Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #1 Skrevet 28. september 2013 Noen som bor i kommunen og kan fortelle meg litt om hvordan det er å bo der?Primært interessert i områdene rundt Rotnes eller Åneby, men vil gjerne ha erfaringer fra hele kommunen siden ikke noe er bestemt her enda. Anonymous poster hash: 706fd...706
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #2 Skrevet 28. september 2013 Jeg ville aldri ha flyttet til Nittedal hvis jeg hadde barn for å si det slik. Dessverre store ungdomsmiljøer der med utstrakt bruk av narkotika og 'utsvevende livsstil'. Og før noen angriper meg: jeg vet dette fordi jeg har en jobb som gjør at jeg går kjennskap til slikt. Anonymous poster hash: d32eb...a86
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #3 Skrevet 28. september 2013 Jeg ville aldri ha flyttet til Nittedal hvis jeg hadde barn for å si det slik. Dessverre store ungdomsmiljøer der med utstrakt bruk av narkotika og 'utsvevende livsstil'. Og før noen angriper meg: jeg vet dette fordi jeg har en jobb som gjør at jeg går kjennskap til slikt. Anonymous poster hash: d32eb...a86 Takk for svar! Kan du utdype nærmere? Er dette overalt i kommunen? Har inntrykk av at slike miljøer finnes overalt der det finnes ungdommer egentlig, men er det verre i Nittedal enn andre steder? Må bo i pendleravstand til oslo, hat tenkt en grense på 30 min med tog fra sentrum. Anonymous poster hash: 706fd...706
2013 Skrevet 28. september 2013 #4 Skrevet 28. september 2013 Jeg bodde i Åneby i rekkehusene øverst til jeg var 9 år og har gode minner derfra. Fint å leke oppi skogen der. Dette er 13 år siden så hvordan det er i dag vet jeg ikke:) og ting er jo annerledes når man bare er 9...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #5 Skrevet 28. september 2013 Jeg bodde i Åneby i rekkehusene øverst til jeg var 9 år og har gode minner derfra. Fint å leke oppi skogen der. Dette er 13 år siden så hvordan det er i dag vet jeg ikke:) og ting er jo annerledes når man bare er 9... Takk for svar til deg også :-) Anonymous poster hash: 706fd...706
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #6 Skrevet 28. september 2013 Ville heller beveget med mot Asker eller Røyken! Anonymous poster hash: 98b8f...4c1
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #7 Skrevet 28. september 2013 Ville heller beveget med mot Asker eller Røyken! Anonymous poster hash: 98b8f...4c1 Har overveid det også, men så var det det med å sitte i kø på E18 hver morgen... Om ikke man kan jobbe i Drammen i stedet da :-) Hvor i Asker og Røyken anbefaler du? Røyken blir jo gjerne litt lite sentralt i forhold til transport til byen? :-) Anonymous poster hash: 706fd...706
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #8 Skrevet 28. september 2013 Negative ungdomsmiljøer finnes jo i stort sett alle kommuner. Jeg har også en jobb der jeg kommer i kontakt med ungdom med atferdsvansker og kunne godt bosatt meg i Nittedal. Da er jeg faktisk mer skeptisk til Asker. Det er imidlertid kø inn til Oslo fra begge sider, så det er ikke noe godt argument for å velge Nittedal. Ville ikke valgt noe lengst opp mot hakadal, rett og slett fordi det er avsidesliggende og nokså harry? Anonymous poster hash: bceba...436
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #9 Skrevet 28. september 2013 Negative ungdomsmiljøer finnes jo i stort sett alle kommuner. Jeg har også en jobb der jeg kommer i kontakt med ungdom med atferdsvansker og kunne godt bosatt meg i Nittedal. Da er jeg faktisk mer skeptisk til Asker. Det er imidlertid kø inn til Oslo fra begge sider, så det er ikke noe godt argument for å velge Nittedal. Ville ikke valgt noe lengst opp mot hakadal, rett og slett fordi det er avsidesliggende og nokså harry? Anonymous poster hash: bceba...436 Ja, må være i nærheten av toget. Helder mest mot Rotnes siden det går mange tog derfra. Togene fra Asker er veldig ustabile, så da må man nesten kunne kjøre i bil også.... Men har ikke lyst til å være avhengig av bil til byen, og øsnker ikke noe mer enn en halv time med offentlig transport, derfor Nittedal Anonymous poster hash: 706fd...706
