Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Da har Reima mistet sin plassering i testingen av vinterdresser som Foreldre&Barn gjør hvert år. I år er det denne rekkefølgen på dressene; 1. Didriksons Theron - terningkast 6. 2. Helly Hansen Playsuit - terningkast 5. 3. KappAhl Kax Proxtec - terningkast 5. 4. Coop Inuk - terningkast 4. 5. Reima Winnie - terningkast 4. 6. H&M - termingskast 3. 7. Reflex Block Suit - terningskast 3 Anonymous poster hash: 326f2...62b
Gjest Skofantomet Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Har det kommet test av sko også?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Sånn som skjer når man også tar pris med i vurderingen. Reima er dyre dresser og derfor kommer de nesten heller aldri i toppen, nettopp på grunn av prisen. Anonymous poster hash: 34252...9ea
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Testen av sko ble slik : 1. Viking Windchill - terningkast 6. 2. Ecco Biom Hike Kids - terningkast 5. 3. Kamik Champ G - terningkast 4. 4. Superfit Culusuk - terningkast 4. 5. Eurosko - terningkast 3. 6. Skoringen Skofus - terningkast 2. 7. Skopunkten Lejon - terningkast 2. 8. Din Sko GT-Tex - terningkast 1. Anonymous poster hash: 326f2...62b
Gjest Skofantomet Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Men didrikson har jo kun en vannsøyle på 5000, er ikke vanntetthet en viktig del lenger?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #6 Skrevet 26. september 2013 Sånn som skjer når man også tar pris med i vurderingen. Reima er dyre dresser og derfor kommer de nesten heller aldri i toppen, nettopp på grunn av prisen. Anonymous poster hash: 34252...9ea Reima har alltid vært inne på topp 3, selv om man har tatt prisen i betraktning. De 2 testvinnerne i år er henholdsvis 200 kroner billigere, og 300 kroner dyrere enn Reima sin.... Anonymous poster hash: 326f2...62b
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #7 Skrevet 26. september 2013 Passer bra, ingen jeg kjenner er noe fornøyd med Reima, dyrt og ubrukelig. Blir ødelagt etter noen uker i effektiv barnehagebruk Anonymous poster hash: ae271...bae
GeeGee Skrevet 26. september 2013 #8 Skrevet 26. september 2013 Hvor fant du testen? Fant bare fjorårets da jeg Googlet
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #9 Skrevet 26. september 2013 Så bra de tar pris med i vurderingen, det er jo latterlig dyrt med Reima og visse andre merker. Er min mening da, no offend til de som velger de Anonymous poster hash: 75d45...de6
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #10 Skrevet 26. september 2013 Men didrikson har jo kun en vannsøyle på 5000, er ikke vanntetthet en viktig del lenger? Den Didriksondressen som er testet tåler en vannsøyle på 10 meter før vannet trenger gjennom, og har fått toppkarakter på vanntetthet. Det har også Helly Hansen og KappAhl fått. Anonymous poster hash: 326f2...62b
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #11 Skrevet 26. september 2013 Hvor fant du testen? Fant bare fjorårets da jeg Googlet I det nyeste bladet fra Foreldre&Barn, som kom i posten i dag Anonymous poster hash: 326f2...62b
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #12 Skrevet 26. september 2013 Vannsøyle 5000 mm har alltid funket supert her, og vi bor i Bergen Anonymous poster hash: 75d45...de6
ms.Pond Skrevet 26. september 2013 #13 Skrevet 26. september 2013 Ble Didrikssons her i år. Ante ikke at de var på topp i Norge. Fant på salg, og tenkte at hvorfor ikke. De så veldig bra ut syntes jeg
Gjest Skofantomet Skrevet 26. september 2013 #14 Skrevet 26. september 2013 (endret) Er de ikke litt tunge disse didrikson? Sånn ifh til reima? Mye mas på meg ser jeg Endret 26. september 2013 av Skofantomet
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #15 Skrevet 26. september 2013 Ticket to heaven kom best i test i år i en stor svensk test:) Den har alltid vært min favoritt. Og tullete av de norske testene og la pris trekke ned, pris bør ikke være relevant. Men dressens egenskaper, da kan en billig dress fremstå som bedre tekninsk enn en dyr, som blir veldig misvisende. Så kan folk velge selv om de vil betale 500 eller 1500 for dressen. De tester de også i et labratorie i stedet for i bruk. Jeg legger svært liten tillit til disse testene i foreldre og barn, sier jo bare sitt når forovervendte bilstoler kommer ut best i test fremfor bakovervendte i tester. Lurt å danne seg egne erfaringer og ikke stole blindt på tester. Anonymous poster hash: ecc83...cbb
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #16 Skrevet 26. september 2013 De tester jo heller aldri hvordan passform er, vekt på dress, bevegelighet for barnet, enkel av og påkledning osv. Man får faktisk svært ofte det man betaler for, og viktig å handle etter hvilke behov barnet har, og etter alder. Anonymous poster hash: ecc83...cbb
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 26. september 2013 #17 Skrevet 26. september 2013 Reima vinner uansett hos meg, utrolig gode og varme dresser som er enkel og kle på
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #18 Skrevet 26. september 2013 Ticket to heaven kom best i test i år i en stor svensk test:) Den har alltid vært min favoritt. Og tullete av de norske testene og la pris trekke ned, pris bør ikke være relevant. Men dressens egenskaper, da kan en billig dress fremstå som bedre tekninsk enn en dyr, som blir veldig misvisende. Så kan folk velge selv om de vil betale 500 eller 1500 for dressen. De tester de også i et labratorie i stedet for i bruk. Jeg legger svært liten tillit til disse testene i foreldre og barn, sier jo bare sitt når forovervendte bilstoler kommer ut best i test fremfor bakovervendte i tester. Lurt å danne seg egne erfaringer og ikke stole blindt på tester. Anonymous poster hash: ecc83...cbb Denne testen er ikke norsk(det er de aldri). Den er opprinnelig svensk, og ble presentert i Sverige for noen uker siden. I den svenske versjonen var det flere dresser som var presentert, men de er fjernet her i den norske versjonen. Ellos sin dress kom bla på andreplass. Anonymous poster hash: c57d3...426
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #19 Skrevet 26. september 2013 Samme hvem som vinner. Jeg kjøper Reima uansett. Jeg har bare gode erfaringer. Jeg jobber i KappAhl og kunne kjøpt Kaxs med rabatt. Og jeg har vurdert fram og tilbake siden vi fikk inn dressene i august. Men det blir jo et tilbakesteg å gå til noe så tungt og stivt. Reima er jo florlette i forhold. Så test får være test for meg. Jeg setter komfort foran pris. Anonymous poster hash: c57d3...426
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #20 Skrevet 26. september 2013 Er det noen som står på alpint med små barn her? Har en snart 5-åring som er veldig glad i det, og lurer på hvilken dress jeg skal kjøpe i år. Der vi bor er det Reima som gjelder (utlandet), men de hadde ikke så mye fint til hans alder. Og jeg synes at Kjuus og Spyder blir altfor dyrt for denne alderen, de blir jo bare brukt den ene vinteren. Skal til Norge om noen uker, og tar gjerne imot råd og forslag. Skal helst ha 2-delt dress, varm og solid men som han kan bevege seg i. Anonymous poster hash: a7b11...221
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #21 Skrevet 26. september 2013 De tester jo heller aldri hvordan passform er, vekt på dress, bevegelighet for barnet, enkel av og påkledning osv. Man får faktisk svært ofte det man betaler for, og viktig å handle etter hvilke behov barnet har, og etter alder. Anonymous poster hash: ecc83...cbb Mykhet er faktisk tatt med denne i testen. Og hvordan de kom fram til at Kaxs er mykere enn Reima er for meg et mysterium. Anonymous poster hash: c57d3...426
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #22 Skrevet 26. september 2013 Jeg er ikke imponert over reima, de blir ekstremt slitt på knær og i rompa. Her har vi fått ødelagt flere dresser på knærne før sesongen er over, så jeg kjøper heller billigere dresser som holde minst like godt, da kan jeg kjøpe en ny når den første blir ødelagt uten å få dårlig samvittighet. Ingen av mine har blitt kalde i reflexdress heller og så lenge de ikke bader i søledammer, blir de ikke våte heller. (ikke før dressene er så slitte at de trekker inn vann og da blir reima også våt) Anonymous poster hash: 9b926...151
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #23 Skrevet 26. september 2013 Dette er en god test http://www.bäst-i-test.se/Overall som også tar hensyn til passform og bevegelighet Anonymous poster hash: 34252...9ea
Busy_bee Skrevet 26. september 2013 #24 Skrevet 26. september 2013 Her blir det nok Reima selv om testen sier noe annet. De gangene vi har stolt på testene og prøvd noe annet har vi likevel endt opp med å kjøpe Reima i tillegg fordi "best i test" dressene har hatt dårlig passord, vært for tykke og klumpete, poden har blitt kald o.l., samt at han ved flere anledninger har bedt om å få en annen dress. Så her forblir det Reima for vår del. Jeg skjønner forresten ikke at så mange synes Reima er så dyre. Det er veldig mange merker som er mye dyrere enn Reima. Men for et plagg som varer 1-2 sesonger før det blir for lite og som holder barnet varmt og tørt, så synes jeg ikke det er dyrt i det hele tatt. Vi har ikke opplevd at noen av dressene har blitt ødelagt så langt heller. :-)
Gjest Anybody Skrevet 26. september 2013 #25 Skrevet 26. september 2013 Hadde Name it i fjor var super fornøyd! I år har jeg kjøpt miniAture, spent på den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå