Gå til innhold

dårlig utsikt for aleneforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/--Jeg-har-kjent-at-dette-er-ikke-greit_-andre-ganger-har-jeg-folt-meg-uovervinnelig-7321600.html#.UkQlHWRJV8c

Jeg kjenner meg igjen i dette. Selvom jeg har en mastergrad, og burde ha jobb med 420k i lønn er jeg arbeidsledig, aleneforsørger. Det er vanskelig å få jobb her jeg bor, og det er vanskelig å flytte fordi jeg er avhengig av barnehageplass for å kunne jobbe, og det er jo nesten umulig å få barnehageplass der hvor det er jobber. Hvertfall nå midt i året. 

Men jeg gir ikke opp, og skal snart begynne på kurs hos Nav, så får vi se om det vil lønne seg på sikt.

Anonymous poster hash: f983a...a00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært der på lenge nå, men etter å ha studert og jobbet meg opp på inntektsstigen ble jeg straffet for det da min eks ikke klarte å samarbeide og han kjørte det til retten bare for å få mindre samvær enn jeg i utg pkt tilbød han. Resultatet er at JEG må betale store summer til rettsapparatet, mens han, som ikke gidder å jobbe særlig, fikk fri rettshjelp. Forstå det den som kan. Resultatet er nå at jeg og ungene må leve for knapt 4500 pr mnd til mat, klær og fritid etc, og vi er 6 personer derav en tenåring. Han kan fortsatt dra på ferie, men han spanderer ikke noe spes på ungene når de er der... Og jeg tjener ikke SÅ mye over den lave inntektsgrensa det er for fri rettshjelp, så det er mange steder i samfunnet det burde vært endringer i positiv forstand...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...