kjøpesenter osv. Så med den har jeg fått en veldig allsindig vogn som jeg fint kan bruke på all slags føre. Nå har ikke jeg prøvd bagen på denne, men min søster roser de opp i sky, du kan få to forskjellige bager til tfk, quickfix har jeg hørt best om da den kan "knekkes" opp i sittestilling som du kan ha vendt mot deg i de føste mnd babyen har begynt å sitte og slik at sportsdelen ikke er så stor for den lille På tfk følger det med 3 ekstra lommer som du kan feste på vognen om ønskelig, da får du med deg det mest nødvendige av bleier, mat osv om du ikke vil ha med deg veske ol.det er og to lommer i sportskalesjen. Kalesjen på joggster 3 er mye større enn den på twist (sportsdelen), og gjør vogna mer vær-robust. Selv om du har god plass til vogna tar den relativt liten plass sammenlagt og er lett å legge sammen. Vi er super fornøyd. Anonymous poster hash: 68f6a...30c
Julie (: Skrevet 28. september 2013 #11 Skrevet 28. september 2013 Jeg skjønner ikke helt hvorfor man vil ha så romslig vogn, vi har en nokså trang bumbleride indie og vesla ser ut til å digge at det er trangt og godt oppi der! Ikke noe problem med vinterpose, altså, sååå trangt er det ikke. Hvis man låser fremhjulet, kjører den godt på allslags føre. Den er ganske liten og nett, og kommer frem overalt. Superfornøyd med vår vogn, anbefales på det sterkeste!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #12 Skrevet 28. september 2013 Mountain Buggy, evt Terrain om du vil ha enda større hjul! Fantastisk vogn! Anonymous poster hash: 41ee7...ea8
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #13 Skrevet 28. september 2013 Ville gått for en simo eller brio happy duo. Jeg bor på vestlandet med mye salting, slaps, stivkuling og sidelengsregn. Her trenger vi gode stabile vogner som er lune! Ville derfor ikke gått for en med tre hjul. Er noe dritt på slaps og jeg hadde hvertfall ikke turt å latt barnet sove ute i vinden med de! Sverger selv til emmaljunga, men har hatt brio happy duo og var super fornøyd! Ellers skryter søstera mi uhemmet av simo. Gode luftehjul som lett kommer frem i slaps og som tåler stiv kuling uten å velte! Kjempe god og lun! Anonymous poster hash: a0bb7...4c1
Denunge Skrevet 28. september 2013 #14 Skrevet 28. september 2013 Om du bor landlig til vil jeg utelukke alt som heter 3-hjulinger. De er ustødige og forferdelige på dårlig føre. Jeg har en Emmaljunga nå og er meget fornøyd, men skulle jeg hatt ei ny vogn så ville jeg gått for ei Teutonia! De er kjempegode å trille og er stødige. Simo og Brio syns jeg ikke er noe gode, så de styrte jeg unna med en gang.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #15 Skrevet 28. september 2013 Om du bor landlig til vil jeg utelukke alt som heter 3-hjulinger. De er ustødige og forferdelige på dårlig føre. Jeg har en Emmaljunga nå og er meget fornøyd, men skulle jeg hatt ei ny vogn så ville jeg gått for ei Teutonia! De er kjempegode å trille og er stødige. Simo og Brio syns jeg ikke er noe gode, så de styrte jeg unna med en gang. Jeg syns teutonia er litt plastic fantastic jeg da... Dårlig kvalitet! Anonymous poster hash: a0bb7...4c1
Denunge Skrevet 28. september 2013 #16 Skrevet 28. september 2013 Om du bor landlig til vil jeg utelukke alt som heter 3-hjulinger. De er ustødige og forferdelige på dårlig føre. Jeg har en Emmaljunga nå og er meget fornøyd, men skulle jeg hatt ei ny vogn så ville jeg gått for ei Teutonia! De er kjempegode å trille og er stødige. Simo og Brio syns jeg ikke er noe gode, så de styrte jeg unna med en gang. Jeg syns teutonia er litt plastic fantastic jeg da... Dårlig kvalitet! Anonymous poster hash: a0bb7...4c1 Er jo smak og behag. Jeg syns de var veldig gode å trille å ha med seg rundt. Men jeg er så fornøyd med emmaljungaen min så blir nok ikke å bytte vogn på ei god stund.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #17 Skrevet 28. september 2013 Babyactive Ballerina er kjempe god å trille på vinterføre <3 Anonymous poster hash: 791b2...60d
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #18 Skrevet 28. september 2013 Vi har en MB terrain som er helt fantastisk... Sportsdelen har full liggestilling, så at bagen er liten gjør ingenting :-) Om du vil ha en vogn som primært er til å sove i er det kanskje lurt å se på Simo eller Emma Ljunga (om du kan leve med utseendet, man trenger ikke kjøpe den i hvit lær!), eller som én foreslår over: en dansk vogn som gjerne har over 90 cm liggelengde.Firehjulinger er dog mye tyngre å ha med på tur enn for eksempel MB, så om du vil mye på tur ville jeg rett og slett gått for god trillekomfort. Anonymous poster hash: 6a87e...a5c
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #19 Skrevet 28. september 2013 Jeg tror det er kun de som bare har hatt vogn med 4 hjul som hevder at vogner med 3 hjul er så ustødige etc. Jeg har gått mye tur i all slags vær og terreng med 3 hjuling (Mountain buggy) og junior har sovet ute i vind og snø. Uproblematisk! Suveren vogn. Hilsen fra hun som anbefalte MB og Terrain over :-) Anonymous poster hash: 41ee7...ea8
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #20 Skrevet 28. september 2013 Simo duo er fantastisk god på alle måter Men hip og kul er den ikke. Har aldri kjørt meg fast, og babyen har det lunt og godt ned i der. Vindtrekket tåler regn også. Anonymous poster hash: 2ecc8...d5c
Denunge Skrevet 28. september 2013 #21 Skrevet 28. september 2013 En 3-hjuling har lettere for å bekke. Barnehagene jeg har snakket med har ikke anbefalt en 3-hjuling som sovevogn da de ofte opplever at de bekker. Ei søt lita jente jeg kjenner var på trilletur i en 3-hjuling, og en liten ujevnhet i bakken gjorde at hjulet vrengte seg sånn at vogna bekka, jenta er i dag hjerneskadd etter denne ulykken.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #22 Skrevet 28. september 2013 Emmaljunga er jo fine vogner?? Anonymous poster hash: 78b27...c43
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #23 Skrevet 28. september 2013 Tror jeg ville ha kjøpt ei vogn med store hjul. Mountain buggy terrain og babyjogger summit er 3hjulinger med ekstra store hjul, tror de har 16" hjul mot 12" som er mest vanlig. Det er stor forskjell på 3hjulinger når det kommer til stødighet, velger du en som har stor avstand mellom bakjulene og et bra tyngdepunkt kan de faktisk være stødigere enn mange 4hjulinger. Vi har babyjogger city elite og den er mye stødigere enn emmaljunga vogna vår. Mannen var kjempeskeptisk til 3 hjul og for han var det helt uaktuelt med noe annet enn 4hjul og vi endte derfor opp med emmaljunga. Men hvem er det som syns 3hjulingen er desidert best både når det gjelder stødighet og trilleegenskaper? Jo det er mannen:) det finnes også noe danske vogner som har store hjul:) Anonymous poster hash: 4f032...4bb
studVest Skrevet 28. september 2013 #24 Skrevet 28. september 2013 Se iallefall etter en vogn hvor du kan ha sittedelen vendt mot deg. Det er veldig godt å ha øyekontakt med de helt minste, og det er også anbefalt Har selv gått fra emmaljunga (veldig fornøyd) til bugaboo (bor i Bergen). Funker foreløpig bra, men synes buggisen virker mer skrøpelig enn emmaen, vet ikke om jeg tør å dra den med på skogsturer (på litt humpete grusvei), f eks... Ellers liker babyene å ligge litt trangt, så en bag kan godt være litt smal, men bør være relativt lang (over 75 cm).
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #25 Skrevet 28. september 2013 Emmaljunga er jo fine vogner?? Anonymous poster hash: 78b27...c43 Om du liker ting som ser ut som de kommer rett fra en billigfabrikk i østeuropa er de sikkert superfine. Så mye sømmer, fake-lær og "dritt-detaljer" gjør at den ser billig ut. Har ikke sansen for slikt, liker mer klassisk og ren design. Anonymous poster hash: 10b4d...0d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå