Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Jeg har to venninner, som igjen er veldig gode venner de to. Den ene har vært gjennom en skilsmisse det siste året, ganske vond og vanskelig, men dte går relativ ok, og barana er ganske store (den yngste er 13). Nå har den andre begynt å treffe eksen til den første - litt i smug. Det virker som om de har varme følelser for hverandre. Hun er selvfølgelig redd for at den første skal bli såret hvis hun finner ut av det, samtidig som hun sier at det virker som om dette kan bli virkelig seriøst, han er en hun kan se for seg å bli gammel med. HVor stort tabu er det i dag å bli kjæreste med venners ekser? Hadde du ansett det som et svik hvis din venninne ble sammen med din eks-mann? Anonymous poster hash: d7de3...2ec
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 Ja, helt klart! Venninners ekser skal man holde seg langt unna... Mener nå jeg... Anonymous poster hash: ee9a7...c4d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 Eks er en eks, men jeg ville likevel sett på det som et svik om vi var nære venninner. Vet at det ikke er ulovlig og at vi er voksne, men jeg ville likevel blitt såret og føl meg sveket. Kanskje har det noe med at jeg vil ha venninnene mine for meg selv og på "min side"? Jeg vet ikke..... Ville ALDRI lagt meg etter andre venninners eks. Anonymous poster hash: 6562a...67e
Bustetroll Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 Ja det skal man holde seg langt unna. Så lenge man ikke har fått godkjennelse og vet at det er ok
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 Ekser er helt klart uaktuelt hvis man er venner
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 Man kan ikke styre følelsene sine. Men dette syns jeg er drøyt. Anonymous poster hash: 1ce9c...bdd
Musemorbr / Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 Fy, fy, fy! Man holder seg unna venners eks, og eksens venner. Sånn er det bare. Unntaket er der "forholdet" ikke ble mer enn noen få dater, og de ikke havnet til sengs. Da er det fritt frem.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Det er dømt til å bli trøbbel når en venninne roter seg borti en eks, for en har ikke lyst og dele alt med en eks og dermed må en passe seg for hva som blir sagt når venninnen er tilstede og da er det lettere og bare droppe henne. Anonymous poster hash: 809a7...9bb
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #9 Skrevet 27. september 2013 jeg synes det kommer litt an på hva slags eks man snakker om. Er det en eks fra langt langt tilbake synes jeg man må se det an. Kommer litt an på lengden, seriøsiteten osv. Men for å si det sånn, er det barn involvert skal man holde seg laaangt unna. Hadde jeg og min samboer flyttet fra hverandre og en av mine nære venninner begynt å date han senere hadde jeg blitt rasende. Anonymous poster hash: fe855...28d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #10 Skrevet 27. september 2013 No no no!! Anonymous poster hash: 09ef5...ff4
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 Må innrømme at jeg også synes det er litt ubehagelig. Er liksom litt melloom barken og veden, elle hva man skal kalle det. De har i tillegg hver sin tenåringssønn som er veldig gode kamerater (beste- tror jeg, faktisk) og spiller fotball sammen. Hvordan blir dette for dem? HVa om deres mor/far plutselig flytter sammen og de blir stebrødre, liksom. Da kan man snakke "kleint"...? Men venninne B, mener at dette kan vise seg å være mannen i hennes liv, ham hun ble født for å ende opp med...HUn er så glad og lykkelig, men samtidig bekymret for hva folk vil si om for om venninnen vil bli lei seg. Alt vil bli så merkelig - i vennegjengen og sånt. Håper nesten at det går over, og ikke blir noe av dete frholdet, selv om det selvsagt vil være trist for venninne B. Anonymous poster hash: d7de3...2ec
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #12 Skrevet 27. september 2013 Jeg har sett tilfelle hvor det har gått bra, men da var vi 18 år, ikke voksne med barn. Og i det tilfelle det gikk bra, var det veldig tydelig for alle at det første forholdet aldri skulle vært noe forhold, mens det andre var veldig riktig. Dvs for hun som var i det første forholdet så vel ikke at det var feil med en gang, men tror etter en stund hun innså det alle andre hadde innsett for lenge siden. Det hun i forhold nr2 gjorde veldig riktig, var at de først ventet til de var 100% sikre på at det var noe å satse på og i tillegg var den første som fikk vite om det, hun som var eks. Anonymous poster hash: 6df84...68c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #13 Skrevet 27. september 2013 Hvis man møter sin livs store kjærlighet skal man først sondere terrenget og sjekke at det ikke er en eks eller ens en gang en tidligere date av noen av de venninner man kjenner. Mkai. Spesielt. Anonymous poster hash: ad653...0fc
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #14 Skrevet 27. september 2013 Hvis man møter sin livs store kjærlighet skal man først sondere terrenget og sjekke at det ikke er en eks eller ens en gang en tidligere date av noen av de venninner man kjenner. Mkai. Spesielt. Anonymous poster hash: ad653...0fc Ja, altså hun og denne mannen har jo vært omgangsvenne ri flere år, siden de to damene og familiene har vært så gode venninner. Reist på ferie sammen og sånt. Venninne B. ble sil tfor 4 år siden, og har ikke hatt noen seriøse forhold siden, og eks-mannen hennes bor i utlandet, så der har det vært lite kontakt, bortsett fra omkring samvær med barn. Anonymous poster hash: d7de3...2ec
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #15 Skrevet 27. september 2013 Hvis man møter sin livs store kjærlighet skal man først sondere terrenget og sjekke at det ikke er en eks eller ens en gang en tidligere date av noen av de venninner man kjenner. Mkai. Spesielt. Anonymous poster hash: ad653...0fc Ja, altså hun og denne mannen har jo vært omgangsvenne ri flere år, siden de to damene og familiene har vært så gode venninner. Reist på ferie sammen og sånt. Venninne B. ble sil tfor 4 år siden, og har ikke hatt noen seriøse forhold siden, og eks-mannen hennes bor i utlandet, så der har det vært lite kontakt, bortsett fra omkring samvær med barn. Anonymous poster hash: d7de3...2ec Og forresten, hva hadde dere gjort i MIN situasjon? Jeg kjenner venninne B bedre enn venninne A, vil liksom ikke fordømme henne heller... HI Anonymous poster hash: d7de3...2ec
Bustetroll Skrevet 27. september 2013 #16 Skrevet 27. september 2013 Hvis man møter sin livs store kjærlighet skal man først sondere terrenget og sjekke at det ikke er en eks eller ens en gang en tidligere date av noen av de venninner man kjenner. Mkai. Spesielt. Anonymous poster hash: ad653...0fc Det er vel snakk om gode venner her da. Da vet man gjerne hvem som er x-en
valkyrien Skrevet 27. september 2013 #17 Skrevet 27. september 2013 Jeg ser ikke problemet jeg da... Men jeg er så ferdig med mine ekser at jeg ikke kunne brydd meg mindre.
HvittHus Skrevet 27. september 2013 #18 Skrevet 27. september 2013 Jeg ser heller ikke problemet. En eks er en eks. Og er de voksne mennesker bør de kunne håndtere dette på en grei måte.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #19 Skrevet 27. september 2013 Jeg ser heller ikke problemet. En eks er en eks. Og er de voksne mennesker bør de kunne håndtere dette på en grei måte. Ser ikke problemet? Dersom jeg hadde gått gjennom en vanskelig skillsmisse med min mann, og antagelig hadde betrodd meg til min venninde (selvsagt i den tro at deres lojalitet vare rettet mot meg, og ikke min eks) ville jeg syntes det var ytters ubehagelig å finne ut ta de var kjærester bak min rygg. Og hvis man skal fortsette vennineforholdet, må man jo forholde seg til eksen sin på en helt annen måte ved å feks måtte omgås i sosiale sammenhenger, noe som ville være klein og vanskelig. Anonymous poster hash: 273a5...d1a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #20 Skrevet 27. september 2013 Det kommer an på eksen og venninnen. Jeg har ekser som jeg er 100% ferdig med, men også ekser jeg har delt så mye med at man aldri blir helt ferdig, selv om følelsene er døde. Hadde en nær venninne hoppet på dem, hadde jeg faktisk blitt sur. En god regel er vel å forhøre seg med venninnen først? Anonymous poster hash: 68083...ab7
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #21 Skrevet 27. september 2013 Når de nettopp har gått fra hverandre så ja om de er nære venninner bør hun holde seg unna. og om hun ønsker å være med denne mannen og han med henne så bør de ihvertfall være åpen og ærlig om det. Når man er i en slik posisjon (brudd) støtter man seg gjerne litt ekstra til venner. Jeg ville blitt dypt såret og sint om jeg fikk vite at personen jeg hadde betrodd meg til også var i nære kontakt med exen nettopp av den grunn at det ikke er alt man ønsker at exen skal få vite Anonymous poster hash: 58a14...716
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå