Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Den har stått i kjøleskapet. Jeg har aldri varmet oppigjen risgrøt før, og ble plutselig veldig usikker :/ Anonymous poster hash: 0949b...b63
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 Skulle tro det, jeg har i allefall gjort det mange ganger. Til og med dagen etter når den har stått ute i romtemperatur. Har ikke blitt syk. Anonymous poster hash: 4db2a...591
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 Nei, det er livsfarlig! Hehe, hvorfor i alle dager skulle det være noe farlig? Hvor tar dere ting fra? Anonymous poster hash: f5645...f65
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 Kjør på Anonymous poster hash: da499...ad8
Fae Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 Hvordan tror du fjordland risgrøten lages? Jo de koker den. Kjøler den også varmer du den igjen. Samme funker for hjemmelaget grøt. Dersom du har brukt fjordland grøt skal du ikke varme den på nytt dersom du har varmet den tidligere.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 Jeg har blitt veldig skeptisk til å varme oppigjen mat, etter at jeg ble alvorlig syk av matforgiftning i mitt eget hjem for et par år siden.. Føler jeg aldri kan være forsiktig nok:) takk for hjelpen da damer... Anonymous poster hash: 0949b...b63
Stella Maris Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Bruker ofte rester av risgraut til lapper eller riskrem, har aldri vært noe problem. Skjønner du er skeptisk etter matforgiftning. Så lenge melken ikke var dårlig i utgangspunktet, og maten har stått kaldt så skal det ikke være noe problem. Kan greit stå en dag eller to. Men en grei regel om du er usikker er å lukte på maten, og smake forsiktig på om du er i tvil. Er selv skeptisk til kylling etter å ha blitt matforgiftet, så er nøye med lukt og smak om den har ligget i kjøleskapet mer enn et døgn..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #9 Skrevet 27. september 2013 Ikke rart det kastes mye mat i Norge.... Anonymous poster hash: bedf2...993
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå