Gå til innhold

Du som ukehandler, hvor mye handler du for i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Wow, jeg blir inspirert! :)

Tror jeg/vi skal begynne med ukeshandel nå som jeg skal i permisjon. Litt mer ro i hverdagen, dårligere økonomi, hjemme på dagtid - dette må jo være en perfekt tid for å komme i gang på!

Og det må være fantastisk å ha ukesmenyen klar, og slippe å lure på hva man skal ha til middag hver dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi budsjetterer med ca 1500 kr uka, men det har faktisk blitt mindre nå etter vi begynte med Godt levert (trodde det skulle bli mer faktisk). Tror vi nå ligger på 1100-1200 innkludert Godt levert.

Skrevet

10k i uken

7 under 18

4 over 18

Fisker endel selv samt at vi skyter en hjort i året.

Bake gjør jeg selv og jeg vet hvordan en parterer dyr.

Ellers er vi flinke til å høste av det naturen har å gi av spiselige planter, sopp, bær, urter osv. Har og en liten kjøkken have

Anonymous poster hash: 59ba1...b4a

Skrevet

Har alle dere som ukes handler bil ?

Jeg foler ikke at jeg kan gjore det for vi ikke har bil naa. Og jeg bruker rundt 6-700kr hver gang jeg handler, og det er annenhverdag :-/

Vi har ingen barn..

Vi har 2 biler og en buss. Bruker den største bilen når vi skal handle og handler stort.

F.eks har jeg mulighet til å handle i en butikk hvor bønnene i tomatsaus bare koster 4kr og grønnsakene er mye billigere enn i vanlig butikk eller hva med rødløk til 10-12kr kiloen -prisene er før mva-)

Anonymous poster hash: 59ba1...b4a

Skrevet

Skal prøve oss på 2400,- i mnd. Da er vi 2 voksne og 1 baby som får mme. Planlegger middag 1 mnd frem i tid. Og handler inn ekstra hvis noe er på tilbud som feks på bunnpros der de har tilbud hver dag. Fyller opp fryseren pg da kan man planlegge frem i tid. Grønnsaker og melk blir gjerne handlet inn et par ganger i uka. Ser alltid på tilbud:-)

Anonymous poster hash: c08f8...da6

Skrevet

Skal prøve oss på 2400,- i mnd. Da er vi 2 voksne og 1 baby som får mme. Planlegger middag 1 mnd frem i tid. Og handler inn ekstra hvis noe er på tilbud som feks på bunnpros der de har tilbud hver dag. Fyller opp fryseren pg da kan man planlegge frem i tid. Grønnsaker og melk blir gjerne handlet inn et par ganger i uka. Ser alltid på tilbud:-)

Anonymous poster hash: c08f8...da6

Skrevet

Handler for rundt 2.000 kr i uka. Det er bleier til 2 barn, såper, kremer, mat og andre husholdningsartikler. Er to voksne og 3 barn (4 og 1 år).

Anonymous poster hash: 2cf6b...47a
Gjest Skofantomet
Skrevet

Vi bruker aaalt for mye på mat. 2000 hver uke + div som vi trenger utover uken. Syns det er flaut.

Skal begynne å skrive ukesmenyer og håper vi skjerper oss da :)

Skrevet

Kan ikke dere som har lavt budsjett, og lager ukemeny dele litt da? Til inspirasjon for oss andre :)

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Vi bruker 1000 i uka på dagligvarer. Er 3 (en nan baby og 2 voksne).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...