Gå til innhold

holde han vekk fra andre barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 2 år har mest sannsynlig fått hånd,fot og munnsykdom fra barnehagen nå.

Bør jeg holde han vekke fra andre barn da?

Å hvor lenge?

Vi skulle egentlig på besøk til kusinen på 2 år i morgen derfor jeg spør.

Anonymous poster hash: cd566...ea2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i byen går det og kommuneoverlegen har gått ut i avisen med at barna kan gå i barnehagen. Det er hygienetiltakene som er viktig, men barna trenger ikke bli hjemme så lenge allmenntilstanden er god

Anonymous poster hash: 69c7a...36f
Skrevet

"Sykdommen smitter først og fremst i startfasen av sykdommen og i perioden blemmene kommer fram. Det er ikke mulig å stille denne diagnosen før blemmene er tilstede. Dette betyr at når diagnosen blir stilt har smitte til omgivelsene allerede skjedd. Det anses derfor ikke å være nødvendig å holde barna hjemme fra barnehage eller skole i perioden med blemmer"

Anonymous poster hash: 69c7a...36f
Skrevet

Er det ikke inntil prikkene har "størknet"? Vet ikke, men du kan nok Google det

Anonymous poster hash: 5aa2c...3d1
Skrevet

De i barnehagen er vel mest sannsynlig allerede smittet, men ikke kusinen på 2 år med mindre han har vært med henne i det siste. 

Hadde ringt å forhørt meg med foreldrene om de tenker det er greit at dere kommer. 

Jeg og mine barn hadde dette herket selv. Jeg ble hardt rammet og hadde store smerter i munnen. Det samme med et av barna. Sendte henne ikke i bhg pga allmenntilstanden. Lite søvn, ingen mat og store smerter i munnen. Det andre barnet mitt var ikke plaget av blemmene i det hele tatt og gikk i bhg som normalt.

Skrevet

Ja min gutt har også store smerter i munnen om kvelden/natten så har blitt veldig lite søvn.

De eneste gangene han sov var når han fikk stikkpille.Trodde som sagt det bare var tenner derfor ga jeg smertestillende.

Så sendte han ikke i barnehage i dag ettersom han har sovet lite,er litt sutrete og spiser dårlig.

Derfor tenkte vi at mamna kunne passe han i morgen noe hun har sagt ja til,problemet er at hun skal passe søsteren min sin unge også,var derfor jeg spurte.

Kusinen går ikke i barnehage så hun har neppe blitt smittet enda.

Anonymous poster hash: cd566...ea2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...