Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #26 Skrevet 26. september 2013 Jeg sitter med inntrykk av at dette er et sammensatt problem, og sånn sett må man ha flere tanker i hodet når man prøver å finne løsninger. For det første virker det som om mannen din for lett tyr til løgner fordi han muligens er litt konfliktsky? Det synes jeg ikke er akseptabelt, en voksen mann i et voksent forhold bør kunne oppdrive nok mot til å være ærlig, også om ubehagelige ting. For det andre virker det som om dere har et kommunikasjonsproblem, der du går til angrep og han feiger unna. Her synes jeg du har fått mange gode råd i tråden om teknikker for å bedre kommunikasjonen. Sist, men ikke minst, synes jeg det virker som om mannen din sniker seg unna urimelig mye, og lar deg sitte igjen med alt ansvaret i heimen, under påskudd å skulle jobbe på huset. Dette synes jeg på ingen måte han skulle slippe unna med, men det er tydelig at det må gripes an på andre måter enn å bli sint. Bedre kommunikasjon, men med tydelig markering av at det er uakseptabelt å lyve og snike seg unna sin rolle i AS heimen. Lykke til Alt du har skrevet stemmer på en prikk! Han later nå som om ingenting har skjedd. Mens jeg er nok litt mutt og stille. Jeg tenker veldig på hvordan jeg best kan takle dette og vil ikke buse ut for tidlig med noe. Takk for gode og konkrete råd! Hi Hi Anonymous poster hash: c0478...f90
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #27 Skrevet 26. september 2013 Lykke til, HI! Fått snakket/skrevet mer sammen? Anonymous poster hash: 3a5b6...989 Takk! Jeg er enda i tenkeboksen... :S Anonymous poster hash: c0478...f90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå