Gå til innhold

Gonal-f vs menopur og puregon...

Anbefalte innlegg

har noen prøvd alle 3?

evt erfaringer med gonal F?

jeg sitter litt oi dilemma... jeg jeg hatt 5 innsett med puregon, blitt gravid en av de fem insetta... og fått egg til både innsett og Frys med puregon...

på menopur fikk jeg ut et egg, som det ble innsett av (derfor mener jeg og klinikken at det ikke er vits med enda en runde med menopur...)

så... gonal F er et alternativ som ikke er prøvd ut enda... gir gonal f mange egg? hva er "ryktet" til gonal f?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084050-gonal-f-vs-menopur-og-puregon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd alle tre. Første forsøk åtte egg, fire befruktet. Ingen egg som delte seg optimalt men to halvgode egg satt inn. Negativt forsøk

Andre forsøk menopur. Seks egg ut. Ingen befruktning. Avbrutt.

Tredje forsøk. Gonal-F. Fem egg ut. Tre egg befruktet. To perfekte fire delte egg satt inn. Er i dag på rd8....

Prøvd menopur og puregon, men ikke gonal-f.

1. Menopur: 12 egg ut, 10 modne, 8 befruktet, 5 gode nok til analyse, men ingen overlevde til innsett på dag 5.

2. Puregon: 24 egg ut, 17 modne, 15 befruktet(?), 7 gode nok til analyse, 1-2 overlevde til innsett, men var ikke match.

3. Menopur igjen: 8 egg ut, 5 modne, 2 befruktet, beggge match, men bare 1 overlevde til innsett. Siste runde var uten nesespray, men med Orgalutran. Legen mente kanskje egga fikk bedre kvalitet uten sprayen/kort regime, og det virket som det funket denne gangen....selvom jeg ikke ble gravid da.

Utifra det du forteller, hadde jeg nok gått for Puregon. Har du hatt langt regime før, kunne du jo prøvd kort denne gangen?

har forresten også hatt elonva...

grunnen for å bytte er jo at jeg vil bli gravid :P og at små endringer i medisiner kan gjøre utslag...

men ser jo at dere som ahr brukt menopur har fått ganske mange egg ut...

fostimon har det ikke vært snakk om...

har også hatt både kort og lang regime...

ja, ser ut som puregon virker på meg, men en graviditet av 5 innsett (9egg totalt) ... dårlig kvalitet? egga var superfine ifølge riksen men.... åh... jaja.. får snakke skikkelig med de på aleris :D

Annonse

Jeg har brukt puregon og elonva.

Puregon: 12 egg ut, 9 befruktet, 3 på frys og ett inn. Ikke gravid på noen av de.

Elonva: 21 egg ut, 12 befruktet, 6 på frys og 1 inn. Ble gravid og fikk en sønn på det første egget. På søskenforsøk har vi nå blitt gravid på 2 av 3 forsøk, men begge har desverre endt i aborter. Ruger nå på 4 fryseegget.. :)

Hei. Synes det hørtes spennende ut med Elonova jeg da.... Men er den så dyr som det står i felleskatalogen??

6112,- for i sprøyte??

Jeg har bare brugt puregon, men med og uten spray. Litt ulik virkning, men det er jo ikke sikkert det bare er sprayen som avgjør hvor mange egg som blir tatt ut og befruktet. Jeg fikk beskjed om at eggene kunne være opptil 9 mnd, og at det hadde mye å si på kvaliteten på eggene.

Men når det skal sies, så ventet jeg en dag lengre enn de egentlig ville, ved denne runden. Det resulterte i 13 egg ut, mot 8 tidligere. nå var 5 modne, to inn i går. Perfekte som de sa.... så da gjenstår det bare å se om noen av de vil bli der inne :)

Men uansett valg, ønsker jeg deg masse lykke til:) Hvor hører du til?

Klem

Endret av mars :-)

holder til på fertilitetsklinikken (gamle aleris), skal ha 2.forsøket der nestegang... Elonva vil jeg ikke ha igjen... hadde sykt bivirkninger v den! og bare et egg som overlevde, selv om det var 4 befrukta. (et ble satt inn og 3 på frys som døde alle 3 i tining... ) man får jo alle hormonene i en sprøyte med elonva! (og så pøser man på med evt puregon en dag eller to hvis det trengs) derfor den er så dyr!!!

jeg tror nok at valget faller på gonal F asså... men får høre med klinikken hva de sier

holder til på fertilitetsklinikken (gamle aleris), skal ha 2.forsøket der nestegang... Elonva vil jeg ikke ha igjen... hadde sykt bivirkninger v den! og bare et egg som overlevde, selv om det var 4 befrukta. (et ble satt inn og 3 på frys som døde alle 3 i tining... ) man får jo alle hormonene i en sprøyte med elonva! (og så pøser man på med evt puregon en dag eller to hvis det trengs) derfor den er så dyr!!!

jeg tror nok at valget faller på gonal F asså... men får høre med klinikken hva de sier

Uff, skjønner deg... Det hørtes ikke bra ut i det hele tatt!!!! Har du vært på riksen før? eller gikk dere rett privat?

Uansett, lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...