Gjest mammatilenprins Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Vet ikke mine arme råd når det gjelder sønnen min som akkurat har begynt i første klasse. Ble ringt opp av læreren hans som fortalte at han har sparket og bitt en jente i 4.klasse! Han måtte selvfølgelig be om unnskyldning og fått konsekvens av episoden på skolen. Læreren rådet oss til å ikke gi han konsekvens når han kom hjem, men at vi heller kunne snakke om det. Han tar også skolebussen hver dag hvor de små skal sitte foran i bussen. Gutten min setter seg ofte blant de store, bakerst selv om det ikke er lov. Dette har vi snakket om. Han sier han forstår. Han har visst også sparket noen i bussen! Jeg synes det er helt forferdelig at han oppfører seg slik og skjønner ikke hvorfor han gjør det... Hvordan skal jeg snu denne oppførselen? Det er ikke slik han oppfører seg hjemme. Håper virkelig han skjønner at dette ikke er akseptabel atferd!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 Start med å ta råden fra læreren til etteretning. Ikke gi ham konsekvens, men snakk om dette. Kanskje er overgangen til skolen overveldende? Har han venner på skolen, trives han, finner han sin plass osv.? Anonymous poster hash: 8e000...ed3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå