Gå til innhold

Vannkopper hos baby?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 8 mnd fikk for noen dager siden 5 prikker/blemmer i klynge på panna. Tenkte først det var kviser, men de er der fortsatt, lysende røde. Hun har også 3 stk på ene hånden. Litt survete, men får også tenner akkurat nå så vanskelig å vite hva som er hva. De ser iklke væskefylte ut, men er opphøyet og nå er det antydning til skorpe på noen. Kan dette være vannkopper? Ev noe annet? Er det hysteri å gå til legen? Jeg er jo ikke bekymret men hadde gjerne visst hva det var for noe!

Anonymous poster hash: 3db04...01d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyer kan i aller høyeste grad få vannkopper, men har hun vært i kontakt med noen som har det da?

Datteren min var 9 uker gammel da hun fikk vannkopper, men det var fordi storebror på 3 år ble smittet i barnehagen først.

Hun var dekket av kopper, hele magen, ryggen, bleieområdet, armer, ben og ansikt, var overhodet ikke tvil om hva det var for noe.

Anonymous poster hash: 3e4f7...023
Skrevet

Storesøster har hatt det før, mellomsøster er vi usikker på om hadde det som lite. Minste er daglig med i bhg/skole ved henting og levering og det er mange som er borti henne så hun kan godt ha blitt smittet der. Må spørre i bhg om det går akkurat nå:)

Anonymous poster hash: 3db04...01d
Skrevet

Vannkopper er væskefylte. Starter som røde prikker og fyller seg opp med væske etter ca 24 timer, mener jeg (husker ikke sikkert, men det finner du fort hvis du googler :)). Etter hvert tørker de inn og det blir skorpe på dem. Er veldig mange virus som kan gi utslett hos barn. Ville tatt en tur til legen hvis det ikke forsvinner i løpet av noen dager el dersom allmenntilstanden blir dårlig. 

Anonymous poster hash: 785c2...cfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...