Gå til innhold

blir overasket over hvor likegyldig hun er!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å leverte datteren i bhg i forrige uke. Overhørte da denne samtalen mellom en annen mor og en bhg-ansatt. Samtalen var ca slik:

Ansatt:du, ***(barnet) har ikke gummistøvler her i bhg. Det er veldig vått ute.

Mor: også da? *** har ikke gummistøvler.

Ansatt: men det er jo fryktelig vått. *** blir våt på føttene.

Mor: ja, det bryr ikke meg. Ha bare på nye sokker på h*n.

Ansatt: hmm, ja.. men jeg skal se om vi har ekstrastøvler da..

det er 3 grader ute her vi bor, stakkar barnet må gå i våte joggesko hvis bhg ikke har ekstrastøvler:-s huff, denne samtalen er det vanskelig for meg å slippe:-(

Anonymous poster hash: e740d...c27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første tanke er at mor opptrer likegyldig for å slippe å innrømme at hun ikke har råd til støvler

Anonymous poster hash: ed423...aae
Skrevet

Man får billige støvler på auropris, så det synes jeg ikke er god nok unnskyldning. Et barn skal ikke gå rundt med våte og kalde føtter!

Hi

Anonymous poster hash: e740d...c27

Skrevet

Huff.. Håper de fant noen ekstra støvler da.

Skrevet

Du vil bli overrasket over hvor mange lignende samtaler jeg har hatt med foreldre. Forskjellen er vel bare at jeg stiller krav til dem. Ala " barnet MÅ ha gummistøvler i barnehagene " Ville også ha tipset dem om hvor de kunne fått tak i brukte og vent tilbud jeg viste om. Når det er sagt.. ville ha funnet lånestøvler til barnet frem til foreldrene hadde skaffet.

Anonymous poster hash: 2eee9...e8c

Skrevet

Min første tanke er at mor opptrer likegyldig for å slippe å innrømme at hun ikke har råd til støvler

Da ser man seg om etter støvler på finn.no eller steder man kan få det gratis. Barnet skal IKKE lide for mors stolthet, da snakker vi omsorgssvikt.

Skrevet

Da hadde jeg kjøpt et par støvler og merket det med barnets navn og satt det på barnets plass uten at noen så det. Enten blir mor dritfornærmet, men det fortjener hun om dette er bevisst. Ellers blir hun reddet ut fra en skikkelig knipe, og det er verdt 100 kroner for meg :)

Anonymous poster hash: ce89a...98a
Skrevet

Da ser man seg om etter støvler på finn.no eller steder man kan få det gratis. Barnet skal IKKE lide for mors stolthet, da snakker vi omsorgssvikt.

Sier ikke at det er riktig eller at jeg har rett i denne situasjonen, men at likegyldighet og arroganse ofte kan være et forsvar for å skjule fattigdom

Skrevet

Du vil bli overrasket over hvor mange lignende samtaler jeg har hatt med foreldre. Forskjellen er vel bare at jeg stiller krav til dem. Ala " barnet MÅ ha gummistøvler i barnehagene " Ville også ha tipset dem om hvor de kunne fått tak i brukte og vent tilbud jeg viste om. Når det er sagt.. ville ha funnet lånestøvler til barnet frem til foreldrene hadde skaffet.

Anonymous poster hash: 2eee9...e8c

Sier de virkelig rett ut at de ikke bryr seg om at barna blir våte på føttene?

Anonymous poster hash: e4c2d...c8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...