Gå til innhold

God liksom-champagne / musserende vin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

til under 200 kr flaska? Tips mottas med takk :)

Anonymous poster hash: ec0ff...af4
Skrevet

Moscato. Koster rundt en 70kr. Litt søt, så om du ikke liker søtt sprudlevann, ville jeg kanskje funnet noe annet.

Skrevet

Marques de Monistrol har en god cava. Koster ikke så mye. Littover 100,- lappen eller rundt der

Anonymous poster hash: 4106f...246
Skrevet

Eller en cremant, så har vi vært innom alle :)

Skrevet

Martini Asti...den er god,og billig...

Anonymous poster hash: 48854...a44
Skrevet

Legger du til et par-tre tiere får du god og rimelig ekte champagne.

Men, til det du spør om: Cordoniue er en av de bedre etter min smak, du finner en god til 104,90. Cremant er vel den som minner mest om ekte champagne, den koster ca 150 og er svært bra. men i sommer har favoritten vært proseccoen med den limegrømme metallic etiketten til kr 119,90, alle liker den og den er et svært godt kjøp. Og alle må være Brut, altså ikke så søt.

Hilsen frøken bobler :)

Anonymous poster hash: c54e4...2a7
Skrevet

Moscato. Koster rundt en 70kr. Litt søt, så om du ikke liker søtt sprudlevann, ville jeg kanskje funnet noe annet.

Er helt enig i dette :) Om du liker det litt søtt :) 

Skrevet

Legger du til et par-tre tiere får du god og rimelig ekte champagne.

Men, til det du spør om: Cordoniue er en av de bedre etter min smak, du finner en god til 104,90. Cremant er vel den som minner mest om ekte champagne, den koster ca 150 og er svært bra. men i sommer har favoritten vært proseccoen med den limegrømme metallic etiketten til kr 119,90, alle liker den og den er et svært godt kjøp. Og alle må være Brut, altså ikke så søt.

Hilsen frøken bobler :)

Takk for svar!

Er det denne du mener?

Ca'Val Valdobbiadene Prosecco Superiore Extra Dry

HI

Anonymous poster hash: ec0ff...af4

Skrevet

Martini Asti...den er god,og billig...

Anonymous poster hash: 48854...a44

What she said!

Farlig godt!

Anonymous poster hash: d77a9...5f8

Skrevet

Stemmer også for martini asti. Den liker "alle". Veldig god.

Skrevet

Ja, det er den jeg mener. 

Frøken bobler :)

Skrevet

Crémant de Bourgogne,hvis du vil ha noe som ligger veldig nært Champagne smaksmessig.

Det er en kvinnelig vinmaker som lager en som er helt fantastisk, har glemt navnet i forbifarten men det er ikke så mange kvinner som lager Crémant de Bourgogne da...

Anonymous poster hash: 1e29a...fbf

Skrevet (endret)

Mine favoritter er:

Champagne: Veuve Clicquot og Moët

Cava: Marqués de Monistrol (både vanlig og rosé), Soler Jové og Grans Moments.

Prosecco: Prosecco di Valdobbiadene

Drikker sjeldent eller aldri crémant ... hmmm .... pussig ... dét må jeg gjøre noe med ;)

:) Kos deg :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Cava codornieu, ca 105 kr

Albino armani prosecco, ca 130 kr

:)

Skrevet

Dere som sier Martini asti, gratulerer med attenårs dagen!

Det er ikke ment spydig en gang. Tror oppriktig ikke at noen som har tippet nitten/tjue klarer å drikke sånn skvip.

Anbefaler cava christalino.

Eller enda bedre, moet ( men det er ordentlig champagne da)

Anonymous poster hash: 428a2...dd3

Skrevet

Castellblanch (seco) Marques Monistrol(semi-seco) Begge 2 er Cava og koster rundt en 100 lapp.

Skrevet

Mine favoritter er:

Champagne: Veuve Clicquot og Moët

Cava: Marqués de Monistrol (både vanlig og rosé), Soler Jové og Grans Moments.

Prosecco: Prosecco di Valdobbiadene

Drikker sjeldent eller aldri crémant ... hmmm .... pussig ... dét må jeg gjøre noe med ;)

:) Kos deg :)

Jeg har bodd i Frankrike og prøvd de fleste musserende som lages der. Hadde sushi og "bobler" middag en gang i mnd med venninner og fikk prøvd en del. Utenom Champagne (min favoritt er alt av Larmandier Bernier) er jeg veldig glad i Crémant de Bourgogne (særlig den jeg anbefalte over) og Crémant d'Alsace.

Cava og Prosecco derimot, kjenner jeg lite til, så jeg noterer meg dine anbefalinger. :)

Anonymous poster hash: 1e29a...fbf

Skrevet

Eneste likheten mellom prosecco og champagne er vel at det bobler. Veldig ulik ellers. Cava er mer likt champagne da det brukes samme produksjonsmetode. Domini de la vega er en kjempegod cava som koster 150kr og finnes på de fleste pol. Hvis du ønsker prosecco, syns jeg Casabianca er mye bedre enn prosecco de valbobbiadene.

Martini asti og toso moscato må for all del ikke sammenlignes med champagne.. fysj

Anonymous poster hash: 4a7f6...681

Skrevet

Har blitt veldig glad i prosecco di valdobbiadene i sommer. Den er frisk og god uten å bli søt. 

Noen jeg kjenner sverger til freixenet, men det har jeg lite erfaring med. 

Cremant de Bourgogne har jeg ikke smakt enda, men nå står den på listen over kommende prøvinger :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...