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #10 Skrevet 28. september 2013 Jobber i Nittedal med barn og ungdom. Tror ikke det er verre enn andre steder. Kommer jo an på hva man ønsker. Hvor gamle barn har du? Kunne godt bodd der med barn men bodde allerede i nabokommunen da jeg fikk jobb der. Anonymous poster hash: 28220...9a8
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #11 Skrevet 28. september 2013 Jobber i Nittedal med barn og ungdom. Tror ikke det er verre enn andre steder. Kommer jo an på hva man ønsker. Hvor gamle barn har du? Kunne godt bodd der med barn men bodde allerede i nabokommunen da jeg fikk jobb der. Anonymous poster hash: 28220...9a8 Har en sønn på akkurat to år, og skal vel ha en eller to til etterhvert. Må gjerne være et godt fritidstilbud, og det har jeg inntrykk av at det er :-) Anonymous poster hash: 706fd...706
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #12 Skrevet 28. september 2013 Vi bor i Asker sentrum, og har sjelden opplevd tull med toget. Bruker kun 18 minutter til sentrum. Kjører ikke bil til jobb. Ellers bygges det mye ut i Røyken om dagen,- både i sentrum og på Gleinåsen. Minuset er at toget der kun går en gang i timen tror jeg. Her i Asker kan jeg hoppe på hvilket tog som helst. Men Røyken er absolutt på vei opp, og prisene er fremdeles mye lavere enn i Asker. Anonymous poster hash: 98b8f...4c1
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #13 Skrevet 28. september 2013 Vi bor i Nittedal, på rotnes. Trives kjempe bra! Kort vei til byen, Lillestrøm og Strømmen samtidig som marka er nærmeste nabo:) At miljøet her skal være dårlig har jeg lite kjennskap til. Vet at det en periode var belastet ved Li/slattum området tidligere. Anonymous poster hash: df479...5cf
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #14 Skrevet 28. september 2013 Jeg bor på Rotnes, og det er virkelig ikke noe sted jeg kan anbefale :/ vi flytter så fort vi har mulighet. Og når det kommer til kø er det helt forferdelig hit med mindre du jobber på østkanten. Prøv heller Skedsmo/Lørenskog/Lillestrøm/Asker/Røyken. Anonymous poster hash: c424e...2d9
*blomst* Skrevet 28. september 2013 #15 Skrevet 28. september 2013 Er født og oppvokst i Nittedal og har nå valgt å flytte tilbake med barn. Det var endel narkotika i omløp i mine ungdomsår (10 år siden) men ikke noe verre enn andre steder tror jeg. Kommunen jobber mye med forebyggende arbeid, aktivitetstilbudet er stort i hele bygda og mitt innrykk er at både skolene og barnehagene er bra. Tar buss inn til Oslo sentrum noen dager i måneden, den bruker i underkant av en halv time i rushtiden fra Hagan. Kjører sjeldent så det vet jeg lite om. Alt i alt vil jeg anbefale Nittedal :-)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #16 Skrevet 28. september 2013 Haha, Hvorfor er Hakadal Ha harry? Nittedal er for øvrig supert i mine øyne, køen det snakkes om kan ikke sammenlignes med Asker-køen! Anonymous poster hash: dc165...2cc
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #17 Skrevet 28. september 2013 Haha, Hvorfor er Hakadal Ha harry? Nittedal er for øvrig supert i mine øyne, køen det snakkes om kan ikke sammenlignes med Asker-køen! Anonymous poster hash: dc165...2cc Eh, jo! Jeg bodde 50% på Rotnes og 50% i Vollen i 5 år, og det er et lite helvete å komme seg hjem. Til går fint. Askerkøen er ikke i nærheten av like ille! Anonymous poster hash: c424e...2d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå