Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #26 Skrevet 28. september 2013 Vår barnehage har bare åpent 8 timer dag. Og er veldig streng på at man skal begrense dagene til barna til ca 7 timer i barnehagen. Men vi har ingen tid man "må" komme før.. Leverer kl 9.00 og henter kl 15-15.30. Anonymous poster hash: 00faf...1af
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #27 Skrevet 28. september 2013 Synes det er litt dumt med denne kjernetiden jeg. FOrstår at de bruker den på turdager, men ellers så burde den være unødvendig. Dager med utflukt er jo alltid planlagt i forkant. Vi har totalt brukt fem barnehager fordelt på våre to barn. 4 av de 5 synes det er greit med levering når som helst, utenom de dagene med planalgt aktivitet utenfor barnehagen. De gangene jeg hadde senvakt kunne jeg levere jentene klokken 1400 og faren hentet de mellom 1530 og 1700. De ansatte hadde ingenting å si på det, de sa heller at det var helt greit, og jentene har heller ikke "klaget". Nå går de i en barnehage hvor det liksom skal være kjernetid igjen, og jeg må si at det forstår jeg ikke. Men jeg respekterer det selvsagt. Nå har jeg en jobb som bare er på dagtid, så nå er det ikke aktuelt lengre med senvakter. Du er klar over at barnehagen har en del pedagogisk opplegg det har i denne kjernetiden? Men det virker som om du bare ser på barnehagen som et oppbevaringsted!! Anonymous poster hash: 14af4...e8e
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #28 Skrevet 28. september 2013 Vår barnehage har bare åpent 8 timer dag. Og er veldig streng på at man skal begrense dagene til barna til ca 7 timer i barnehagen. Men vi har ingen tid man "må" komme før.. Leverer kl 9.00 og henter kl 15-15.30. Anonymous poster hash: 00faf...1af Hva gjør aleneforeldre som må jobbe i otte timer hver dag? Må de finne en annen barnehage? Veldig bra med en barnehage som oppmuntrer til deltidsjobbing (ironi). Anonymous poster hash: 5fd56...ea9
Madolyn Skrevet 28. september 2013 #29 Skrevet 28. september 2013 (endret) 10 timer høres fryktelig lenge ut Her er sønnen vår på 2 1/2 år i bhg i 6-7 timer hver dag nå mens jeg/mannen har permisjon med babyen (vi leverer kl 9 og han blir stort sett sint om vi henter kl 15 og derfor har vi startet å strekke det til 15:30-15:45). Til vanlig er han i bhg i ca 7- max 8 timer med fri hver onsdag (jeg jobber 80 % til vanlig). Vi er veldig heldige da, mannen min starter sent og leverer derfor kl 8-9 og jeg slutter 15-15:30 og henter derfor senest kl 16. Det er mye støy og lyd i bhg som barna ikke kan skjerme seg fra så jeg syns det er veldig viktig å begrense dagene. Hadde ikke hatt samvittighet til å ha barnet i bhg i 10 timer hver dag, da hadde jeg sett meg om etter en annen jobb. Jeg skiftet arbeidsplass nettopp for å få til bedre hverdager for barna våre. Blide barn er verdt uendelig mye mer enn noen ekstra tusenlapper hver måned. Blir jo ikke utenlandsferier på noen år men det gjør oss virkelig ingenting. Endret 28. september 2013 av Madolyn
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #30 Skrevet 28. september 2013 Er det kun i kommunale barnehager at barna får være i barnehagen i maks 9 timer? Dessverre har mine hatt lange dager for at jeg skal kunne jobbe 100%. Sitter i rush til/fra jobb. Vurderer å gå ned til 80-90% stilling, slik jeg kan kjøre hjem før rushen og hente ungene. Anonymous poster hash: a3e5a...340
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #31 Skrevet 28. september 2013 Er det kun i kommunale barnehager at barna får være i barnehagen i maks 9 timer? Dessverre har mine hatt lange dager for at jeg skal kunne jobbe 100%. Sitter i rush til/fra jobb. Vurderer å gå ned til 80-90% stilling, slik jeg kan kjøre hjem før rushen og hente ungene. Anonymous poster hash: a3e5a...340 Hvis du klarer det økonomisk så hadde jeg ikke tvilt et sekund... Barn som ikke er utslitte trasser mindre og smiler mer! Anonymous poster hash: 11c10...864
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 28. september 2013 #32 Skrevet 28. september 2013 Vi leverer rundt kl 9 +/- og henter i 15-15.30-tiden. Synes det ofte er lenge nok jeg.
hit og dit Skrevet 28. september 2013 #33 Skrevet 28. september 2013 Synes det er litt dumt med denne kjernetiden jeg. FOrstår at de bruker den på turdager, men ellers så burde den være unødvendig. Dager med utflukt er jo alltid planlagt i forkant. Vi har totalt brukt fem barnehager fordelt på våre to barn. 4 av de 5 synes det er greit med levering når som helst, utenom de dagene med planalgt aktivitet utenfor barnehagen. De gangene jeg hadde senvakt kunne jeg levere jentene klokken 1400 og faren hentet de mellom 1530 og 1700. De ansatte hadde ingenting å si på det, de sa heller at det var helt greit, og jentene har heller ikke "klaget". Nå går de i en barnehage hvor det liksom skal være kjernetid igjen, og jeg må si at det forstår jeg ikke. Men jeg respekterer det selvsagt. Nå har jeg en jobb som bare er på dagtid, så nå er det ikke aktuelt lengre med senvakter. Du er klar over at barnehagen har en del pedagogisk opplegg det har i denne kjernetiden? Men det virker som om du bare ser på barnehagen som et oppbevaringsted!! Anonymous poster hash: 14af4...e8e De pedagogiske lederne vi har forholdt oss til har ikke ment at levering utenom en kjernetid har gått utover deres pedagogiske plan. Vi har for eksempel hatt logoped en tirsdag i måneden, og har da selvsagt levert til dette, uavhengig av min arbeidsplan. Med god kommunikasjon med barnehagen så løser det seg som regel helt utmerket. Jeg trodde barnehagen hadde kjernetid og tok opp dilemmaet for oss de dagene vi trengte ren oppbevaring noen timer de få dagene hvor arbeidstiden vår overlappet. (Akkurat de dagene så jeg på det som ren oppbevaring, fordi jeg helst ville ha de hjemme når jeg er hjemme). Det var da barnehagen sa at de ikke hadde noen problemer med at vi leverte utpå dagen, og at de ikke praktiserte kjernetid. Jeg har aldri møtt negativitet fra ped.ledere ang dette. Nå har jeg sjelden senvakter, så jentene var som regel til stede i kjernetiden, så de thar ikke vert slik at vi har levert helt i hytt og pine.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #34 Skrevet 28. september 2013 Leverer enten til 9.30 eller noen ganger litt før kl 14 når jeg skal på seinvakt og pappaen skal hente litt før kl 17. Du har vel ikke så mange seinvakter at han havner utenfor samfunnet når han leveres til 9.30? Anonymous poster hash: 30ea1...96d
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #35 Skrevet 28. september 2013 En av fordelene med turnusjobb er jo nettopp at man kan ta det med ro om morgenen. Jobber selv turnus, og da begge barna gikk i barnehage, hadde vi noen rolige morgener der vi ikke trengte å stresse og følge klikka før vi ruslet til barnehagen. Pleide da å levere ca 9-9.30. Og det har ikke vært noe problem for barna mine. Her i huset ble alle rutiner litt annerledes da eldste begynte på skolen, for da må vi jo følge klokka, men det er jo ikke nødvendig å levere i barnehagen kl 7 hvis msn selv skal jobbe kveldsvakt. Mine barn, særlig eldste, har imidlertid hatt veldig behov for rutiner, så de har ikke likt å komme senere enn det. Hvis de har kommet til barnehagen akkurat når de skal gå ut eller skal spise etc, har eldste blitt lei seg og satt ut av at situasjonen ikke er som hun var vant til. Og særlig for de minste, er det kjedelig å komme i barnehagen rett før de skal sove. De vil jo leke når de er der. Men å levere 9.30 kan jeg ikke skjønne er noe problem. Har aldri vært noe problem hos oss. Anonymous poster hash: 63c2f...565
Liaes Skrevet 28. september 2013 #36 Skrevet 28. september 2013 Jeg har litt motsatt problem, om hvor tidlig det er greit og hente.. jeg jobber fra 7-11.15 hver dag og har mulighet til og hente etter at bhg er ferdig med lunsj. Heldigvis er bhg her kjempepositiv til at jeg henter så tidlig, men jeg gjør det uansett ikke mer enn ett par ganger i uken, da jeg føler han kanskje går glipp av så mye. Men på den andre siden så er han jo bare 2 år og går på småbarnsavd og sover jo etter lunsj, spiser frukt og så kommer jeg og henter, så hvor mye går han egentlig glipp av?
Firekids Skrevet 28. september 2013 #37 Skrevet 28. september 2013 Vi voksne har regulert arbeidstid på 7,5 timer... Når skal barna få noe som ligner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå