Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Har en gutt på nesten 6 år og en på 3 år. Størstemann elsker å gå på kino, og jeg har prøvd et par ganger og ta med minstemann. Men etter 30-40 minutter blir han ganske urolig, prater om andre ting, snur seg i stolen og ser heller på publikum i stedet for filmen. Eldste var aldri slik (har to vilt forskjellige gutter), han satt alltid i ro fra hans første kinobesøk da han var 2,5. Når roer urokråkene seg? Har lyst å ta med gutta på "Turbo" i dag, men har valget mellom å ta med eldste og forlate en gråtende lillebror, eller ta begge med og bruke de siste 45 minuttene på å roe ned urokråka mi. Anonymous poster hash: 7c487...31c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 Begynte å gå på kino da hun var litt over 2 år og går ganske ofte på kino Anonymous poster hash: 3c4c9...8d3
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 Har nettopp hatt med toåringen (fyller tre om en måned), på kino for første gang. Det var et spesialtilfelle, da vi liksom var på badeferie, men det regnet og stormet så vi ikke fikk gjort noen av aktivitetene stedet ellers la til rette for. Hun syntes det var veldig stas da vi sa vi skulle på kino og hvilken film vi skulle se (Planes), men hun syntes nok det var litt skummelt med de store bildene og den høye lyden, og hun orket ikke å sitte stille særlig lenge (hun vekslet mellom egen sete, mitt fang, pappaens fang og å stå). I grunn fikk jeg bekreftet antakelsen min om at hun ikke er helt klar for kino ennå, så jeg tror vi skal vente minst et års tid før vi muligens prøver igjen (i tillegg synes jeg det er vanskelig med kinofilmer man ikke har sett selv på forhånd, plutselig dukker det opp scener jeg ikke synes er passende for barn. I Planes var det f.eks plutselig en krigsscene med skyting). Har du mulighet til barnevakt for minstemann mens du tar med storebror på kino? Hvis minsten kan være med en morsom onkel/tante eller besteforeldre mens største får kose seg på kino med deg blir det jo fort en ekstra fin dag for begge to. Anonymous poster hash: e8905...097
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 Jeg tok sjansen og tok med begge ungene på kino, og det gikk faktisk veldig greit. Litt urolig på slutten, men han roet seg når han fikk sitte på fanget mitt Merker at han blir litt roligere for hver kinotur. Pappaen var jo hjemme, så han kunne vært hjemme sammen med ham, men han hadde garantert begynt å gråte ford han ville være med, så derfor lot jeg det stå til Anonymous poster hash: 7c487...31c
Sølvpanter Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 Ville helt klart forlatt gråtende lillebror siden han tydeligvis ikke er klar for kino enda. Det blir stressende for deg, lite oppmerksomhet på kinokos for storebror og veldig irriterende for andre kinogjester når minstemann holder på slik du beskriver. Noen barn er klare når de er små, andre ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå