Gå til innhold

Kjøttdeig på pizza, steke først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dere som har kjøttdeig på pizzaen, bruker dere å steke den først for så å ha den på pizzaen i ovnen?

Blir den stekt om man har den på rå?

takk for svar!

Anonymous poster hash: b943e...f6d

Fortsetter under...

Skrevet

Stek den først helt klart

Skrevet

Steker og krydrer først. Evt lager saus med den i.

Skrevet

Stek den godt først, gjerne sammen med litt krydderier :)

Anonymous poster hash: 06ef7...638
Skrevet

Det går helt fint å legge den på rå. Pizzaen blir mer saftig på denne måten. Men da bør den legges oppå osten, eller at man legger osten på helt til slutt, slik at kjøttdeigen blir godt stekt.

Annonse

Skrevet

stek den godt først?? hvorfor det.. den blir jo helt fint stekt i ovnen om man legger den på rå.. og man unngår at den blir tørr og overstekt!!

men lurt å legge osten under ja

Anonymous poster hash: faf54...6da
Skrevet

Ja, eg steiker først. Men eg er ikkje så flad i kjøttdeig på pizza. Spekepølse eller biffkjøtt er bedre, evt kjøttbollar.

Skrevet

Jeg steker kjøttdeigen lett, dvs. at den er halvstekt når jeg legger den på pizzaen.

Hvis ikke, synes jeg pizzaen blir for tørr.

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

Synes det er mye bedre og legge rå kjøttdeig på pizzaen,blir så god og saftig da og gjennomstekt,synes at stekt kjøttdeig på pizzaen,blir tørt og veldig stekt

Skrevet

Jeg synes det er best å steke først. Men nå lager jeg pizzasaus oppå kjøttdeigen i steikepannen. 

Det går helt fint å legge den rå oppå også. Noen liker vel det bedre. 

Skrevet

steker kjøttdeigen med Toro pizza fyll, legger på pizzaen etter tomatsaus på bunnen, så kommer alt det andre av godsaker på med ost på toppen tilslutt :) 

Skrevet (endret)

steker kjøttdeigen med Toro pizza fyll, legger på pizzaen etter tomatsaus på bunnen, så kommer alt det andre av godsaker på med ost på toppen tilslutt :)

Samme her :) Og tomatsaus (eller glasset son heter pizza-topping eller noe i den duren) er mye bedre enn tomatpuré.

Endret av Hanne-mor :)

Annonse

Skrevet

Jeg steker alltid kjøttdeigen først, men jeg legger den ikke på som et eget lag på pizzaen heller da. Jeg lager en tykk, hjemmelaget pizzasaus, eller mer en slags gryterett, med kjøttdeig, hermetiske tomater, tomatpuré, masse grønnsaker (feks løk, fersk sopp, paprika og annet jeg har i hus som passer) og krydder. Dette har jeg på pizzaen og ost på toppen. Har ALDRI vært plaget med tørr pizza.

Anonymous poster hash: 6ef5c...1ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...