Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 har så lyst til å lage en eller annen type peppa gris kake til jenta mi som snart har bursdag (blir 3).. men jeg er ingen mesterbaker, og trenger litt tips.. selve kaka skal jeg få til.. men det er pynten som er utfordringen! Noen ideer, bilder om hvordan jeg kan gjøre det uten at det blir for komplisert? Hva bør jeg bruke osv? Anonymous poster hash: 90cdd...ab7
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Tror jeg enten ville lagd en enkel kake i peppa gris-stil, kanskje grønn med noen blomster og slikt og kjøpt figurer på lekebutikken til å ha oppå, eller printet ut et bilde, klippet opp, skjært ut delene i marsipan og puslet sammen oppå kaka. Her er det jo masse inspirasjon. Anonymous poster hash: 8ec61...c7d
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Det blir nok forresten finest om du trekker kaka med farget marsipan, fondant eller sukkerpasta. Husk da å ha noe under som ikke smelter trekket, f.eks. smørkrem. Anonymous poster hash: 8ec61...c7d
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Det blir nok forresten finest om du trekker kaka med farget marsipan, fondant eller sukkerpasta. Husk da å ha noe under som ikke smelter trekket, f.eks. smørkrem. Anonymous poster hash: 8ec61...c7d hva er enklest å jobbe med? Og får man kjøpt f.eks. ferdig farget marsipan noe sted.. og hva mener du med noe som ikke smelter trekket.. Hva slags kake anbefales hvis jeg f.eks vil ha noe som ser litt sånn ut http://www.google.no/imgres?start=130&sa=X&biw=1920&bih=940&tbm=isch&tbnid=gqywGd7mAu7vvM:&imgrefurl=http://blogstew.net/foodfrenzy/peppa-pig-cake/&docid=bdu2eV_WgAgFfM&imgurl=http://cdn.blogstew.net/foodfrenzy/wp-content/uploads/2012/12/1-Peppa-Pig-Cake-1-1-of-1.jpg&w=1000&h=667&ei=rSBEUuHRMebm4QSX_4DICQ&zoom=1&ved=1t:3588,r:76,s:100,i:232&iact=rc&page=4&tbnh=183&tbnw=252&ndsp=47&tx=142&ty=110 Anonymous poster hash: 90cdd...ab7
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg syns marsipan er veldig greit å jobbe med. Jeg pleier å bruke vanlig marsipan fra Rema og farge selv. Man kan kjøpe både farget marsipan og farger til å farge selv på panduro, jernia, tilbords og kitc'n hvertfall. Det er enkelte ting som får marsipan til å smelte, jeg hadde vaniljekrem under marsipanen en gang, men marsipanen begynte å renne og bli klissete etter kort tid. Sjokoladekake med sjokoladesmørkrem er jo godt, barnevennlig og marsipanvennlig. Anonymous poster hash: 8ec61...c7d
MammantilNurket Skrevet 26. september 2013 #6 Skrevet 26. september 2013 Tror jeg ville laget en mal i papp og rett og slett skåret ut kropp og armer+ben av en kake bakt i langpanne (sikkert lurt å gi den en runde i fryseboksen før du kutter), så ville jeg hatt på ønsket type krem, kledt den i rosa marsipan (har null erfaring med fondant) også ville jeg tegnet opp konturer og andre detaljer med pyntegelé e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå