Gå til innhold

ammeslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en sønn på 4, 5 mnd som jeg ammer. Han får ett måltid med grøt og en flaske per dag. Men jeg kjenner jeg trenger å ha kroppen min for meg selv snart. Han har stort sett sovet natta igjennom fra han var nyfødt(21-05), men nå den siste uka har han vært våken mange ganger, Han tar ikke smokk, så jeg må amme han for at han skal sovne. Han spiser annenhver time på dagen. Jeg kjenner mrg igrunn litt utslitt av amminga. Er det bare jeg som føler det sånn? Jeg har melk, men merker det begynner å minke siden han får fast føde og.Hvordan skal jeg gå frem for å minke melka slik at jeg ikke får brystbetennelse osv? Ble langt og rotete, men håper det er noen der ute som kan gi meg noe svar. .

Anonymous poster hash: 625d4...eba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min jente på 4,5 mnd ammes og spiser ikke noe annen mat enda.på dagtid spiser hun hver tredje time og på natta hver andre time...

Om jeg er sliten?ja det er jeg! men jeg setter meg selv til side akkurat nå ,og tenker at dette ikke kommer til å vare hele livet.kanskje når hun er 6 mnd og forhåpentligvis har begynt å spise flere faste måltider at hun kommer til  spise sjeldnere, både på natta og på dagtid.

Sånn er det dessverre å ha ammebarn, de krever sitt...

kanskje er det økedager akkurat nå?de ER slitsomme, men de går over.

Fortsett du, snart er det over...

Anonymous poster hash: 2a3d4...6a7
Skrevet

Jeg hadde heller kuttet grøt og flaske. Bruk tiden på deg selv og mini. Spis og drikk sunt og godt selv, så kroppen produserer nok melk.

Samsov, så du kan halvsove deg gjennom amming på natta. Prøv f eks amming i sjal på dagtid, om du vil ha hendene fri.

Ikke ta fra gutten din trygghet, tilknytning og verdens beste næring bare fordi du vil ha puppene i fred og sove om natta. Du får aldri det første året av barnets liv tilbake, sett dine behov litt til side for noen mnd!!!

Hilsen trebarnsmamma, som har fullammet alle tre over seks mnd, og delammet til godt over året. Samsovet hele første året også, deretter sakte overgang til egen seng og nedtrapping av amming.

Anonymous poster hash: acd67...6df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...