Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Nå er det nok. Jeg får helt hetta når jeg ser bilder av meg selv. Jeg pleide å være slank og fin, nå veide jeg 79,1 kg på søndag...er 168 cm høy. Så nå har jeg lastet ned shape-up app'en og er i gang. Men så er det dette med amming da. Det er vel ikke skadelig om jeg spiser litt mindre? 1406 kalorier/dag har jeg som max. Spiser vanlig middag (mindre porsjoner), knekkebrød, brød, frukt og grønt og noen nutrilettbarer. Og det virker. I dag viste vekten 77,1. Fullammer baby på 3 mnd. Anonymous poster hash: 70f19...32b
Fae Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 Man bør vel ligge på 2000 kcal når man ammer. Var det jeg fikn beskjed om med første. 1400 er jo ekstremt lite. Ville spist mer så du har nok næringsstoffer og heller mosjonert mer. Herligjet kvinne. Du har nettopp født et barn. Helse først, så kommer utseende til slutt. Jeg fatter ikke hvorfor enkelte har det så travelt. Husk at når du slanker deg aktivt så frigis det toksiner fra fettvevet som går over i morsmelken.
Fae Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 Jaja. Så var det mobil og skrivefeil da. Men det er vel lesbart.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #4 Skrevet 28. september 2013 Man bør vel ligge på 2000 kcal når man ammer. Var det jeg fikn beskjed om med første. 1400 er jo ekstremt lite. Ville spist mer så du har nok næringsstoffer og heller mosjonert mer. Herligjet kvinne. Du har nettopp født et barn. Helse først, så kommer utseende til slutt. Jeg fatter ikke hvorfor enkelte har det så travelt. Husk at når du slanker deg aktivt så frigis det toksiner fra fettvevet som går over i morsmelken. Det høres veldig rart ut , at de kan si ca 2000, det må da komme an på hvor stor man er og hvor mye man trener? Jeg har hørt 750 kcal ekstra når man ammer, altså i tillegg til det man eller hadde trengt. (men ja, 1400 er ekstremt lite uansett når man ammer) Anonymous poster hash: 6537b...aa5
Wopi Skrevet 28. september 2013 #5 Skrevet 28. september 2013 Nå er det nok. Jeg får helt hetta når jeg ser bilder av meg selv. Jeg pleide å være slank og fin, nå veide jeg 79,1 kg på søndag...er 168 cm høy. Så nå har jeg lastet ned shape-up app'en og er i gang. Men så er det dette med amming da. Det er vel ikke skadelig om jeg spiser litt mindre? 1406 kalorier/dag har jeg som max. Spiser vanlig middag (mindre porsjoner), knekkebrød, brød, frukt og grønt og noen nutrilettbarer. Og det virker. I dag viste vekten 77,1. Fullammer baby på 3 mnd.Anonymous poster hash: 70f19...32b Jeg lå på 1600 kalorier mens jeg brukte den appen og ammet. Frisk og fin baby, og app'en funker! Nå har jeg gått ned det jeg ville, og spiser normalt igjen. :-)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #6 Skrevet 28. september 2013 Før du bestemmer deg for å slanke deg mens du ammer, så bør du lese om miljøgifter som frigis og går over i melka. Så vet du hva du utsetter barnet ditt for. Jeg synes ikke det er verd det, holder heller ut å være større enn jeg trives med mens jeg ammer og tar jobben med å gå ned i vekt etterpå. Anonymous poster hash: 4dc3e...6fe
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #7 Skrevet 28. september 2013 Jeg lærte at man ikke skal gå under 1800 kalorier når man fullammer og at man helst ikke skal gå lavere i vekt enn man var før man ble gravid. De kiloene man fikk på under svangerskapet kan man godt kvitte seg med mens man ammer, men de kiloene som satt der før man ble gravid skal man vente med å slanke vekk til ammingen er over siden de kiloene er "gamle" og fulle av miljøgifter som da vil gå over i melken. Du er også nødt til å tenke på at med så lite som 1400 kalorier i døgnet vil du påvirke både mengden melk og ikke minst kvaliteten på den. Les hva ammehjelpen skriver om temaet: http://ammehjelpen.no/artikkel/32/slanking Anonymous poster hash: 7c280...a73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå