Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Hele min familie stiller seg uforstående til hva jeg gjør sammen med ham. Han er kronisk syk og har derfor nesten aldri vært i jobb. Han er overvektig og har dårlig døgnrytme, og er heller ikke den som snakker mest. Jeg føler jeg må forsvare og rettferdiggjøre mitt valg og vårt forhold. Begynner virkelig å tære på! Noen som har tips til hvordan håndtere slikt i framtiden? Anonymous poster hash: b7bf4...600
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å si klart til dem om at du ikke vil forsvare forholdet ditt overfor dem. At forholdet mellom deg og mannen ikke er noe som angår dem. At du velger å være sammen med den du vil uavhengig av hva de mener, og så be dem respektere det. Når det er sagt... du skriver at mannen er kronisk syk, er overvektig og har dårlig døgnrytme. Du skriver ikke hvilken sykdom det er snakk om. Dårlig døgnrytme og overvekt vil forverre enhver tilstand av kronisk sykdom, så dette bør mannen din gjøre noe med. Og det er noe han kan gjøre noe med! Jeg kan faktisk forstå at familien din kommenterer dette hvis mannen din velger å f.eks. sitte oppe om natten og sove på dagen i tillegg til at han er overvektig. Hva tenker du om døgnrytmen og overvekten hans? Hvilke tanker har du om dette ift den helsen han har? Hva mener mannen om akkurat dette? Anonymous poster hash: ea9d4...9f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå