Gå til innhold

Kor mykje pepsi max, cola mm drikk de i 1. trimester?

Anbefalte innlegg

Håpar på svar! me veit jo at me ikkje skal drikka meir enn 1 liter, og då ingenting anna koffein, men gjennomfører de det? Og er det trygt å drikka ein halv eller ein? Eg har mista to gongar, så ekstra engsteleg. planer å slutta heilt, men tenkte eg skulle kvitta meg med sukkeret først, og har difor latt vera å eta søtt nokre dagar, klarer ikkje klara alt samtidig...

Blir veldig glad for mange svar! :)

Fortsetter under...

Hei. Det er ikkje berre på grunn av koffein ein ikkje skal drikke meir enn ein liter, men på grunn av benzosyre som er tilsatt lettbrus for å hemme muggvekst. Men det rt så vanskelig å slutte med pepsi max. Tenkte først eg kunne drikke anna lettbrus i stedet, men så las eg dette om att det gjelder all lightbrus...

Kor mykje drikk du då? Tenker eg skal kjøpa slik bris eller noko med eple-smak, men meiner å hugse at eg blei kvalm av det sist. Då drakk eg is te, men det er veldig mykje sukker i. Ringte produsenten og det var ikkje mykje koffein.

Jeg har kuttet ut pepsi-max. Eller det vil si at jeg tar meg et glass om jeg har veldig lyst på, så da blir det kanskje en gang i uken. Jeg synes faktisk pepsi-max smakte mindre godt etter jeg ble gravid, så det hjalp jo veldig på å kutte det ut. Drakk alt for mye pepsi før jeg ble gravid. Jeg har aldri vært en stordrikker av kaffi heller, så jeg har egentlig kuttet ut alt koffein. Utenom da mitt ene glass i uken (ca). Om jeg har lyst på noe godt drikker jeg olden boble med eplesmak, og kanskje fanta.

Jeg må drikke cola om dagene, Max 1 liter. Men fikk høre av jordmor med førstemann at babyen får kolikk av cola. Vår fikk det, men veit ikke om det var tilfeldig. Så jeg skal prøve og kutte ut mere....

Anonymous poster hash: c75f4...d17

Annonse

Før eg vart gravid drakk eg minst 1,5 liter om dagen. Men har lenge prøvd å slutte, for tror ikke det er bra. Men må bare innsjå at eg er avhengig. Etter eg vart gravid, har eg drukke ca halv liter om dagen, men skal prøve å kun drikke på lørdager og skal da tillate meg ein liter:)

Mye mindre koffein i Pepsi Max enn i kaffe så man må jo ta en totalvurdering av hva man får i seg ila en dag. Selv drikker jeg ikke kaffe og tar meg typisk ett glass Pepsi Max hver dag uten å bekymre meg for det!

Er gravid i uke 27 med tredjemann. Har drukket Pepsi Max med alle tre... Iskald Pepsi er digg når man er kvalm g spyr uke etter uke og mnd etter mnd...

Drikker ikke hver dag men kanskje 5 dager i uka... Mellom 0'5 til 1 liter

Det er min last i livet ; ) røyker ikke, drikker lite, trenigsnarkoman når jeg ikke r gravid og spiser sunt så jeg unner meg pepsien min : ))

Drikker ikke brus midt i uka, kun i helgene. Ellers kun te og masse vann.. Og vi har verken juice eller saft i hus dersom vi ikke har laget dette selv.

Må være et godt forbilde for ungene, som også kun får brus i helgene ;)

Dessuten tror jeg all dette "sukkervannet" og alle tilsetningstoffene umulig kan være bra i mengder. 

Anonymous poster hash: 1cb1f...f34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...