JennyLu Skrevet 27. september 2013 #1 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg fikk satt inn et befruktet egg 20. september. Dette er mitt første IVF forsøk etter 6 mislykkede inseminasjoner. Jeg skal ta blodprøve 02.10. Nå går jeg på Progynova 3 g daglig og jeg bruker også Crinone 2 g pr dag. Jeg har vært positiv og hatt en god følelse hele tiden inntil for noen dager siden. Det var som å skru på en bryter og plutselig fikk jeg følelsen av at mensen var på vei. Dagen etter ble symptomene enda sterkere. Til vanlig har jeg en syklus som kan stilles etter klokka -mensen kommer dag 28, med en "advarsel" dagen før. Jeg kikket i kalenderen og oppdaget at den plutselige følelsen kom dag 27 og de sterkere symtomene dag 28. Når er jeg på dag 31 og det føles som jeg har mensen, men dog uten blødninger. Dette tar jeg ikke som noe bra tegn... Det eneste som er annerledes nå enn når jeg har menstuasjon til vanlig, er at jeg nå får noen bølger av "antydning til kvalme" over meg. Dette prøver jeg å tenke at er positivt.. Jeg har forstått det slik at Progynova fører til at en ikke får blødninger. Jeg lurer veldig på om noen har hatt lignende opplevelse som meg? Betyr disse symtomene jeg har nå at jeg ikke er gravid eller kan en være gravid selvom en har følelsen av at mensen (egentlig) skulle vært der? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084194-progynova-menssmerter-likevel-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskersegtre:) Skrevet 27. september 2013 #2 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg fikk beskjed fra klinikken at blødninger kom etter jeg sluttet med Progynova.. Så den holder nok blødningene på avstand. Det er jo hormoner som tilsettes Når det er sagt, så har jeg vært gravid flere ganger ( som har resultert i barn), og har alle gangene hatt menssmerter/ubehag.. Akkurat samme følelse som når jeg skulle hatt mensen:) Men da har jeg altså vært gravid.. Disse symptomene har hos meg kommet rundt tiden jeg skulle hatt mensen:) Så dette kan likesågodt bety at du er gravid:) Har du testet noe? Er jo veldig tidlig enda:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084194-progynova-menssmerter-likevel-gravid/#findComment-145721245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
JennyLu Skrevet 27. september 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 27. september 2013 Ååååå.... det var godt å høre! Nå kom tårene strømmene... Tusen takk for at du tok deg tid til å svare! Da skal jeg prøve å omstille hjernen og tenke at det (fortsatt) er håp Jeg har ikke testet ennå. Skal ta blodprøve på onsdag. Da får jeg nok ikke svar på før fredag, så må prøve med en ordinær test også. Vet ikke om jeg klarer å vente med den til onsdag... Er mandag alt for tidlig tro? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084194-progynova-menssmerter-likevel-gravid/#findComment-145721264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskersegtre:) Skrevet 27. september 2013 #4 Del Skrevet 27. september 2013 Testen kan slå ut på mandag, men hvis den ikke gjør det, så betyr ikke det at du ikke er gravid:) Det er veldig individuelt når testene slår ut:) Når jeg har vært gravid, så har jeg trodd mensen skulle komme hele tiden.. Løpt på do for å skjekke, da det har føltes sånn:) Etterhvert så lærte jeg meg at dette var mitt første symptom:) Slitsomt dette med å kjenne etter hele tiden:) Håper du er gravid:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084194-progynova-menssmerter-likevel-gravid/#findComment-145721276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
JennyLu Skrevet 27. september 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 27. september 2013 Testen kan slå ut på mandag, men hvis den ikke gjør det, så betyr ikke det at du ikke er gravid:) Det er veldig individuelt når testene slår ut:) Når jeg har vært gravid, så har jeg trodd mensen skulle komme hele tiden.. Løpt på do for å skjekke, da det har føltes sånn:) Etterhvert så lærte jeg meg at dette var mitt første symptom:) Slitsomt dette med å kjenne etter hele tiden:) Håper du er gravid:) Tusen takk igjen! Ja, det har blitt noen doturer her de disse dagene, må jeg innrømme! Og det blir veldig slitsomt, som du sier. Er vanligvis en rolig og rasjonell type som kan takle de største utfordringer og stressede situasjoner, men dette..... det kanvirkelig ikke sammenliknes med noe annet, symntes jeg! Takk for lykkeønskninger! Da skal jeg prøve å holde ut til tirsdag.. testen ligger klar på kommoden på vei inn til badet... uff... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084194-progynova-menssmerter-likevel-gravid/#findComment-145721311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lioness* Skrevet 27. september 2013 #6 Del Skrevet 27. september 2013 Åh, dette måtte jeg bare svare på! Jeg har vært gravid 7 ganger, og menssmerter er et veldig typisk tegn på graviditet - noen ganger har jeg til og med spottet litt og trodd alt håp var ute. Har riktignok mistet 6 av gangene, men ikke før flere uker senere. Så disse menssmertene ville jeg IKKE bekymret meg over. Har også hatt tre ivf-forsøk, alle negative. Har hver gang fått mensen til forventet tid, med unntak av den ene gangen da jeg hadde kjemisk graviditet (svak pos. test som ble neg. etter en dag el. to). Så ikke ta sorgene på forskudd, du kan veldig gjerne være gravid. Ville definitivt tatt en hjemmetest om det var meg, men ære være deg om du klarer å vente Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084194-progynova-menssmerter-likevel-gravid/#findComment-145721669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Cilie - prøver igjen* Skrevet 27. september 2013 #7 Del Skrevet 27. september 2013 Enn når man har det tidligere?? Har ikke gått på prygonova. Hadde innsett på onsdag og har mensmurringer.... :/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084194-progynova-menssmerter-likevel-gravid/#findComment-145721883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskersegtre:) Skrevet 27. september 2013 #8 Del Skrevet 27. september 2013 Åh, dette måtte jeg bare svare på! Jeg har vært gravid 7 ganger, og menssmerter er et veldig typisk tegn på graviditet - noen ganger har jeg til og med spottet litt og trodd alt håp var ute. Har riktignok mistet 6 av gangene, men ikke før flere uker senere. Så disse menssmertene ville jeg IKKE bekymret meg over. Har også hatt tre ivf-forsøk, alle negative. Har hver gang fått mensen til forventet tid, med unntak av den ene gangen da jeg hadde kjemisk graviditet (svak pos. test som ble neg. etter en dag el. to). Så ikke ta sorgene på forskudd, du kan veldig gjerne være gravid. Ville definitivt tatt en hjemmetest om det var meg, men ære være deg om du klarer å vente Gikk du på Progynova når du fikk mensen til rett tid etter IVF? For på klinikken sa de at Progynova hindret blødninger, og at de kom når en sluttet...Stemte i mitt tilfelle.. Fikk blødninger dagen etter jeg sluttet med Progynova:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084194-progynova-menssmerter-likevel-gravid/#findComment-145722151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskersegtre:) Skrevet 27. september 2013 #9 Del Skrevet 27. september 2013 Enn når man har det tidligere?? Har ikke gått på prygonova. Hadde innsett på onsdag og har mensmurringer.... :/Hvilke støttebehandling har du fått da? Med meg begynte menssmertene kanskje noen dager før jeg skulle ha mens (når jeg var gravid)... Men dette er sikkert individuelt? Er jo ikke alltid lett å skille mellom bivirkninger og symptomer:) Men jeg hadde valgt å tro at menssmerter var et tegn på at noe skjer i magen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084194-progynova-menssmerter-likevel-gravid/#findComment-145722168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Cilie - prøver igjen* Skrevet 27. september 2013 #10 Del Skrevet 27. september 2013 Så lenge det ikke er et negativt tegn Fostimon sprøyter, orgulatran og otriville eller hva det nå het Men jeg går for den der, så lenge det ikke er et dårlig tegn Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084194-progynova-menssmerter-likevel-gravid/#findComment-145722217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
JennyLu Skrevet 28. september 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 28. september 2013 Åh, dette måtte jeg bare svare på! Jeg har vært gravid 7 ganger, og menssmerter er et veldig typisk tegn på graviditet - noen ganger har jeg til og med spottet litt og trodd alt håp var ute. Har riktignok mistet 6 av gangene, men ikke før flere uker senere. Så disse menssmertene ville jeg IKKE bekymret meg over. Har også hatt tre ivf-forsøk, alle negative. Har hver gang fått mensen til forventet tid, med unntak av den ene gangen da jeg hadde kjemisk graviditet (svak pos. test som ble neg. etter en dag el. to). Så ikke ta sorgene på forskudd, du kan veldig gjerne være gravid. Ville definitivt tatt en hjemmetest om det var meg, men ære være deg om du klarer å vente Takk for svar, Lioness! Dette var virkelig godt å lese med tanke på at jeg fortsatt burde holde meg positiv, men samtidig så veldig trist å lese om din situasjon.. Jeg mailet den privatpraktiserende gynekologen som jeg bruker til ul her hjemme i går, og han sa at det var helt vanlig med menssmerter rundt tiden en egentlig skal ha mensen -og at disse smertene like gjerne kan bety at jeg er gravid, akkurat som dere sier her inne. Han sa også at det var vanlig med litt blødninger/spotting. Jeg må liksom høre det flere ganger, for positiviteten øker litt, men etter en liten stund synker den igjen, så da må jeg høre det fra noen andre igjen Jeg gjorde den tabben (?) at jeg tok en test i dag morges.. og den var negativ. Men det var jo alt for tidlig, så kan vel ikke avfeie en mulig graviditet helt ennå.. Jeg får prøve å håpe -følelsen innvendig er av mensen buldrer for fullt, med litt kvalme i tillegg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084194-progynova-menssmerter-likevel-gravid/#findComment-145722826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
JennyLu Skrevet 28. september 2013 Forfatter #12 Del Skrevet 28. september 2013 Åh, dette måtte jeg bare svare på! Jeg har vært gravid 7 ganger, og menssmerter er et veldig typisk tegn på graviditet - noen ganger har jeg til og med spottet litt og trodd alt håp var ute. Har riktignok mistet 6 av gangene, men ikke før flere uker senere. Så disse menssmertene ville jeg IKKE bekymret meg over. Har også hatt tre ivf-forsøk, alle negative. Har hver gang fått mensen til forventet tid, med unntak av den ene gangen da jeg hadde kjemisk graviditet (svak pos. test som ble neg. etter en dag el. to). Så ikke ta sorgene på forskudd, du kan veldig gjerne være gravid. Ville definitivt tatt en hjemmetest om det var meg, men ære være deg om du klarer å vente Et spørsmål til deg Nå har mine mensmurringer gått over. Jeg har hatt de i like mange dager som jeg ville hatt dem dersom det var "ordentlig mensen" jeg hadde. Da du ble gravid og hadde slike murringer, gikk de over da, eller varte de lengre enn perioden du skulle hatt mensen? Fo nå er jeg liksom sånn -ok, så det er vanlig å ha mensenmurringer når en er gravid, men nå har de gått over, så betyr det at jeg ikke er gravid?.. Blir jo spør av dette! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084194-progynova-menssmerter-likevel-gravid/#findComment-145723517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lioness* Skrevet 28. september 2013 #13 Del Skrevet 28. september 2013 Åh, dette måtte jeg bare svare på! Jeg har vært gravid 7 ganger, og menssmerter er et veldig typisk tegn på graviditet - noen ganger har jeg til og med spottet litt og trodd alt håp var ute. Har riktignok mistet 6 av gangene, men ikke før flere uker senere. Så disse menssmertene ville jeg IKKE bekymret meg over. Har også hatt tre ivf-forsøk, alle negative. Har hver gang fått mensen til forventet tid, med unntak av den ene gangen da jeg hadde kjemisk graviditet (svak pos. test som ble neg. etter en dag el. to). Så ikke ta sorgene på forskudd, du kan veldig gjerne være gravid. Ville definitivt tatt en hjemmetest om det var meg, men ære være deg om du klarer å vente Et spørsmål til deg Nå har mine mensmurringer gått over. Jeg har hatt de i like mange dager som jeg ville hatt dem dersom det var "ordentlig mensen" jeg hadde. Da du ble gravid og hadde slike murringer, gikk de over da, eller varte de lengre enn perioden du skulle hatt mensen? Fo nå er jeg liksom sånn -ok, så det er vanlig å ha mensenmurringer når en er gravid, men nå har de gått over, så betyr det at jeg ikke er gravid?.. Blir jo spør av dette! Jeg har fortsatt hatt mensmurringer, de har ikke gått over de gangene jeg har vært gravid. De har vart i flere uker. Men det har likevel vært dager uten at jeg kjente noe til dem. Noen over her spurte om jeg hadde gått på progynova etter innsett, og det har jeg jo ikke - såvidt jeg husker gikk jeg bare på progesteronstøtte. Det kan jo kanskje ha noe å si ja. Kjedlig at du fikk negativ test. Hvor mange dager etter innsett er du? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084194-progynova-menssmerter-likevel-gravid/#findComment-145723561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskersegtre:) Skrevet 28. september 2013 #14 Del Skrevet 28. september 2013 Åh, dette måtte jeg bare svare på! Jeg har vært gravid 7 ganger, og menssmerter er et veldig typisk tegn på graviditet - noen ganger har jeg til og med spottet litt og trodd alt håp var ute. Har riktignok mistet 6 av gangene, men ikke før flere uker senere. Så disse menssmertene ville jeg IKKE bekymret meg over. Har også hatt tre ivf-forsøk, alle negative. Har hver gang fått mensen til forventet tid, med unntak av den ene gangen da jeg hadde kjemisk graviditet (svak pos. test som ble neg. etter en dag el. to). Så ikke ta sorgene på forskudd, du kan veldig gjerne være gravid. Ville definitivt tatt en hjemmetest om det var meg, men ære være deg om du klarer å vente Et spørsmål til deg Nå har mine mensmurringer gått over. Jeg har hatt de i like mange dager som jeg ville hatt dem dersom det var "ordentlig mensen" jeg hadde. Da du ble gravid og hadde slike murringer, gikk de over da, eller varte de lengre enn perioden du skulle hatt mensen? Fo nå er jeg liksom sånn -ok, så det er vanlig å ha mensenmurringer når en er gravid, men nå har de gått over, så betyr det at jeg ikke er gravid?.. Blir jo spør av dette! Jeg har fortsatt hatt mensmurringer, de har ikke gått over de gangene jeg har vært gravid. De har vart i flere uker. Men det har likevel vært dager uten at jeg kjente noe til dem. Noen over her spurte om jeg hadde gått på progynova etter innsett, og det har jeg jo ikke - såvidt jeg husker gikk jeg bare på progesteronstøtte. Det kan jo kanskje ha noe å si ja. Kjedlig at du fikk negativ test. Hvor mange dager etter innsett er du? Jeg gikk på Progynova etter innsett, og hadde mensmurringer uten å være gravid..Men hadde også mensmurringer når jeg var gravid på naturmetoden, alle gangene:) Så det er ikke alltid lett å vite hva som er bivirkninger, og hva som er symptomer.. Men mine mensmurringer kom og gikk litt, men da jeg skulle ha mensen var de der nesten hver dag.. Og de gangene visste jeg at jeg var gravid før jeg tok test:) Utover det, så er vi så individuelle, at det beste er å prøve å ikke kjenne etter alt for mye, men vente og se:) Vet det ikke er lett men.. Får uansett ikke noe sikkert svar før testdag:) Det er jo mest vanlig at symptomer dukker opp en stund etter befruktning.. Mange som ikke har et eneste symptom før lenge etter de skulle hatt mens:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084194-progynova-menssmerter-likevel-gravid/#findComment-145723759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå