Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva kan man gjøre for å forberede best mulig til fødsel og når bør man starte med de forskjellige tingene? :)

Har hørt om noe olje for å bli elastisk eller noe slikt 1 mnd før termin, en eller annen te man skal drikke osv osv.. Men hadde vært kjekke å fått en ordentlig oppsummering i rekkefølge her  :P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083960-f%C3%B8dselsforberedelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte bringebærbladte med første. Fikk plutselig svangerskapsforgiftning 5 dager senere. Så jeg tør ikke igjen. Det har kanskje ingen sammenheng, men jeg tar ikke sjansen uansett.

Du kan smøre deg nedentil med jordnøttolje. Noen sier det hjelper mot revning. Du kan også smøre brystvortene med dette for å gjøre dem elastisk og forhindre at de er tørre og sprekker.

Har nok heller ikke helt trua, men har ikke prøvd heller ;-) Tviler på at jeg hadde unngått revning ved min vakuumforløsning og stjernekikkere uansett *he he he* Forsøkte modningskupunktur sist, men det hjalp lite. Denne gangen lar jeg bare naturen gå sin gang. Jeg vet mine barn har små hoder, så det er ikke det det står på. Er bare måten de velger å komme ut på. Supermanntjeneste gjør ittno' for høna, for å si det slik 8-)

Jeg har ikke gjort noe spesielt noen av gangene og har likevel født før termin, aldri sydd eller hatt trøbbel med amming - har tro på at kroppen ordner opp sjøl når den er klar og at ved å styre mye i forkant blir man bare sliten (og evt skuffet) :)

Det beste du kan gjøre for deg selv og babyen for å forberede fødsel er å ta det helt med ro.

Ta en lur på dagtid, ligg i sofaen, spis, sov og drikk nok.

For å sette i gang fødsel er sex (pga stoffer i sæden), og stimuli av brystene det eneste som har dokumentert effekt.

Hvis du skal begynne med olje nedentil så duger det ikke bare å smøre det inn. Du skal strekke huden (mellomkjøttet) så mye du klarer med godt med olje. Poenget er å strekke huden godt selv før fødsel, så du har litt å gå på. Skål gjøre litt vondt for å ha effekt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...