Gå til innhold

Pepsi max mot kvalme...

Anbefalte innlegg

Jeg har vært kvalm en ukes tid nå... Har ikke funnet noe sunt som hjelper mot dette. Mitt største mareritt er å spy, så jeg håper virkelig jeg finner en kur før det går så langt!!! 
Har de siste dagene vært superkvalm, og nesten ikke fått i meg noe som helst. Men så fikk jeg plutselig lyst på pepsi max(noe jeg sjelden drikker altså!), og det hjalp veeldig på kvalmen... 
Bestemte meg for å ikke være hysterisk når det kommer til mat og drikke, men jeg får en følelse av dårlig samvittighet likevel når jeg drikker så mye brus, blir jeg litt i to tanker om det eg egoistisk av meg å drikke det? Det avtar skikkelig på kvalmen, så det er jo så deilig....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083867-pepsi-max-mot-kvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Er jo såklart godt å få bekreftet hver dag at jeg er gravid. Og i og med at dette er veldig etterlengtet er det en skam å sutre, men....... 

A_K, her startet kvalmen like før uke 6........... Det startet med bølger hos meg og, var jo overlykkelig over at det ikke var verre - silly me  :blink:  :)

Hmmm kan glede meg til neste uke da skjønner jeg... Hvorfor er noen så heldige å ikke være kvalme i det hele tatt?? Har noen av dere opplevd å være kvalme i et sv.skap og så ikke i neste? Jeg var overhodet ikke kvalm med nr en. Med nr to var det grusomt....

Det er jo ikke sikkert at du blir verre :)

Min mor var ikke kvalm med noen av oss søkene hun. Kjente såvidt at hun var gravid. Men hun fikk det igjen under fødslene. Da var det full spy-alarm! :P

Jeg rakk faktisk å bli litt småkvalm sist jeg var gravid, selvom jeg mistet rundt uke 6..

Mamma har en teori om at det kan ha noe med blodtype å gjøre. Hun er AB minus. Hun var veldig dårlig med søstrene mine. Faren deres er noe pluss. Med meg var hun ikke kvalm en dag, pappa er også minus.

Så kanskje man blir dårlig hvis far er pluss og mor er minus, eller motsatt, og at minus og minus, og pluss og pluss ikke blir like dårlig? :P

Jeg ble kvalm i uke 7+0. Kvalmen slipper om jeg putter mat i munnen kontinuerlig (funker fint i helgene, men når man jobber som lege på sykehus funker det dårlig...) og aller helst salt potetgull. Joda flodhest/hvalformen kan jeg bare se frem til. I de to foregående svangerskapene mine har det blitt bra i 2. trimester så håper det slipper taket denne gangen også. 7+6 i dag.

Anonymous poster hash: df437...c1b

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...