Gå til innhold

Dere flinke damer som lager pakkekalender(e)

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. Hva henger dere pakkene på, altså hvordan ser selve "kalenderen", "pakkeopphenget" ut??

Moren min har laget tidligere, men i år ville jeg lage selv. Hun har brukt et slags stort bilde i strie, med bilde av et juletre i filt som det er sydd små lommer på og hatt pakkene oppi der... Men den er så stygg!! ( snill tante som syns det er gøy å lage, men ser helt jalla ut, type tusjmerker på filten, limkliss fra paljetter etc)..

Hva bruker dere? henger dere på snor, oppi lommer, legger i en kurv, ??? Lurte på om jeg skulle sy noe selv a la den moren min brukte, men trenger tips/bilder..

Noen som gidder å fortelle hvordan dere gjør det?? Eller er det litt for langt nede i rødvinsflaska? hihi 

Skrevet

Du kan henge opp en snor, sy tøyposer og feste dem på snoren ned klesklyper :)

Skrevet

Jeg har brodert en adventskalender til hver av arna, så bruker jeg pakketråd til å henge opp gavene :)
Disse kalenderne blir brukt hvert år. Om det er tunge gaver gjemmer jeg dem, og skriver et kort med hint hvor gavene kan ligge. 

Anonymous poster hash: 837d4...470
Skrevet

En hvit planke med 24 kroker merket med tall. Henger pakkene (i julepapir) med snora på kroken. Veldig grei! :)

Skrevet

Laget i fjor av en bjørkegrein fra hagen.

Pusset den grovt over med sandpapir og spraylakkerte den hvit.

Har festet 24 tråder av grov hyssing i kroker rundt omkring på greina (krok i hver ende) som jeg hekter sløyfebåndet på pakka innpå.

Greina blir hengt opp med fiskesnøre i hver ende sånn at den henger vannrett hvis du skjønner.

Veldig gøy med hjemmelaget (og fin :)) og veldig billig!

Tror jeg brukte 50 kr på spraylakk, kroker og sandpapir.

God jul! :D

Anonymous poster hash: 27192...330

Skrevet

jeg kjøpte en stooooor nissejente med kjole som har 24 små lommer. husker ikke helt hvor jeg kjøpte den, men den kostet ikke mye. 199 kr mener jeg. :) så legger jeg pakkene oppi lommene. bruker pakkeposer fra søstrene grene!

Skrevet

Jeg har en liten bildelist fra IKEA som henger på veggen (slik hylle du setter rammer på). Kjøpte et kosteskaft som jeg sagde i passe lengde og pusset enden på.

Malte i juletid farge og har trinnet røde og hvite tykke tråder som jeg har i hver ende av pinnen. Henger denne over bildelisten!

Har knyttet på gavebånd i passe farger, og har to ulike farger på innpakningen, en til hvert barn.

Enkelt og greit! Skriver på tall på pakkene på et klistremerke (hjerte i gull) som jeg fester på pakken.

Passer på å kjøpe fint, gjerne litt grovt julepapir til å pakke inn i.

Anonymous poster hash: d3bd7...0dd

Skrevet

Være pakker henges i et stort stuevindu, har en lang tråd med 24 klesklyper på (kjøpt kalender), klyper fast en gave for hver dag! Sorterer slik at barna får godteri på fridager, og ting, klær, leker på barnehage/skoledager.

Har en miks av morsomt og fornuftig i pakkene, alt fra sokker, ullundertøy eller nye tannbørster, til leker og "tull". Noen dager får barna bare en lapp med en aktivitet. F eks lage marsipanfigurer eller lage pepperkakehus...

Anonymous poster hash: 28220...1c0

Skrevet

Jeg slenger meg på denne. Noen som har sydd (ikke brodert) julekalender, og har en fin oppskrift på det? Har googlet litt uten å finne...

Skrevet

Da jeg var liten hadde jeg "himmelseng". Mamma hang pakkene rundt sengen oppe i "himmelen". Min bror var glad i båt og fiske og hun hengte opp et fiskegarn eller noe på veggen hans og han pakkene i det.

Hos en venninne hadde de pakkene hengene langs gelenderet i trappen! :P 

(vi hadde ikke akkurat pakker da, men sånne poser som ligner på godteriposer)

Skrevet

Her har mann og barn laget kalender sammen, det er en hvit hobbyplate (planke) som de har skrudd 24 gullkroker (fra Biltema) inn i og limt klistremerketall over. Har kjøpt noen nisser, juletrær o.l. i hobbybutikken som de har limt på og pyntet med. Veldig fine, og barna som har vært med å lage de selv er kjempestolte av dem

Anonymous poster hash: 6f6b3...c7f
Skrevet

Her gjør vi ulike ting hvert år.

Jeg har trekt et stort lerret med gardinstoff i julemltiv og limt/skrudd jule(klyper) med tall på denne som jeg henger gavene i.

Har også malt en enkel treplanke hvit og hengt 24 ulike gammeldagse kroker på den og malt nummer på hver krok. Veldig fin, men etter vi flyttet har jeg ingen steder å henge den.

Har hengt de med tråd i gsrdinstanga (da ble det veldig pyntede og fancye pakker slik at julekalenderen på den måte ble pynt.

Tar hengt de langs gelenderet i trappa

Har hatt de i en stor "julebøtte" med sausekinn og annet julepynt.

Har hatt skattejakt hver morgen der barna få ett hint servert på tallerkenen ved frokost og så lå de lete etter pakken. (Veldig populært, men litt for tidskrevende)

Skrevet

Jeg henger de på snor, 1 neders og 24 øverst :)

Å, gleder meg :)

I år blir det litt større helgegaver til tenåringen ,og flaxkalender på ukedagene.

De små blir som før :)

Skrevet

Å, jeg elsker å få svare på tråder som har med jul å gjøre! Er langt over snittet glad i julen og gleder meg veldig allerede :) Jeg har brodert en kalender felles for ungene. Henger ikke pakkene på kalenderen for det blir for tungt. På kalenderen henger jeg små papphjerter med riktig nummer så barna klipper av disse og sammenligner nummeret med det som står på pakken. Pakkene ligger i en kasse på gulvet under kalenderen. 

En venninne av meg hadde en stilig grein i drivved som hun hengte pakkene på i fjor. Veldig rustikk og stilig. Alle pakkene var pakket i gråpapir med rød hyssing.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 56cb4...928

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...