Gå til innhold

Hygiene ved stellebord/stellematte, har du et tips å komme med?

Gjest lemon-aid

Anbefalte innlegg

Gjest lemon-aid

-Hvordan og hvor ofte vasker dere stellematten?

-Hva bruker dere til å vaske babyen med (servietter/kluter o.l)?

-Hva bruker dere som stelleunderlag på matta? (håndklær/matter som kan kastes?)

Føler jo ikke jeg kan hive trekket til stellematta i maskinen etter hvert lille søl... :S

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tatt av trekket på stellematta og lagt på ei flanellsbleie. Den går i vask ved søl. Sjølve matta blir vaska med vatn og såpe. Ungen blir vaska med frotteklut morgon og kveld, eingongsklutar ved bleieskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 40x60 håndduker på stellematta. Er uhellet først ute kaster jeg håndduken til vask og tørker over matta med bløt engangsklut og antibac. Babyen blir vaska med tørre engansservitter og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flanellsbleie som underlag på matten. vasker med klut morgen og kveld, og engangskluter med vann ved bleieskift. Antibacog engangsklut ved uhell på matten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stellematta er ei fra IKEA som bare vaskes av med en våt klut om søl. Har en handduk som hun ligger på og som blir skiftet ut når hun tisser på den eller om det kommer bæsj på den.

Bruker kun tørre servietter som man tar vann på, så slipper jeg å tenke på parfyme etc.

Forresten,en gang jeg måtte bruke våtserviett på meg seg så svei det moe helt utrolig!! Så de bruker jeg kun når jeg må, på tur etc.

Anonymous poster hash: 440db...b58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stellematte med sånn gummitrekk, ikke avtagbart. Før hadde jeg ei med et trekk som liksom trakk til seg tisset. No good. 

Har håndkle på matta, som skiftes ved behov. Vasker med små gasskluter morgen og kveld. Våtservietter v/bæsj, ingenting ved tiss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en stellematte fra Baby Dan som er enkel å tørke av med en fuktig klut, men trekket er også veldig lett å ta av og vaske i maskin (det har det sjelden vært behov for). Bruker engangsstelleunderlag fra Libero oppå som jeg bytter vet behov så jeg slipper å vaske så mye håndklær. Bruker mesoftkompresser med vann på til babyen ved bleieskift. Bruker vaskeklut med vann en gang for dagen på hele kroppen og eventuell en rask dusj ved mye bæsj på ryggen osv. Våtservietter kun når vi er på farten, men bruker det til å tørke av stellematten ved søl og rundt stelleområdet ellers :)

Anonymous poster hash: 7adbf...258
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et frottetrekk på matta, og oppå den legger vi en dobbel gassbindklut (tipper den er ca 40x40 cm). Trekket vaskes ukentlig, gasskluten ved bæsjuhell eller hvis jeg må tørke litt salve av fingrene. Vaskingen skjer med klut og vann på han minste, mens han største vaskes med våtservietter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hører jeg ikke til her (riktig ennå), men svarer alikevel ;-)

Bruker rene håndklær oppå matta. Skifter bare ved uhell, og legger på ny. Minsten er nå 1 1/2, men kommer til å bruke samme når baby kommer (any day now!). Vasker barnet med engangskluter og babyolje. Evt klut om det er noen gjenstridige bæsjerester. Synes klut tar bedre, men orker ikke skylle bæsjen av i vannet og vaske barnet på nytt *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...