Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Han sa at jeg skal ta 1 gram paracet 3 ganger i døgnet. Når tid på døgnet skal jeg da ta de? morgen middag og kveld eller skal jeg fordele det slik at jeg ikke har paracet i kroppen på natta? Anonymous poster hash: ffe49...ab8
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 hæh?hvorfor i all verden skal du ikke ha paracet i kroppen på natta? Anonymous poster hash: b78c2...882
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 Det er vel opp til deg selv, når du har mest smerter. Bare det går 4 timer mellom hver dose, så har tidspunkt lite å si. Anonymous poster hash: a43ea...304
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 Jeg har en del giktsmerte og har fått beskjed om å ha paracet ibunnen. Jeg skulle da ta 3x1gram paracet i døgnet, men lurer litt på når tid jeg skal ta de. Egentlig pleier jo selve natta å gå fint, men sliter om morgen da. Anonymous poster hash: ffe49...ab8
Strandloppa og lillebror Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 Det kommer jo litt an på, tenker jeg. Dersom du har smerter om natta slik at du våkner og ikke får sove, ville jeg spart en til dette. Ellers ville jeg fordelt de utover dagen, avhengig av døgnrytmen din. For min del ville jeg tatt en kl 8, kl 14 og kl 20. Men som sagt, det kommer jo an på smertene og når det er mest smertefullt for deg. Som en annen her sier, bør det gå 4 timer mellom som et minimum.
Strandloppa og lillebror Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 Jeg har en del giktsmerte og har fått beskjed om å ha paracet ibunnen. Jeg skulle da ta 3x1gram paracet i døgnet, men lurer litt på når tid jeg skal ta de. Egentlig pleier jo selve natta å gå fint, men sliter om morgen da. Anonymous poster hash: ffe49...ab8 siden du sier du sliter om morgenen, kan det være lurt å forsøke å ta en tablett en halv time før du står opp.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 1x3 betyr stort sett 1 tablett 3 ganger om dagen, helst med ganske likt mellomrom (typisk er morgen, midt på dag, kveld). Hvis du har mest smerter om morgenen hadde det kanskje vært best å ha tabletten på nattborde, sette vekkerklokken på 1/2-1 time før du skal stå opp, ta tabletten og sovne igjen? Da får den tid til å virke før du skal stå opp. Anonymous poster hash: 39c04...60e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Takker for gode svar Anonymous poster hash: ffe49...ab8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå