Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Jepp. Så dårlig mor er jeg. Før var 8 grader min "begynne-med-ullstillongs"-grense. Nå får gutten gå i kortbukser. Det er blå himmel. Solen er på vei til å varme luften. På skolen har langbukser hengende om han skulle fryse. dette blir nok siste uken han får lov, før vi erklærer høsten som et faktum. Poenget er at barnet er utrolig varmt av seg. Han fryser sjelden - men han LIKER ikke å fryse, så blir han kald, kler han på seg. Han er ofte relativt tynnkledd, ofte ikke ullstillongs før det e rminusgrader, sover alltid naken med vinduet åpendt om natta (og likevel svetter han!). Og han er så godt som aldri forkjølet. Et av de friskeste barn jeg vet om. Han er 9 år og går i 4. klasse. Syns dere likevel jeg er grusom? Anonymous poster hash: 2c06a...84a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Nei. Men jeg synes ikke solen varmer luften så mye lenger, den varmer bare akkurat der den skinner der og da. I allefall her. Men du vet nok bedre enn meg hva som funker for ditt barn uansett. Anonymous poster hash: 41435...1c4
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Grusom er vel i overkant... Hvis han er en fornuftig niåring så er det vel greit at han får testet ut eventuelle konsekvenser av sine handlinger selv. Fint om det går bra, men kanskje han syns det blir for kaldt også. Anonymous poster hash: 5b65f...bde
Gjest flykræsj Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Det synes jeg er helt greit. Så lenge han ikke er kald og ikke blir syk, høres det helt normalt ut. Broren min var, og er, helt lik. Løper rundt i t-skjorte året rundt og er alltid varm og aldri syk. Min mor var helt stresset for dette da han var barn, men han følte seg varm og ble jo ikke syk. Jeg derimot er et ulldyr, som kryper inn i vinterjakke og ullklær så fort det nærmer seg 5 plussgrader. Barn er forskjellige. Ikke alle som trenger å "ulles" inn.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Her var det 3,6 grader da vi sto opp til blå himmel i dag, men jeg så likevel gutter i shorts på skoleveien. Her er alle ungene forkjølet, og det er de fleste vennene deres også, og det er skarpt i luften og særlig i skyggen. Selv om barna ikke fryser når de er i aktivitet og leker, så er det ikke sommeren lenger... Mine får ikke gå i shorts lenger. Men de gikk til skolen i bukse, t-skjorte og en collegejakke, så kommer de hjem igjen med jakke i sekken, det er greit. Anonymous poster hash: ade24...7e6
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #6 Skrevet 26. september 2013 Her var det 3,6 grader da vi sto opp til blå himmel i dag, men jeg så likevel gutter i shorts på skoleveien. Her er alle ungene forkjølet, og det er de fleste vennene deres også, og det er skarpt i luften og særlig i skyggen. Selv om barna ikke fryser når de er i aktivitet og leker, så er det ikke sommeren lenger... Mine får ikke gå i shorts lenger. Men de gikk til skolen i bukse, t-skjorte og en collegejakke, så kommer de hjem igjen med jakke i sekken, det er greit. Anonymous poster hash: ade24...7e6 Ja, 3,6 grader synes jeg også er for kaldt til shorts. Men 8 går til nød. Ser også at noen andre gutte rpå skolen fortsatt går i shorts, så han heller ikke den eneste. Anonymous poster hash: 2c06a...84a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #7 Skrevet 26. september 2013 Nei, du er ikke grusom! Bare så herlig å høre at noen kan være ærlig og ha det på akkurat samme måte som oss! Det finnes folk med en helt annen indre termostat enn folk flest. Jeg husker en fyr på skolen min (ungdomsskolen). Han klarte ikke å ha på sokker, og frøs heller aldri. Han gikk med sandaler, tresko eller lignende -uten sokker i- og t-skjorte året rundt. Til og med i snø. Til nød med en ullgenser hvis det var ekstra kaldt. Vindtette jakker og andre klamme klær klarte han heller ikke å ha på. Og sønnen min er visst ikke langt unna å være slik han heller. Bruker kun ullsokker, alt annet blir for klamt. Liker ikke å bruke støvler, regntøy eller tett vindtøy. Helst vil han gå med shorts fra mai til september. Han fryser sjelden, leker masse ute og er sjelden syk. Anonymous poster hash: 3aef0...413
Edelweis Skrevet 26. september 2013 #8 Skrevet 26. september 2013 her var det 3 minus da vi dro i mårrest. bhg barna har ullundertøy på og skolejenta har langbukse og genser med tskjorte innenfor. jakke må de ha og lue/pannebånd. det blir sikkert rundt 10 grader utover dagen, da det er blå himmel og sol. da får de ta av ulltøyet, men likevell krever jeg jakke! 8 grader er for kaldt for shorts hos meg.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #9 Skrevet 26. september 2013 Han er ni år, så helt greit. Om han fryser har han mulighet til å ta på seg bukse og han har godt av selv å erfare hva han bør og ikke bør ha på seg, slik at han kan gjøre kloke valg og ikke bare bli fortalt hva som er best. Anonymous poster hash: 08c1b...cc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå