Gå til innhold

Mangler jeg noen viktige kvinnelige gener mon tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til tross for at jeg ser ut som en kvinne (bruker til og med lett make-up og normal klær) og har presset ut barn, så føler jeg meg ofte ganske ukvinnelig. Jeg:

*Aner ikke hva som er mote, og kunne ikke brydd meg mindre heller.

*Kan med hånden på hjertet si at jeg ikke en gang legger merke til om andres klær er strøkne eller skrukkete, og synes det er mer søtt enn plagsomt om barns klær ikke matcher (tenker bare at de har fått kle på seg selv da, og at det er bra).

*Synes ofte at såkalte "kule" klær og matchinger ser mer teit og horribelt ut enn fint, spesielt på barn.

*Har overhode ikke verken peiling på eller interesse for design, og kunne ikke skilt mellom en sofa fra IKEA og en rådyr en fra en kjent designer om jeg så hadde fått betalt for det.

*Har bare noen få par med sko. Vanlige fritidssko, vintersko, sandaler og noen finsko.

*Bruker nesten aldri håndvesker, og har bare to stykker. Begge har jeg fått. Har aldri kjøpt noen selv.

*Leser aldri blader som er laget for kvinner fordi jeg finner dem ufattelig overfladiske, intetsigende og kjedelige.

*Ser ikke på noen realityprogrammer som omhandler noe av det ovennevnte. Egentlig ser jeg ikke på realityprogrammer i det hele tatt, men noen er hakket mer spiselig om jeg først "må".

*Har bare en parfyme, og den fikk jeg av en optimistisk svigermor for mange, mange år siden og den er fortsatt nesten full... (jeg bruker deo altså!)

Kunne sikkert utvidet listen, men dette var det jeg kom på nå som er punkter som ofte får meg til å føle meg litt utenfor. Er det flere som meg? Og dere som er helt motsatt av meg, hva tenker dere egentlig om slike som meg? For det lurer jeg av og til på når jeg aldri er interessert i/oppdatert på noe som de/dere er, hehe ;)

Anonymous poster hash: 43d78...973
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i hvert eneste punkt, bortsett fra at jeg har en parfyme jeg fikk av mannen for noen år siden som jeg bruker til spesielle anledninger. Til gjengjeld har jeg ikke en eneste veske eller finsko. :P

Noen av punktene vil jeg for øvrig heller kalle å være voksen enn å være lite kvinnelig. Men det er kanskje bare meg. ;) Bruker heller energien min på ting som betyr noe.

Anonymous poster hash: a3afc...c57
Skrevet

Tror du virkelig at kvinner flest er slik som du beskriver i tråden???

Da har du en ganske spesiell omgangskrets...

Anonymous poster hash: 9bace...b06

Skrevet

Vil vel ikke akkurat si de kvinnelige genene du mangler er spesielt viktige ;)

Anonymous poster hash: 48f27...d31
Skrevet

Fra "sånne som meg" til "slike som deg"...

Jeg har vel ca 10 vesker, 20 par sko. Jeg er ikke veldig opptatt av mote, men liker å kle meg anstendig/pent hver dag og å stæsje meg litt ekstra noen ganger. Jeg bruker sminke når jeg skal utenfor døra, ser innimellom på realitytv og elsker å sette meg i godstolen med et nytt interiør- eller kvinne-magasin. 

Så til hvordan jeg reagerer på "slike som deg":

- så lenge du lukter rent, spiller det ingen rolle om du ikke bruker parfyme

- så lenge du ikke har flekker på klærne dine, så spiller det ingen rolle at de ikke er siste mote. 

- er klærne veldig skrukkete, så hadde jeg reagert

- så lenge du ikke bruker joggesko til finkjolen eller pensko på joggeturen, så hadde jeg ikke reagert

- så lenge du ikke dømmer andre som leser blader og ser på reality, så må du se på akkurat det du vil for min del

Anonymous poster hash: 06309...7d2
Skrevet

Haha jeg kjenner meg litt igjen, men svikter nok aller mest på endel andre typiske kvinnelige arenaer:

- strikking og annet håndarbeid. Føler alle andre driver med dette og kan ikke fatte at noen har tid eller lyst til noe så kjedelig

- interiør og oppussing. Vet akkurat hvordan jeg vil ha ting, har hva jeg vil kalle et pent hjem og er bevisst i fargevalg osv, men skjønner ikke at noen kan ha dette som en hovedinteresse... Men har skjønt at svææært mange er uenige:-D

Føler meg ofte litt utenfor pga dette, og litt maskulin som heller vil snakke om trening, god vin og film hehe

Anonymous poster hash: 22e56...edf

Skrevet

Noen kvinnelige gener ja... Her har vi jammen fulgt godt med i biologien!

Anonymous poster hash: 8ed97...834

Skrevet

Null kompetanse på kjøkken og så lite interesse for husarbeid og hjem at det nesten er skummelt. Så en artikkel i lokalavisa "for 50 år siden" eller noe sånt. " En dag var det en artikkel fra den avisen fra gamle dager som fortalte at årets midler saniteten hadde til "Handicapede husmødre" var delt ut for i år.....Gud, som jeg kunne tenkt meg en slik støtte, jeg må jo være midt i blinken, tenkte jeg da (altså, jeg skjønner handicapede husmødre mentes de som kanskje er blind/døv, har mistet en arm, ikke kan gå el...)...

Det er den form for "kvinnegener" JEG mangler. Jeg bryr meg om hvordan jeg ser ut, men ikke noe motefreak. Men dette med hus og hjem og matlaging og ellers alle "husmorsysler" det ligger så langt unna min interesse og ikke minst, jeg føler meg EVNEVEIK når jeg holder på...Jeg pøver jo og lage hjemmet fint og trivelig, men og legge tid og penger i det gjør vondt LANGT inni sjela.Føler det så unødvendig liksom...Drømmen er og vinne en interiørdesigner og håndverkere samt alt vi ellers trenger til de endringer vi vil gjøre, de møbler vi VET vi må bytte ut/trenger også betalt ferie i 3uker og komme hjem til alt ferdig gjort. Rundvask av hus og bytte på senger en gang i uka, hadde også vært en grei deal og fått med...:)

Anonymous poster hash: a5863...77a
Skrevet

Det viser jo bare at veldig mye av det vi regner som "kvinnelig" overhodet ikke har noen biologisk begrunnelse, men er kulturelt skapt.

Anonymous poster hash: d53a8...ff8
Skrevet

Noen kvinnelige gener ja... Her har vi jammen fulgt godt med i biologien!

Anonymous poster hash: 8ed97...834

Regner med "kvinnelige gener" bare var en uttrykksmåte. Til og med jeg som har studert genetikk skjønner jo hva HI mener og gidder ikke kverulere på dette.

Anonymous poster hash: 22e56...edf

Skrevet

Til tross for at jeg ser ut som en kvinne (bruker til og med lett make-up og normal klær) og har presset ut barn, så føler jeg meg ofte ganske ukvinnelig. Jeg:

*Aner ikke hva som er mote, og kunne ikke brydd meg mindre heller.

*Kan med hånden på hjertet si at jeg ikke en gang legger merke til om andres klær er strøkne eller skrukkete, og synes det er mer søtt enn plagsomt om barns klær ikke matcher (tenker bare at de har fått kle på seg selv da, og at det er bra).

*Synes ofte at såkalte "kule" klær og matchinger ser mer teit og horribelt ut enn fint, spesielt på barn.

*Har overhode ikke verken peiling på eller interesse for design, og kunne ikke skilt mellom en sofa fra IKEA og en rådyr en fra en kjent designer om jeg så hadde fått betalt for det.

*Har bare noen få par med sko. Vanlige fritidssko, vintersko, sandaler og noen finsko.

*Bruker nesten aldri håndvesker, og har bare to stykker. Begge har jeg fått. Har aldri kjøpt noen selv.

*Leser aldri blader som er laget for kvinner fordi jeg finner dem ufattelig overfladiske, intetsigende og kjedelige.

*Ser ikke på noen realityprogrammer som omhandler noe av det ovennevnte. Egentlig ser jeg ikke på realityprogrammer i det hele tatt, men noen er hakket mer spiselig om jeg først "må".

*Har bare en parfyme, og den fikk jeg av en optimistisk svigermor for mange, mange år siden og den er fortsatt nesten full... (jeg bruker deo altså!)

Kunne sikkert utvidet listen, men dette var det jeg kom på nå som er punkter som ofte får meg til å føle meg litt utenfor. Er det flere som meg? Og dere som er helt motsatt av meg, hva tenker dere egentlig om slike som meg? For det lurer jeg av og til på når jeg aldri er interessert i/oppdatert på noe som de/dere er, hehe ;)

Anonymous poster hash: 43d78...973

Ha ha, jeg mangler også noen kvinnelige gener, men helt andre enn du mangler  :P

Jeg liker godt å gå i kjole og støvletter, ha langt hår, velstelte negler, elsker sko og vesker. Men bruker ikke sminke, neglelakk, farger ikke håret, og går ikke til frisør. Liker ikke chick-flicks, synes at å "prate om ting" er oppskrytt, anser ikke meg selv som særlig omsorgsfull, liker typiske guttefilmer og musikk, synes våpen er helt topp og har kjøpt en bamsepistol til min datter... Ser ikke på TV i det hele tatt annet enn en film i ny og ne, og liker ikke dameblader nei (eller mannfolkblad for den saks skyld). Er hissig og kortsint, har aldri hatt pms i mitt liv, og er aldri sur.

Anonymous poster hash: edf78...109

Skrevet

Hohooooo, Jeg fikk 80!!! :-D Jaja, sånn kan det gå. ;-) Men er vel egentlig sånn passe kvinnelig, elsker sminke og å se sånn noenlunde ut, men er nok litt maskulin i tankene. Jeg jobber i et mannsdominert yrke da, og trives best sammen med mannen min. Men det er jo et stykke i fra 150 ned til 80 da uansett..

Anonymous poster hash: 8b326...b94
Skrevet

Kjenner meg igjen på nesten alt. Jeg liker dog vesker og parfyme. Ellers spøker brødrene mine og jeg med at jeg helt klart er født i feil kropp, jeg er da mann sånn som dem :D

Skrevet

Jeg fikk 95

Strikker, syr og lager mat (hverdags, fest, baking osv.) imenst hekling klarer jeg ikke og jeg hater å rydde, liker kun å vaske om det er skikkelig ned på gølvet og skubbe på gamlemåten

Skrevet

kvinnegener?!?!  er vel heller at du ikke har interesse for de tingene du nevner. Folk har da ulike interesser, ikke noe nytt med det.

Anonymous poster hash: c4388...e88
Skrevet

Oi, jeg fikk 70!

Anonymous poster hash: 89c57...8de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...