Gå til innhold

Du som ukehandler, hvor mye handler du for i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker da på mat og husholdningsartikkler! jeg handler også inn litt brus og potetgull + litt lørdagsgodt til barna og tar med dette også.

bruker i gjennomsnitt 1200 kr i uka. vi er en familie på 5.

barna er 7,5 og 2 år.

Er dette mye eller lite?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå storhandlet vi for første gang på evigheter og fylte opp alt! Da brukte vi 2500. Etterpå har vi fylt på med småting. Har budsjett på 7500 i mnd som holder meg enn nok når vi handler stort. Er 2 voksne og 3 barn. Babyen ammes og får gratis mme, så der er det bare bleier som er ekstra i forhold til før.

Skrevet

Hvis dere ikke bruker noe utenom så er 1200,- pr uke godt under normalen.

Vi er to voksne og to barnehagebarn. I praksiss ender vi som regel på ca 1600,- pr uke hvis vi tar med alt av mat, husholdning og snop. Det er heller ikke spessielt høyt i forhold til normalen.

Anonymous poster hash: f133a...968
Skrevet

Passelig synes jeg.

Her er vi 4 og ender opp på rundt 900-1000. Dette er med all mat, vaskemidler, kattemat, snop og alt.. Krever litt trening i begynnelsen og da var målet under 1500, og etterhvert nå så ender vi stort sett alltid på ca 950

Anonymous poster hash: 762e8...0a1
Skrevet

dette er kun summen som brukes på mat og husholdning ja. utenom er det jo kafebesøk hvor det også blir kjøpt mat noen ganger, og kanskje vi spiser ute en gang i blandt! også tar jeg ikke med såper og kremer i denne summen da vi kjøper spesielle merker av dette. jeg planlegger middag for hele uka før jeg handler og vi har blitt kjempe flinke til å bruke opp ting vi har stående hjemme. det er nesten tilfredstillende og bruke opp noe og kaste den tomme embalasjen :P hehe.. kunne sikkert handlet billigere også, men jeg er litt nøye på merkene.

Skrevet

Handler for ca 1000 kr, kommer an på hvor mye basisvarer vi trenger.

Vi er 2 voksne og 2 små(og småspiste) barn

Anonymous poster hash: eba59...6aa
Skrevet

tenker da på mat og husholdningsartikkler! jeg handler også inn litt brus og potetgull + litt lørdagsgodt til barna og tar med dette også.

bruker i gjennomsnitt 1200 kr i uka. vi er en familie på 5.

barna er 7,5 og 2 år.

Er dette mye eller lite?

Har ukehandlet i noen år. Handler for mellom 1200 og 1700 i uka, og vi er to voksne og to barnehagebarn. 

Anonymous poster hash: ecd86...c75

Skrevet

Her er vi nok nærmere 2000 i uka. Vi er nok litt "fine på det" når det gjelder mat og handler ofte av de dyrere merkene.. Til gjengjeld kaster vi svært lite og er flinke med restemiddager. Vi er to voksne og to barn.

Anonymous poster hash: ce948...8ed

Skrevet

Når jeg ukeshandler bruker jeg 12-1400. Da suplerer jeg kanskje med melk og om noe annet skulle gå tomt. Ligger vel på 14-1500 kr i uka +/-. Gjerne litt mindre om mannen ikke kommer hjem i helgene. Han har eget budsjett på jobb :)

Vi har 2 barn :)

Skrevet

Ukeshandler og bruker ca.1300,- hver uke (litt mer om jeg regner med kattemat fra veterinæren, men det kjøper jeg kun 1 gang i mnd.).

1 voksen og 1 barn i barnehage.

Anonymous poster hash: 6338b...c2d
Skrevet

ca 1500 i uken inkludert bleier, såper :-)

to voksne og to barn.

Skrevet

Bruker rundt 2000 kr, noen ganger sikkert mer. Vi er tre vokne og to tenåringer her da, og en liten på vei, så det blir sikkert mer etterhvert. Får se hvor lenge de blir boende hjemme. Mye av shampo/balsam etc. blir kjøpt på nett siden noen av mine barn ikke vil kjøper dyretestede produkter, disse produktene er ikke med i vårt "ukesbeløp". Tenåringer spiser egentlig ganske mye :)

Anonymous poster hash: fb814...55d
Skrevet

mellom 1500 og 2000 pr uke,da er toalettsaker,vaskemidler og kattemat.2 voksne og 3 barn

Anonymous poster hash: aba5a...275
Skrevet

Ca 12/1300 pr. uke, alt inkludert. 2 voksne, 2 barn og bikkja som spiser evt. matrester. Kaster aldri mat. 

Anonymous poster hash: fec27...193
Skrevet

Jeg handlet for 1800kr og det er middager for en hel mnd, samt vaskemiddel, dopapir, tannkrem osv...Så supplerer jeg med brød, melk og pålegg hver uke. Bruker totalt 3000kr i mnd på mat. 1 voksen og 2 barn.

Skrevet

Mellom 1700 og 2000 vanligvis. Vi er to voksne og to små barn. Vi kjøper dyre råvarer, som rent kjøtt og salmalaks/ torskeloin osv. Mye frukt og grønt. Ikke røyk og bare en brus og litt godteri til lørdag. Men maten er dyr, og det drar fort på seg synes jeg. Vi kunne fint ha brukt mer, men har satt budsjett på 2000 da jeg mener vi kan holde oss til det.

Skrevet

Vi bruker for mye på mat:-/

Tror vi bruker +/- 10 000 på mat og husholdning pr.mnd...

Storhandler en dag pr. Uke, og handler litt melk/yoghurt/brød i løpet av uka..:)

Men vi er veldig glade i spennende kjøttretter, fiskefileeter, bær osv. +har cøliaki i huset, og glutenfri mat er dyrt!

Skrevet

Ser at de fleste ligger på rundt det samme som oss =)

jeg månedshandlet på rema en gang, da brukte jeg 2500 kr bare. men da måtte jeg supplere med melk, brød og frukt/grønt en gang i uka da. så den måneden brukte vi bare rundt 4000 på mat. men da hadde vi dårlig råd så da måtte jeg handle billigmerker av alt omtrent. det gjør jeg ikke nå. er også mest glad i fersk fisk og rent kjøtt!

Skrevet

Vi er 3 stk (snart 4) og ligger på ca tusenlappen pr uke, i tillegg har vi en innkjøpshandel på 1600,- pr mnd (for å kjøpe inn litt ekstra på tilbud f.eks.)

Anonymous poster hash: b0f3e...7de
Skrevet

føler alle tror vi som handler for rundt 1000 spiser "billig" mat, siden de på mer skriver at de spiser "spennende og finere" mat. 

Vi gjør ikke det altså, og ikke at det er noe galt i de som gjør det, men her har vi ingen "billig merker", og sjeldent halvfabrikat.

Det går ann å være litt mer åpen for å se på andre alternativer enn den lokale matvarebutikken. Eks: Egg/grønnsaker hos bonden (stort sett mye billigere og ferskere enn i butikken). Kjøpe fisk på kaia om morgenen når båtene kommer inn, evt fiske selv. Kjøpe vilt kjøtt hos noen som jakter.. 

Evt kjøpe store kvanter av kjøtt og male og kutte opp selv. Det er mange alternativ som er minst like gode og kanskje bedre i forhold til at kun det dyreste er godt nok..

Hilsen meg som stort sett ender på 950 i uka. 2 voksne 2 barn i skolealder

Skrevet

føler alle tror vi som handler for rundt 1000 spiser "billig" mat, siden de på mer skriver at de spiser "spennende og finere" mat.

Vi gjør ikke det altså, og ikke at det er noe galt i de som gjør det, men her har vi ingen "billig merker", og sjeldent halvfabrikat.

Det går ann å være litt mer åpen for å se på andre alternativer enn den lokale matvarebutikken. Eks: Egg/grønnsaker hos bonden (stort sett mye billigere og ferskere enn i butikken). Kjøpe fisk på kaia om morgenen når båtene kommer inn, evt fiske selv. Kjøpe vilt kjøtt hos noen som jakter..

Evt kjøpe store kvanter av kjøtt og male og kutte opp selv. Det er mange alternativ som er minst like gode og kanskje bedre i forhold til at kun det dyreste er godt nok..

Vi gjør mye av det du sier, så det hadde vært interessant å vite hvordan dere kan bruke bare halvparten av det vi gjør. Siden dere ikke handler billig eller halvfabrikata heller. .
Skrevet

Vi bruker ca 2000 i uken. To voksne og tre barn. Syns det er helt greit. Handler stort fredag eller mandag og sper på litt frukt og melk en annen dag.

Skrevet

Har alle dere som ukes handler bil ?

Jeg foler ikke at jeg kan gjore det for vi ikke har bil naa. Og jeg bruker rundt 6-700kr hver gang jeg handler, og det er annenhverdag :-/

Vi har ingen barn..

Skrevet

Jeg handler stort ca. 2 ganger i uka og da går det 1200-2200 kr. I tillegg må jeg handle ting vi går tom for. Hygieneartikler handler jeg ikke på butikken. Det er bare barna som spiser brødmat, så jeg tror mye av grunnen til at det går såpass mye penger når vi mesker oss i kjøtt og salat 1 gang per dag i tillegg. Jeg velger f.eks karbonaddedeig fremfor kjøttdeig, kyllingfilet istedet for andre kyllingprodukter, 2-3 squash istedet for poteter o.l. Det drar nok summen opp.

Skrevet

Vi gjør mye av det du sier, så det hadde vært interessant å vite hvordan dere kan bruke bare halvparten av det vi gjør. Siden dere ikke handler billig eller halvfabrikata heller. .

hvis dere gjør det samme så vet jeg ikke helt hvordan vi gjør det annerledes..

Lager ofte stort og fryser ned. Er flinke til å spise rester.

Grønnsaker er billig mat, så supper og lapskaus er billig og godt. Mye vilt kjøtt blir enten kvernet og brukes til typisk kjøttdeig mat (karbonader, pizza, kjøttkaker osv), en del også kuttet opp i terninger som brukes i lapskaus, hjemmelagede vilt gryter (kan tilberedes på mange måter). 

Fisken deles i greie deler og fryses ned i porsjonspakker, evt lages fiskekaker, gratenger..

Kjøper svært lite kjøtt i butikken og da som regel svin eller kylling.. 

Jeg baker selv 1-2 ganger i uken, og da som regel rundstykker som vi fryser og tar opp når vi skal ha, kjøpes brød kuttes dette opp og fryses i porsjonspakker.. 

Men når dette er sagt skal vi ha noe ekstra utenom, feks ved middagsselskap, bursdager og slikt så blir det ofte mer enn 950-, (kaker er ofte "dyrt" å lage så der forsvinner en del penger, evt ekstra godt som brus/snop)

Det eneste halvfabrikate jeg kan komme på at vi spiser er taco, og en sjelden gang lasange med hvitløksbaguetter...

Av firstpice kjøper vi taco og kyllingfillet (thats it)..

Planlegger 2 uker i strekk men handler ofte to ganger i uken, for å ha frisk frukt og salater.. Sparer på kassalappen og vet hva det meste i butikken koster.. Det er lurt å være bevisst på det området. 

Sånn generelt er jeg vel litt kjiip når jeg handler siden jeg er bevisst på hva ting koster og på hvordan jeg skal få mest for pengene. 

Vi har ikke dårlig råd, men det har gått sport i dette i og med vi faktisk har spart inn over 2000kr i mnd på å planlegge bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...