Gå til innhold

Feirer dere jul med storfamilien eller alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alltid feiret med besteforeldre, søsken, nieser og nevøer. Fullt hus med minimum 15 stykker. Veldig hyggelig, men også litt hektisk. Vurderer å bli hjemme bare med oss 5 i år, feire stille og rolig og åpne pakker og ta kvelden i vårt tempo.

Hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: 3fe5a...dc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at vi fikk andre ungen feirer vi hjemme hos oss selv. Mye bedre :)

Anonymous poster hash: 27231...c6c
Skrevet

Vi har alltid feiret med besteforeldre, søsken, nieser og nevøer. Fullt hus med minimum 15 stykker. Veldig hyggelig, men også litt hektisk. Vurderer å bli hjemme bare med oss 5 i år, feire stille og rolig og åpne pakker og ta kvelden i vårt tempo.

Hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: 3fe5a...dc4

Jeg er alenemamma å  skulle jeg ha feiret julen alene med bare sønnen min så hadde jeg ikke gledet meg til jul.

Vi feirer med to av søskene mine,deres barn,mamma,pappa,farmoren min og farfaren min.

Å annenhver jul kommer tanten å onkelen min med sine to unger itellegg.

Er koselig å ha familie rundt seg på en sånn dag :)

Skrevet

Vi feirer annethvert år hos min fam. og annethvert år hos svigers. Er aldri mer enn 10 stk. Vi skal begynne å feire jul hjemme hos oss etterhvert og heller be de til oss, men foreløblig er det bare deilig å ikke ha noe ansvar for kvelden:) 

Skrevet

Feirer med mine foreldre og søsken, vi er 7 stk til sammen. Vi har bare ett barn og synes det blir litt stusslig å være bare oss.

Anonymous poster hash: 49add...874
Skrevet

Foreløpig har vi feiret med storfamilien. Men nå er vi 22 stk hvis alle kommer og det blir rett og slett for mange. Så vi skal endre til å feire for oss selv.

Anonymous poster hash: d5843...43d

Skrevet

Feirer alene med datteren min. Har ingen annen familie å feire med

Anonymous poster hash: 09225...dd6
Skrevet

Feirer annenhver jul med mine og hannes. Når det er med hannes har det vært svigers og vår datter men med mine foreldre er det mine to søsken med kjærester og barn. Gleder meg alt til jul for i år er det med min familie;) da blir vi 10 stk ;) og vi skal alle overnatte!!

Skrevet

Feirer annenhver jul med mine og hannes. Når det er med hannes har det vært svigers og vår datter men med mine foreldre er det mine to søsken med kjærester og barn. Gleder meg alt til jul for i år er det med min familie;) da blir vi 10 stk ;) og vi skal alle overnatte!!

Skrevet

I år skal vi være hos min familie. Vi blir 13 eller 14. Gleder meg (har det kjekt hos svigers også, men synes det er litt kjekkere å være med min familie + der har vi den julematen jeg liker best;))!

Anonymous poster hash: 65a73...16e

Skrevet

I år blir vi heime, har ikkje oversikt over kven som kjem. Det er lenge til jul...

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Vi er hjemme hos oss selv, det er tradisjon i vår familie, at alle er hjemme hos seg selv på julaften og så farter vi heller rundt og besøker hverandre i juledagene. Veldig rolig og godt for alle. 

Skrevet

Vi har begynt å feire med mine foreldre +bror og hans foreldre + søstre.. I fjor var vi hos hans foreldre alle sammen, i år blir det hos mine foreldre og neste år når småttisen har kommet er vi alle hos oss.. :-)

Anonymous poster hash: 29412...ade

Skrevet

I år blir vi hjemme, forhåpentligvis kun oss 4, men mulig svigerfar og svoger tusler innom. 

Orker ikke stresse for mye med en ca 6 uker gammel baby ;) 

Skrevet

Jeg ville synes det var stusselig å feire bare med oss. Jeg er vant med å feire med søsken og besteforeldre, men noen av søsknene forsvinner jo ettehvert som de får familier. Vi rullerer, annehvert år med hans og min familie.

Skrevet

Vi feirer annenhvert år på vestlandet og tr.lag. Så vi er alt fra 10 - 14 personer. Syns det er mye koseligere å ha masse familie og venner rundt meg, enn å sitte alene på julaften med et lite barn i en leilighet i Oslo.. Er enig med et par over her at når vi får et barn til og de blir litt eldre så kan vi invitere familie hit og feire hjemme og starte egne tradisjoner :)

Skrevet

Siden jeg er alene feirer vi med foreldrene mine,der er også min bror med samboer, vår søster og mormor og morfar :) 

Dvs: slik er det annethvert år når datteren er hjemme,de motsatte årene velger jeg å jobbe senvakt..:)

Skrevet

Alt ettersom hvem som skal hvor. Mormor er ofte med men ikke hvert år. Svigerfamilien er liten. Vi er mange. Fra fem til tolv ca. I år feirer vi hjemme for første gang. Tror vi blir åtte :)

Skrevet

Feirer med min familie hvert år. Det ene året er vi her, da er alle 3 barna her og vi har best plass. Også kommer mamma, pappa, min søster, hennes mann og deres 2 barn, så vi er 11 stykker. Men synes den jula er bare stress med 2 svært krevde barn, stedatter som når utredes for diverse og nevøen min med adhd og medisiner som slutter å virke 16 tiden. Men værst av alt, min søster som sløver i sofaen hele kvelden og bare maser om kaker og mat og forventer at jeg og mamma gjør alt med hennes unger. Så jeg og mamma flyr som piska skinn.

Det andre året har vi ett barn og da reiser vi til mamma og pappa, er da sammen med de, min bror og hans samboer. Er mye mer avslappende og rolig det året der. Jeg liker det å ha det stille og rolig i jula. 

Anonymous poster hash: 63779...fff
Skrevet

Jul 1: Hjemme hos oss. Meg, min mann, junior og min bror.

Jul 2: Hjemme hos oss. Kjærnefamilien, min bror, min mor og stefar.

Jul 3: Hjemme hos min familie. Vi er da 10 stk julaften og 25 første juledag.

Og slik rullerer det år etter år. Veldig koselig å feire sammen mange, men jeg synes den aller koseligste er julen er nr. 1. Da bare slapper vi av og koser oss, ikke noe stress.

Skrevet

Vi er ett år med min familie, frem til nå har vi reist til hjemlandet mitt fordi min bestemor lever enda (94 år) og pleier å være med mine foreldre til Jul. Da er vi Pappa og Mamma, Bestemor, en ugift tante og oss 3 på selve Julaften, og besøkskaos resten av oppholdet. Når farmor faller fra vil sikkert mine foreldre ha lyst til å komme over av og til for å oppleve Jul i Europa.

Den andre året er vi med svigers. Frem til i fjor var det svigermor og svigerfar med oss på Julaften, og mye besøk ellers. Svigerfar dødde i fjor, svigermor skal til sin datter i år og jeg vet ikke hvordan det blir fremover.

Svigermor ha 3 barn, og de har kjørt 3 års rotasjon, så 3. året har vi pleid å reise bort til Jul før vi fikk barn. Vi skulle begynne igjen med det i fjor med poden, men pga svigerfars dødsfall like før Jul ble det norsk Jul på oss. Så i år er det meningen at vi skal tilbringe Jul der vi bor (utlandet) for å erfare hvordan det er.

Vi synes det er kjekt med veksling, vi kan oppleve vår barndomsjul hvert 3. år (samtidig som noen tradisjoner har smittet over til den andre siden over tid) og samtidig får vi oppleve noe helt nytt med jevne mellomrom.

Anonymous poster hash: 69a19...c5c

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

vi er ca 7-10 hvis vi feire med mamma og pappan min og 4-8 hvis vi feire hos svigers

Skrevet

Vi pleier å ha annet hvert år hos min og hans familie, har blitt stress de årene med min familie siden da bor på andre siden av landet + at begge mine foreldre er gift på nytt så vi må fordele jul og nyttår på den ene og andre de årene vi er der (sliiitsomt). i år blir siste gangen vi feirer med familien til mannen (og min forsåvidt), for til våren kommer det en til hos oss og da blir det jul hos oss fra neste år av. Blir stress med å reise langt til min familie med to små og i tillegg stresse rundt for å få tid med alle der + at hos mannen har vi ett lite rom å bo på som det ikke er plass til alle på når vi blir 4, da når mannens søsken og feirer jul der, da er det rett og slett fullt!

Vi har aldri feiret jul hjemme sammen faktisk har alltid reist hit eller dit, så skal bli godt å kunne finne julekosen i vår lille familie :D Har ikke engang noe julepynt utenom adventstake og krans til å ha på ytterdøra så det skal bli spennende neste år :D

Anonymous poster hash: 78a5d...558
Skrevet

Ingen av besteforeldrene er spesielt intr i å tilrettelegge for en barnetilpasset jul (slik at middag og pakker kan gjøres før leggetid.. Og ja de får være oppe lengre men middag i 20-21 tiden er bare pes) så vi har feiret jul hjemme de siste 5 årene. svigerforeldrene mine er skilt så svigermor har vært med 4 av disse 5 årene. Men hun sitter som regel å griner når de åpner pakker fra svigerfar og klarer sjeldent å hente seg inn igjen så å være alene i fjor var fantastisk :-p 

Anonymous poster hash: 45c80...b97
Skrevet

Vi begynte først å feire jul sammen i fjor, jeg og samboer for da hadde vi fått barn. I fjor feiret vi med min familie og var 11 stk. Uvant å være så mange men det var koselig. I år skal vi være hjemme for første gang. Svigers kommer og kanskje samboers bror.

Anonymous poster hash: c0d5f...91c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...