Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Etter keisersnittet mitt kom de å viste barnet mitt en gang... så tok de henne vekk... ble lagt i fanget til pappa, og jeg ble kjørt opp på oppvåkning:( der var jeg i 50 min... før jeg ble trillet ned... å fikk da ta på babyen min for første gang. Jeg fikl ikke holde babyen min rett etter fødselen... det er litt sårt:/ Anonymous poster hash: 4d685...ca2
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 Ja, det er vanlig og noen ganger får man ikke se eller holde barnet før opp til mange timer etter.... Aldri mer keisersnitt!!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 Jeg fikk se barnet mitt i kanskje 30 min første døgnet etter fødsel. Da etter oppvåkning, hastekeisersnitt. Jeg velger heller keisersnitt enn å ødelegge Hufsa mi. Anonymous poster hash: e6d40...12b
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 Men hvorfor gjør de dette? Hvorfor kan man ikke få holde barnet? Jeg var så lost etter keisersnittet at jeg tenkte ikke så mye over det. Men nå tenker jeg på at jeg så gjerne ville ha opplevd å få holde henne med en gang. .. ser fødeavdelingen osv på tv... der får de det? Anonymous poster hash: 4d685...ca2
ms.Pond Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 Du må be spesifikt om å få babyen rett opp til deg av en eller annen grunn. Du får ikke holde selv (ettersom du er full av venefloner og er bedøvd), men de holder for deg så du får ha babyen på brystet en liten stund før de tar den ut til veiing og måling. Jeg skrev brev til jordmor og ba om dette, og også om å få babyen til meg så fort som mulig etterpå. Da jeg lå på oppvåkning kom pappaen og babyen etter ca 10 min, og jeg fikk holde han og være sammen med de etter det.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 Jeg fikk se barnet mitt i kanskje 30 min første døgnet etter fødsel. Da etter oppvåkning, hastekeisersnitt. Jeg velger heller keisersnitt enn å ødelegge Hufsa mi. Anonymous poster hash: e6d40...12b Hahaha, du er jo smart!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 Ja, antageligvis smartere enn deg Jeg sipper ikke for at jeg ikke fikk se gutten, hadde det fint han! Heller et par slitsomme døgn enn resten av livet med dårlig sexliv, inkontinens, avføringsproblemer osv. Og nei det var ikke selvvalgt keisersnitt, men ved en annen graviditet velger jeg heller det gitt! Jeg fikk se barnet mitt i kanskje 30 min første døgnet etter fødsel. Da etter oppvåkning, hastekeisersnitt. Jeg velger heller keisersnitt enn å ødelegge Hufsa mi. Anonymous poster hash: e6d40...12b Hahaha, du er jo smart! Anonymous poster hash: e6d40...12b
valkyrien Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Men hvorfor gjør de dette? Hvorfor kan man ikke få holde barnet? Jeg var så lost etter keisersnittet at jeg tenkte ikke så mye over det. Men nå tenker jeg på at jeg så gjerne ville ha opplevd å få holde henne med en gang. .. ser fødeavdelingen osv på tv... der får de det? Anonymous poster hash: 4d685...ca2 I mitt tilfelle så synes de det var viktigere å lappe sammen meg før jeg mistet enda mer blod, og det mener jeg var en god vurdering
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. september 2013 #9 Skrevet 27. september 2013 Ja, antageligvis smartere enn deg Jeg sipper ikke for at jeg ikke fikk se gutten, hadde det fint han! Heller et par slitsomme døgn enn resten av livet med dårlig sexliv, inkontinens, avføringsproblemer osv. Og nei det var ikke selvvalgt keisersnitt, men ved en annen graviditet velger jeg heller det gitt! Jeg fikk se barnet mitt i kanskje 30 min første døgnet etter fødsel. Da etter oppvåkning, hastekeisersnitt. Jeg velger heller keisersnitt enn å ødelegge Hufsa mi. Anonymous poster hash: e6d40...12b Hahaha, du er jo smart! Anonymous poster hash: e6d40...12b Takker og bukker! Jeg er nok ikke så smart jeg nei... Hahahahaha!
Cruella De Vil Skrevet 27. september 2013 #10 Skrevet 27. september 2013 Hei, når jeg hadde KS (i 2011 på RIksen) fikk jeg se babyen rett etter at de hadde fått henne ut, deretter gikk de inn på et rom ved siden av (sammen med pappaen) og vasket og målte osv. Mens jeg ble sydd sammen lå hun på brystet mitt, og jm, pappaen og babyen ble med opp på postop en liten stund. Dette var vanlig prosedyre på Riksen, de er et mor-barn-vennlig sykehus, kanskje det er der forskjellen ligger i praksis?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 Så bra minni75:) det må ha vert et deilig møte med barnet ditt. Det er slik det skal være i mine øyne. Burde vert praksis overalt... kjenner jeg blir litt lei for det nå i etterkant. Det er jo et øyeblikk man aldri glemmer. Jeg var alene nesten en time etterpå og bare stirret på klokken. .. ventet på å få følelse i bena... samboeren min fikk heller ikke informasjon om at han kunne komme til meg. Hi Anonymous poster hash: 4d685...ca2
MammantilNurket Skrevet 27. september 2013 #12 Skrevet 27. september 2013 Det tenkte jeg ikke over en gang. Jeg var inne som nr.1 og det var så tidlig på morgenen. Jeg var helt utladet og trengte virkelig å hvile meg da vi var ferdige. Nurket var jo i gode hender hos sin far, et sett besteforeldre og en av mine nærmeste venninner
Siamese Hellhound Skrevet 27. september 2013 #13 Skrevet 27. september 2013 Jeg tok KS (planlagt) på Ullevål. Da ville de at babyen skulle ligge o på brystet mitt med en gang. Dessverre ble jeg kvalm, så da måtte de ta ham bort. Men synes det var trist at du såvidt fikk se ham, da! Var du i narkose?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #14 Skrevet 27. september 2013 Ja, antageligvis smartere enn deg Jeg sipper ikke for at jeg ikke fikk se gutten, hadde det fint han! Heller et par slitsomme døgn enn resten av livet med dårlig sexliv, inkontinens, avføringsproblemer osv. Og nei det var ikke selvvalgt keisersnitt, men ved en annen graviditet velger jeg heller det gitt! Jeg fikk se barnet mitt i kanskje 30 min første døgnet etter fødsel. Da etter oppvåkning, hastekeisersnitt. Jeg velger heller keisersnitt enn å ødelegge Hufsa mi. Anonymous poster hash: e6d40...12b Hahaha, du er jo smart! Anonymous poster hash: e6d40...12b Hmmm, etter to fødsler holder jeg fortsatt like godt på både urin og avføring, sexlivet er ikke ødelagt (derav flere barn ) og jeg var på beina igjen få timer etter fødsel begge ganger. Mannen (som har bedre utsikt over området enn meg) sier at alt er likt der nede. Så argumentet holder ikke helt gitt. Dessuten tror jeg ikke man får innvilget keisersnitt fordi "jeg vil ikke ødelegge hufsa mi" Anonymous poster hash: 174c8...3c8
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #15 Skrevet 27. september 2013 Jeg har hatt 3 ks på St Olavs hospital i Trondheim. 1 planlagt og 2 hastesnitt. Har fått barnet opp på brystet alle 3 gangene. Der har de fått ligge i kanskje 5 minutter før babyen og pappa'n har blitt med ut på et rom ved siden av for veiing og måling. Når jeg har kommet til overvåkningen har babyen og pappa'n fått være der hele tiden. Hatt babyene inne på rommet hos meg hele tiden etterpå, både dag og natt. Har tatt snittene i 9 tiden på morgenen alle 3 gangene. Anonymous poster hash: f3e0c...5a0
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #16 Skrevet 27. september 2013 Jeg fikk ikke se barnet mitt før hun var 9 timer gammel etter hasteks i full narkose.. Syns det er fryktelig sårt. I tillegg pga infeksjon måtte hun ligge på nyfødtavdelingen to etasjer over meg, mens jeg lå på barsel, alene.. Sårt.. En er jo ikke helt "tilstede" etter et keisersnitt, så det var nok for at du skulle være "sterk nok" til å kunne holde barnet selv at de gjorde det slik. Anonymous poster hash: f7038...9ca
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #17 Skrevet 27. september 2013 Jeg fikk se barnet mitt i kanskje 30 min første døgnet etter fødsel. Da etter oppvåkning, hastekeisersnitt. Jeg velger heller keisersnitt enn å ødelegge Hufsa mi. Anonymous poster hash: e6d40...12b For noen vakre verdier du har å levere videre til barnet ditt.. Anonymous poster hash: b2272...a80
Amabolla Skrevet 27. september 2013 #18 Skrevet 27. september 2013 Jeg tok ks på Ahus for to uker siden og jeg fikk vesla på brystet rett etter at de hadde målt og veid henne. Jeg ammet henne t.o.m på operasjonsbordet. Både hun og samboer ble med på post opp. Jeg hadde en veldig fin opplevelse med ks, og skal jeg være ærlig; en mye bedre opplevelse med ks enn vaginal fødsel. (Men nå skal det sies at jeg raknet ved begge de to forrige fødslene og slet en stund med ettervirkninger pga det. Jeg synes å huske at jordmor spurte om jeg ønsket barnet på brystet med en gang etter at hun kom ut før ks.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #19 Skrevet 27. september 2013 Jeg fikk se henne med en gang hun kom ut. Etter det var hun sammen med pappan i ca 3-4 timer, da jeg var helt utkjørt etter 14 timer med stormrier og hastesnitt. Jeg kan ikke huske at jeg ble trillet til overvåkning engang, sovnet antakelig rett etter syinga. Anonymous poster hash: c19ac...a69
magica fra tryll Skrevet 27. september 2013 #20 Skrevet 27. september 2013 Jeg har også en svært dårlig opplevelse av dette. Til tross for at jeg var på et såkalt mor og barn vennlig sykehus. Nå har jeg prøvd de fleste fødselsvarianter etter 5 fødsler og 6 barn. Ville ikke valgt ks igjen,nei!
Birben Skrevet 27. september 2013 #21 Skrevet 27. september 2013 Jeg tok ufrivillig KS på Rikse og jeg fikk barnet på brystet med engang:-) tro til og med at hun fikk ammet litt. Også satt far med barnet, men de kom opp på til meg og fortalte vitale mål. Etter to timer ble jeg trillet ned på Barsel og da var vi alle sammen:)
Gjest thricane Skrevet 27. september 2013 #22 Skrevet 27. september 2013 Jeg fikk se barnet mitt i kanskje 30 min første døgnet etter fødsel. Da etter oppvåkning, hastekeisersnitt. Jeg velger heller keisersnitt enn å ødelegge Hufsa mi.Anonymous poster hash: e6d40...12b Du ødelegger ikke hufsa ved å føde, ja det vet jeg, har både ks og vanlig fødsel. Ingen forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå