Gå til innhold

Hvilken brystpumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken brystpumpe anbefaler dere til fullpumping? (Er det engang et ord? Altså når babyen får kun morsmelk, men bare på flaske...)

Er dobbelsidig verdt pengene?

Anonymous poster hash: ca235...4bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville definitivt gått for en dobbel. Leide selv en stor dobbelpumpe da jeg fullpumpet de første 6 ukene før ammingen gikk seg til.

Skrevet

Ville definitivt gått for en dobbel. Leide selv en stor dobbelpumpe da jeg fullpumpet de første 6 ukene før ammingen gikk seg til.

Åh, kan jeg spørre hva problemet var? Er så fortvilet over at det ikke funker, og føler alle vil jeg skal gi opp (baby er tre uker). Ser ikke noe til det mye omtalte ammepresset, alle bare forteller meg at flaskebarn blir også folk etc. Og det vet jeg jo, men er ikke klar til å gi opp enda... Så veldig glad for å høre at det kan gå seg til selv etter seks uker, da skal jeg i hvert fall ikke gi opp enda :)

Skrevet

Jeg pumpet også de første ukene. Det var pga prematurt barn som "ikke orket/kunne" suge. Leide Medela pumpe på apoteket (en dobbel), utrolig god og effektiv. Ville absolutt kjøpt Medela igjen om jeg skulle ha kjøpt ny (låner avent av familie).

Anonymous poster hash: cd0d9...e4a

Skrevet

Åh, kan jeg spørre hva problemet var? Er så fortvilet over at det ikke funker, og føler alle vil jeg skal gi opp (baby er tre uker). Ser ikke noe til det mye omtalte ammepresset, alle bare forteller meg at flaskebarn blir også folk etc. Og det vet jeg jo, men er ikke klar til å gi opp enda... Så veldig glad for å høre at det kan gå seg til selv etter seks uker, da skal jeg i hvert fall ikke gi opp enda :)

Hadde ganske flate brystvorter og de sprakk opp da de ble trekt ut og fikk dype kutt. Prøvde alt av salver og kremer. Men ingenting hjalp. Gikk til legen og fikk min andre resept mot brystbetennelse og forklarte problemet til ham.

Der fikk jeg anbefalt å rett og slett dynke ammeinnleggene i olivenolje, da dette er naturlig og ikke har de tilsetningstoffene som kremene har. Det gikk toppen 2 dager før alle sår var grodd og huden var veldig myk og elastisk pga oljen. Dette gjorde at det var lettere for mini å få ordentlig sugetak på brystet.

Jeg tror mange får samme effekt av sånne skjell man kjøper på apoteket.

Skrevet

Hadde ganske flate brystvorter og de sprakk opp da de ble trekt ut og fikk dype kutt. Prøvde alt av salver og kremer. Men ingenting hjalp. Gikk til legen og fikk min andre resept mot brystbetennelse og forklarte problemet til ham.

Der fikk jeg anbefalt å rett og slett dynke ammeinnleggene i olivenolje, da dette er naturlig og ikke har de tilsetningstoffene som kremene har. Det gikk toppen 2 dager før alle sår var grodd og huden var veldig myk og elastisk pga oljen. Dette gjorde at det var lettere for mini å få ordentlig sugetak på brystet.

Jeg tror mange får samme effekt av sånne skjell man kjøper på apoteket.

Takk for svar. Her er det sugesvak baby, ikke at jeg er sår eller mine bryst som er problemet, men håper vi skal få det til likevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...